Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › rekord 2.2 motor probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 april 2016 om 10:34 #17276213
Mijn opel record 2.2 I loopt onregelmatig,bij vol gas geven houd ie af en toe in.
Stotteren,laat ik het gas iets los,en trap het gas wat langzamer in komt ie wel.
Soms gaat ie bij stationair plots iets harder lopen.
Heb op moment bougies verdelerkap rotor vervangen,ga ook de kabels nog even vervangen,misschien is dit het probleem.
Moet erbij zeggen dat er ook blauwe rook uit de uitlaat komt zou het kunnen dat hier door de verbranding zo is dat de motor onregelmatig gaat lopen,heb hier al klep rubbers voor.
Heeft iemand hier ander theorie over.m.v.g peter
13 april 2016 om 12:45 #18316651Als je injectie er op hebt, is het mogelijk dat je olie aanslag in je stappenmotor hebt, en bij je gasklep. Probeer deze eens schoon te maken.
Blaauw walm duid op verbrande olie.
14 april 2016 om 08:43 #18316652Dankje dit heeft al erg goed geholpen,loopt echt beter,alleen bij stationair gaat ie plotseling in toeren omhoog,gaat wel weer omlaag.
Als je mm lang stationair laat draaien,heeft ie naar een poos de neiging in een keer af te slaan,maar komt ie direct weer omhoog ,soort hik.m.v.g pete
14 april 2016 om 10:45 #18316653Stappenmotor, bijna 90% zeker. Zelf ook gehad, en ding zat vol roestwater. Je kan de stappenmotor (voorzichtig!!!) uit elkaar halen.
Bij mij was het op den duur zo erg dat ie niet mee bij kon regelen, dat vertaalde in 1500/2000rpm stationair. En kan je verzekeren dat dat niet fijn rijdt ;)
14 april 2016 om 15:46 #18316654Heb mm uit elkaar gehad het onderst rolletje was op een plek ingesleten zat echt een gleuf in .
dit zou het kunnen zijn.
neem aan dat dit glad moet zijn.m.v.g pete
17 april 2016 om 21:48 #18316655dat kan zeker. Dat witte printplaatje met die sleepcontacten kan op den duur slijten. Je kan kijken wat de weerstand is, terwijl je de sleper rustig verplaatst. Heb ooit een 007 exemplaar gehad en die open gesloopt. Volgens mij bestond dat sleepspoor uit drie segmenten, stationair, half last en vollast. Je zou ook de veer iets strakker kunnen zetten door aan die getande ring te draaien (eerst even de borg beugel los maken). Markeer de oude stand met tippex, en draai hem 3 tandjes strakker. De reden hier van is dat de veer na al die jaren zijn kracht wat kwijt kan raken…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.