Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G in noodloop zonder foutcodes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2016 om 08:23 #17276614
De Astra (1.6 – 2002) van mijn zoon vertoond het volgende probleem.
Als deze warm is gaat het lampje met de steeksleutel branden en gaat hij in de noodloop.In eerste instantie was het af en toe en toen heeft de garage hem uitgelezen terwijl de storing
er niet in zat en lazen ze ook geen foutcodes.
De storing bleef ook even weg maar kwam daarna vrij constant terug (bij warme motor)De garage heeft hem gisteren uitgelezen terwijl de storing er in zat, maar weer werden geen foutcodes
uitgelezen (storinglampje met steeksleutel brandde wel)
Ze weten het dus nu even niet en willen de auto voor langere tijd daar hebben om te gaan zoeken.Daar ik voel aankomen dat dit een kostbaar traject voor die jongen gaat worden wil ik kijken of ik zelf
middels deze weg hier achter de oorzaak kan komen en zelf eventueel herstellen (ben redelijk thuis met sleutelen
en electronica technicus)
De vraag is dus waar dit probleem kan liggen.Misschien niet van belang in deze, maar een half jaar geleden had de auto het probleem dat die bij warme motor
compleet afsloeg bij het optrekken en dan ook niet meer te starten was (draaide wel rond maar verder niets)
Uitlezen gaf toen de krukassensor aan en deze is toen vervangen.
De storing kwam echter weer terug en bij een 2e bezoek aan de garage weet men het probleem aan de ECU omdat deze
een bepaalde massa miste en heeft men dat op kunnen lossen door een extra massa vanuit de ECU te leggen.
De storing was wel anders, maar de overeenkomst is wel dat het ook bij warme motor optrad.Alvast dank voor jullie reacties
14 mei 2016 om 08:47 #18318826laat ze eens alles uitlezen ipv alleen het motorische deel. Die steeksleutel is vaak geen motorstoring
14 mei 2016 om 09:01 #18318827Ik weet niet of ze dit gedaan hebben (was er niet bij), maar neem het eigenlijk wel aan
dat ze dit gedaan hebben want hoorde van mijn zoon dat ze 2 diagnose apparaten er aan hebben gehad.14 mei 2016 om 09:39 #18318828dan kun ie alsnog alleen de motor maar hebben uit gelezen, omdat er door de klant gezegd word dat er een motorstoring aanwezig is.
Eerste wat ze dan doen is in het motorsysteem kijken…..Het is maar net wat de monteur selecteert op zijn uitleesapparaat.
En je moet het ook maar net weten dat die steeksleutel en motorlampje 2 aparte dingen zijn.14 mei 2016 om 09:59 #18318829@Richard66 wrote:
De Astra (1.6 – 2002) van mijn zoon vertoond het volgende probleem.
Als deze warm is gaat het lampje met de steeksleutel branden en gaat hij in de noodloop.In eerste instantie was het af en toe en toen heeft de garage hem uitgelezen terwijl de storing
er niet in zat en lazen ze ook geen foutcodes.
De storing bleef ook even weg maar kwam daarna vrij constant terug (bij warme motor)De garage heeft hem gisteren uitgelezen terwijl de storing er in zat, maar weer werden geen foutcodes
uitgelezen (storinglampje met steeksleutel brandde wel)
Ze weten het dus nu even niet en willen de auto voor langere tijd daar hebben om te gaan zoeken.Daar ik voel aankomen dat dit een kostbaar traject voor die jongen gaat worden wil ik kijken of ik zelf
middels deze weg hier achter de oorzaak kan komen en zelf eventueel herstellen (ben redelijk thuis met sleutelen
en electronica technicus)
De vraag is dus waar dit probleem kan liggen.Misschien niet van belang in deze, maar een half jaar geleden had de auto het probleem dat die bij warme motor
compleet afsloeg bij het optrekken en dan ook niet meer te starten was (draaide wel rond maar verder niets)
Uitlezen gaf toen de krukassensor aan en deze is toen vervangen.
De storing kwam echter weer terug en bij een 2e bezoek aan de garage weet men het probleem aan de ECU omdat deze
een bepaalde massa miste en heeft men dat op kunnen lossen door een extra massa vanuit de ECU te leggen.
De storing was wel anders, maar de overeenkomst is wel dat het ook bij warme motor optrad.Alvast dank voor jullie reacties
Ik heb hier een ecu, als u wilt proberen.
16 mei 2016 om 12:27 #18318830Ik was er zelf eens mee gaan rijden en bij warme motor sprong de storing er inderdaad direct weer in.
Gewapend met een busje freeze spray heb ik toen de ECU afgekoeld en kon toen direct weer een poos rijden.
Duidelijk was dat de ECU de oorzaak is.Op internet vond ik dat de oorzaak vaak afgebroken aansluitdraden van de print naar het stekkerblok waren.
Bij het bekijken van het inwendige van de ECU bleek dit idd het geval.
Dit was dus ook de oorzaak van de oude storing waarbij de nokkenas sensor een massa miste (is toen extern aangelegd)
Ik heb maar liefst 10 slechte verbindingen hersteld en in eerste instantie werkte die weer.
Maar na 1 dag sprong er een andere storing in (motor management) dus deze is niet meer betrouwbaar.Ik heb waarschijnlijk hier in de buurt middels een vriend een lopende sloopauto waar ik hem uit kan halen.
Morgen even kijken of het dezelfde motorcode is.Liviu, hartelijk dank in ieder geval voor het aanbod, als het niets word kom ik er op terug.
Nog een ander vraagje.
Omdat dit blijkbaar een veel voorkomend euvel is bij deze Delphi Ecu’s is er natuurlijk hetzelfde risico bij een gebruikte ECU :hmmz
Weet iemand zo of er ECU’s te koop zijn die gereviseerd zijn ?
Dus waarbij de bedrading allemaal vervangen is.17 mei 2016 om 07:04 #18318831één tip. Maak gewoon een afspraak met liviu. Hij is 1 van de ecu specialisten hier op het forum en heeft al meerdere leden geholpen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.