Het was een supergoed lopende motor, van het ene op het andere moment liep de motor ineens onregelmatig stationair en starte slecht bij warm starten. Het leek/lijkt alsof hij op 2/3 poten liep en bij gasgeven wilde verzuipen. Na een paar tellen gaat hij goed lopen, alleen hoger stationair toerental, rond 1100rpm. Sindsdien is er tevens een meer gierend geluid wat rond de distributieriem vandaan komt.
Bovenste kap open gehaald en zie dat de distributieriem aan de bovenzijde helemaal afgeschaafd is met precies in het midden een diepe groef.. alsof hij dus ergens tegenaan schuurt?!
De riem ziet er verder normaal op spanning uit en de hele distributie set + waterpomp is 3 jaar en 20k terug nog vervangen (Contitech). Aangezien de motor verder goed loopt en de riem nog structureel ok leek (en de waarde vd auto ongeveer gelijk is met een nieuwe distributieset) heb ik er afgelopen dagen nog stukjes mee gereden. Nu begint er echter een tik te ontstaan aan de linkerkant van het blok, ik kan alleen niet zien waar het precies vandaan komt, dan zal de hele distributiekap open moeten.
Verder geen koelvloeistof verbruik en geen witte waas aan de oliedop.
Iemand enig idee wat het kan zijn?? Voordat ik kosten ga maken die hoger zijn dan de waarde vd auto..