Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Nooit een Corsa topic gestart?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 april 2016 om 19:54 #17276298
Blijkbaar nooit een Corsa topic gestart, terwijl ik nu toch echt al mn 2e heb :hmmz
iig: Mercedes 2.6 V6 benzine werd met de oude €1,65 a €1,70 per liter iets te ongunstig voor 140+ km per dag, 5 dagen per week. Tja, probeer er dan maar eens van af te komen. Dus, mede door de uitgave en nog niet terug verdiende (en verkochte) Mercedes, een best knappe Corsa op de kop weten te tikken. Wel 1tje met identiteit crisis, want de kont zegt Corsa d, maar het is toch echt een B :jerry
Madam had al 375.520 km aan ervaring, maar voorgloeien doet ze niet meer dan 4 sec over, een teken dat ze lief is behandeld. Na het zien van het Opel Onderhoudssysteem boekje bleek de laatste OPEL DEALERONDERHOUD was uitgevoerd bij 355.000km :shock:
Zou het dan echt? Een auto van een liefhebber? Zuinige gebruikers? iig voor mij geen vervanging distributie, gloeikaarsjes en zelfs de vloeistoffen waren gezond en op pijl! APK kreeg ik er bij van de handelaar, en de scheur in het raam van de vorige eigenaar. Wie had dat gedacht, van Mercedes voor de deur, naar een Corsa met scheur :vertag
Kreeg de Corsa uiteraard wel met lege tank, dus gelijk de magie van de Isuzu Diesel Power ontdekken en vol die tank, kijken hoe zuinig ‘ie wel niet is’. 1.7 zonder turbo, dat moet heel wat beter uitkomen dan de Merc, toch?
Eerste signalen waren zeker positief, zo vanuit Harderwijk naar Amsterdam, die naald was niet naar beneden te krijgen, heerlijk. Wel heel wat anders dan een Mercedes, maar ach, het echte rijden is ook heel wat king:
Helaas bleek een paar dagen later dat dit toch heel anders was. Mn tank lekt Diesel! Daar ging mn voordeel, tot 22 liter, want daaronder was er niets meer. Dus de eerste ongeveer 25 liter is wat harder gegaan dan normaal. Nu gewoon niet meer tanken dan 20 liter bij een lege tank :jerry
Inmiddels staat de teller in 4 maanden op 392.*** en de dame start nog steeds zonder problemen en geeft geen zuchtje of pufje, wat een lekker dieseltje. Op toeren lekker pittig, menig VAGje met turbo doen verwonderen bij het stoplicht.
Iig genoeg verteld voor nu, tijd voor foto’s en updates volgen snel :angel
Toch maar ff de lijnzaadolie er bij gepakt, beterrrrr :thumb
king: king: king: king: schuine plaat king: king: king: king:
Greetz Emiel
19 april 2016 om 21:08 #18317054Effe op de sloop een ander tankje scoren, of zelfs nieuw hoeft ie vaak niet veel te kosten.
Als je een brug tot je beschikking hebt is het wisselen ook niet de grootste klus.
Mijn (gekietelde (67 > 101pk / 132 > 191,5nm) 1.5TD met extra lange F13WR 3,55 bak ipv de 3,74 eindereductie) (5e gang van een :0,756 verhouding gewisseld naar een 0,707 verhouding), en dikkere uitlaat vanaf de turbo, doet zo’n 1op18 bij flink vlot rijden, en bij 120/130kmu.
Bij 90 / 95kmu op de cruise control doet ie zo’n 1op27 / 1op30Mijne staat op ongeveer 363.000km met originele Motor, Turbo en koppelingsset.
Let wel op de motortemperatuur bij deze dieseltjes, radiateur gaat vaak verstopt zitten (niet gek opzich als je ziet hoe klein de doorstroom pijpjes zijn van de originele radiateur.
Ikzelf heb overigens bijde kwalen van de Isuzu diesel al gehad.
De Startmotor (nagenoeg nieuw op de sloop voor 50euro kunnen verkrijgen met de oude retour.
En de Dynamo, deze was nieuw zonder inruilen 126euro via een bedrijf dat ze aanbood op marktplaats, dat was inclusief vacuumpomp, en blijkt voor dat geld een dijk van een dynano, s’ochtends gloeit de Isuzu na het starten zo’n 6 minuten na, dat houd in dat de gloeiers 6minuten op volle kracht doorgloeien om een goede motorloop te garanderen.
Dan doet mijn dynamo in de winter met verwarming en achterruit verwarming nog goed boven de 14volt laden.Mocht je wat meer pit uit de 1.7willen hebben (wat zou kunnen resulteren in een beter verbruik), dan kun je de roetstop op de dieselpomp iets indraaien.
Hierdoor gaat ie bij vollast wel wat meer roken.
Resulteerd in meer kracht onder in het toeren en de rest van het toeren verloop.Ook het verwijderen van de NoX katalysator (wat in NL gewoon toegestaan is omdat nergens is vastgelegd dat deze aanwezig moet zijn) kan resulteren in minder verbruik en betere prestaties.
Ik hoop dat je nog veel en lang plezier gaat hebben van deze fijne auto met een beer van een motor erin.
Plaatjes bij de praatjes:
Kilometerstand in Miles:
CruiseControl van de Vectra-B / Omega-B in de Corsa-B:
De Isuzu 1.5TD motor:
Turbodruk omhoog, en Roetstop flink ingedraaid resulteerd in onderstaande mistbank die uit de 55mm binnendiameter uitlaat komt zetten:
De Corsa zelf:
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
22 april 2016 om 20:35 #18317055Tja jouw Dieseltje gaat lekker :jerry ik weet nog niet of ik de stop open draai, ach wie weet ff proberen, kan altijd weer terug. Dynamo problemen ben ik bekend mee, nu alleen bij nat weer dat de snaar slipt. Tankje staat op de planning ahum :angel
Thanx 4 the tips, gaat helemaal goed komen :thumb
22 april 2016 om 23:08 #18317056Let op, bij mij is de onderste (krukas) poelie stuk geweest.
De rubber demperring was los gekomen, dit geeft hetzelfde effect als slippende riem, alleen bij mij was deze poelie al een knap end mijn distributiekap aan het knagen, tot bijna de distributie riem.Zijn allemaal opletpuntjes, verder zijn het wereld machientjes.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
14 mei 2016 om 16:54 #18317057Corsa met scheur xD hahaha lachen O.P. en :kewlpics .
Ben zelf lang niet op het forum geweest op m’n laatste update na, zodoende dit draadje gemist.
Al een andere tank eronder hangen?
22 mei 2016 om 20:49 #18317058Nope nog steeds niet, te lui geweest :jerry
22 mei 2016 om 21:01 #18317059Van de week een fles CarPro Iron x besteld, jeukende handen dus net ff uitgeprobeerd. Zoals altijd weer eens geen ‘before’ foto gemaakt, maar wel een tijdens. Duidelijk te zien dat de binnenzijde van de spaken zwart zijn en daarna weer zilver :agent volgende x een sterkere borstel en mn velgen moeten snel maar weer eens strak gemaakt worden, maar ach voor €20 toch een leuk setje velgen :thumb
Voorwiel, duidelijk de vieze binnenkant te zien.
Na de eerste ronde
2e en laatste ronde. Laatste spikkels weg en hoekjes weer schoon. Beste zal dus er uit komen als de wielen er af zijn en de borstel wat harder is, maar ik ben tevree :thumb
Achter wiel
Weet dat de velgen niet in show kwaliteit zijn maar dit was mn test rondje. Van de week druk geweest met het setje van mn vader zn Merc, als ik dit spul dan had gehad was ik sneller klaar met minder inzet.
Greetz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.