Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G – Hoog olie verbruik, lekkage gevonden?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 april 2016 om 11:49 #17276119
Beste mensen,
Van de week ben ik eens beter gaan kijken bij mijn motorblok en heb ontdekt dat er aan de onderkant plakkende, natte olie zit :???: .
Hier ben ik een tijd naar wezen zoeken aangezien het olie verbruik aan de erg hoge kant zit.Ik heb foto’s gemaakt, maar moet er bij zeggen dat er nog geen olie op de parkeerplaats gelekt is.
Weten jullie welk onderdeel hier lekt? De foto’s zijn vanaf de onderkant van de auto gemaakt.Hierbij moet ik zeggen dat ik laatst langs een garage geweest en hebben ze getest of er uitlaat gassen bij de koelvloeistof kwam, maar de koppakking bleek gelukkig in orde te zijn.
Tot slot: kan het kwaad om te blijven rijden zolang ik het oliepijl nauwkeurig in de gaten houd?
Ik zal er deze maand namelijk naar gaan kijken met mijn pa, maar momenteel is daar geen tijd voor.Bedankt!
6 april 2016 om 12:17 #18315946je kan er wel mee doorrijden… maar ik denk dat het simpelste is om de seal van je oliehuisje te vervangen… kost een paar euro zo`n pakking en dan is de lekkage weg…
neem contact op via de chat op http://www.fsrs-opelwebshop.nl en vraag naar een pakking/rubber seal voor het oliehuis en bestel ook een kan olie en olie filter want het is wel aan te raden om dan ook je olie filter te verversen en je olie zal er uit moeten om het oliehuisje los te halen zonder dat de olie eruit looptmisschien om het wat netjes te maken wat remreiniger gebruiken om de olie plek van je blok te halen.. dat kan anders een tijdje gaan roken en stinken…
6 april 2016 om 12:22 #18315947@bart-gsi wrote:
je kan er wel mee doorrijden… maar ik denk dat het simpelste is om de seal van je oliehuisje te vervangen… kost een paar euro zo`n pakking en dan is de lekkage weg…
neem contact op via de chat op http://www.fsrs-opelwebshop.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; en vraag naar een pakking/rubber seal voor het oliehuis en bestel ook een kan olie en olie filter want het is wel aan te raden om dan ook je olie filter te verversen en je olie zal er uit moeten om het oliehuisje los te halen zonder dat de olie eruit looptmisschien om het wat netjes te maken wat remreiniger gebruiken om de olie plek van je blok te halen.. dat kan anders een tijdje gaan roken en stinken…
Is dit erg lastig om te doen of is het iets wat je het beste bij een garage kan laten doen?
Wat zijn ongeveer de dingen die moeten gebeuren voor je de seal kan vervangen?Thanks!
6 april 2016 om 12:30 #18315948je kunt er het beste bij als de auto in de lucht is… dus een brug bij een doe het zelf garage huren of een bekende met een garage hebben
dan de olie eruit ,het dekseltje van het oliehuisje af draaien, de filter eruit in het oliehuisje hebje een banjo bout zitten ( bout met een gaatje waar olie doorheen komt)
die moet je los halen en dan kun je het oliehuisje los halen en de seal vervangen
dan je blok schoonmaken waar het oliehuisje zit zodat de seal een goede afdichting heeft, een nieuwe filter erin, een nieuwe seal ( zit bij de oliefilter) om het dekseltje en die met 15 NM vast draaien aan het huisje ( wordt vaak te vast gedraaid waardoor je hem later niet meer in makkelijk los krijgt)
en dan de juiste hoeveelheid olie in je motor gietenhet is best veel tekst maar is best wel een makkelijk werkje voor 1 persoon en een brug met het juiste gereedschap.. enige wat tegen kan zitten is als ze in het verleden bij een onderhoudsbeurt het dekseltje te vast gedraait hebben zoals ze een keer bij mij gedaan hebben dan sta je met 2 man te vloeken en te tieren om dat dekseltje los te krijgen.. ( de een hield het huisje met een stevige tang vast en de ander met 2 ringsleutels in elkaar gestoken het dekseltje los halen..
6 april 2016 om 12:36 #18315949@bart-gsi wrote:
je kunt er het beste bij als de auto in de lucht is… dus een brug bij een doe het zelf garage huren of een bekende met een garage hebben
dan de olie eruit ,het dekseltje van het oliehuisje af draaien, de filter eruit in het oliehuisje hebje een banjo bout zitten ( bout met een gaatje waar olie doorheen komt)
die moet je los halen en dan kun je het oliehuisje los halen en de seal vervangen
dan je blok schoonmaken waar het oliehuisje zit zodat de seal een goede afdichting heeft, een nieuwe filter erin, een nieuwe seal ( zit bij de oliefilter) om het dekseltje en die met 15 NM vast draaien aan het huisje ( wordt vaak te vast gedraaid waardoor je hem later niet meer in makkelijk los krijgt)
en dan de juiste hoeveelheid olie in je motor gietenhet is best veel tekst maar is best wel een makkelijk werkje voor 1 persoon en een brug met het juiste gereedschap.. enige wat tegen kan zitten is als ze in het verleden bij een onderhoudsbeurt het dekseltje te vast gedraait hebben zoals ze een keer bij mij gedaan hebben dan sta je met 2 man te vloeken en te tieren om dat dekseltje los te krijgen.. ( de een hield het huisje met een stevige tang vast en de ander met 2 ringsleutels in elkaar gestoken het dekseltje los halen..
Tof, bedankt!
Ik ga hier over 1 – 2 weken even naar kijken, ben pas bij een DIY garage geweest dus moet wel lukken met de hulp van mijn pa als ik het zo lees.
Ik zal deze topic op de hoogte houden!6 april 2016 om 12:42 #18315950Ik weet niet wat je olieverbruik is maar veel van alleen dat lekje aan de onderkant kan het niet zijn, zeker niet als er nog geen leksporen op de grond zijn. Ik zou gelijk eens kijken of er ook wat olie wordt verbrand.
6 april 2016 om 12:58 #18315951@midnight black wrote:
Ik weet niet wat je olieverbruik is maar veel van alleen dat lekje aan de onderkant kan het niet zijn, zeker niet als er nog geen leksporen op de grond zijn. Ik zou gelijk eens kijken of er ook wat olie wordt verbrand.
Hoe zou ik dit kunnen controleren? — ik heb geen blauw rook.
Ik merkte de laatste tijd wel dat er meer olie geur was na het rijden wanneer ik de motorklep open deed.Exact verbruik kan ik niet echt zeggen, ik heb pas 1250 km met de auto gereden.
Wel heb ik sinds aankoop (waar verteld werd dat het op pijl gezet was) rond de 900 km bij moeten vullen.Ik weet niet precies hoeveel 1 van de 3 streepjes op mijn pijlstok inhoud, maar aangezien ik toen een andere kwaal had en niet kon rijden heeft dat mijn auto gered.
bleek dat ik namelijk aan de bodem van het 1e streepje zat.Ik had hem toen tot de bovenkant van het 2e streepje gevuld.
Momenteel 350 km verder lijkt het verbruik minder te zijn (tenminste, ik weet zeker dat hij op nu op pijl stond), ongeveer een kwart van 1 streepje.
Wel moet ik er bij zeggen dat ik momenteel geen dure olie gebruik, zal later eens specifieker zijn als dat nodig is.Tevens heb ik wel gelezen dat de 16 klepper die ik heb bekend staat als een olie zuiplap, dat heb ik ook kunnen linken met mijn kenteken met ZL begint king: .
24 mei 2016 om 16:02 #18315952Kleine update aangezien mijn lange afwezigheid:
Ik ben zelf niet meer echt bezig geweest met het olie-probleem aangezien dit enorm verminderd is sinds ik dikkere olie gebruik.
Voor ik hem kocht had hij namelijk een grote beurt gehad met volle synthetische olie 5W40 (waar ik ook over gelezen heb dat veel auto’s hier veel meer verbruik mee hebben). Ik had het toen niet wetend van wat er precies in zat aangevuld met half synthetische olie 15W40.
Sinds dien verbruikt hij veel minder en heb ik geen vreemde dingen gehad.Kan het kwaad dat deze 2 oliën door elkaar gemengd zijn?
En hoe zit dat met vol synthetisch en half synthetisch, ik lees hier verschillende verhalen over?Tot slot overweeg ik ergens later dit jaar de motor te laten reinigen door een garage, is dit aanbevolen?
24 mei 2016 om 19:39 #18315953De vraag is of de olie uberhaupt wel vermengd. het is niet handig om verschillende types en verschillende “diktes” door elkaar heen te gebruiken.
Flushen is dus aan te raden, en dan één wat dikke olie er in gooien. Ik zou verwachten dat een 10W40 het meest geschikt is25 mei 2016 om 07:18 #18315954Olie soorten nooit mengen door elkaar. Persoonlijk zou ik ook geen 15w40 erin gebruiken. Normaal is standaard 10W40. 15W40 is de olie wel erg dik bij koude start.
Ik zou persoonlijk kompleet olie verversen met nieuwe olie filter. Zodat je maar een soort olie in het blok hebt zitten.
26 mei 2016 om 08:15 #18315955Hoeveel gaat het compleet verversen van de olie (flushen) kosten?
Kan het kwaad als ik zo blijf rijden tot aan het eind van het jaar?Bedankt voor jullie reacties :D
26 mei 2016 om 19:35 #18315956Hoe eerder hoe beter….
Voor een goede olie + filter incl vervangen moet je ongeveer 80-90 euro rekenen
Voor een flush denk ik dat je, afhankelijk van de cleaner en het proces (goed flushen duurt lang, met langdurig motor stationair op lage toeren door laten draaien, dus zit relatief hoop arbeid in) ergens naar de 60 euro gaat27 mei 2016 om 12:01 #18315957@Extreme21355 wrote:
Hoeveel gaat het compleet verversen van de olie (flushen) kosten?
Kan het kwaad als ik zo blijf rijden tot aan het eind van het jaar?Bedankt voor jullie reacties :D
het kan geen kwaad om half en, vol synthetische olie te mengen, ook niet als het een olie is met een andere viscositeit.
het is natuurlijk niet ideaal, de eigenschappen veranderen maar je auto gaat er echt niet kapot van.
de meeste flessen die als vol syntheet verkocht worden zijn niet eens vol synthetische, en zijn net zoals de half synthetische olie gewoon bewerkt met mineralen.
MIXING MINERAL AND SYNTHETIC OILS
Here’s the current thinking on the subject of mixing mineral and synthetic oils. This information is based on the answer to a technical question posed on the Shell Oil website:
There is no scientific data to support the idea that mixing mineral and synthetic oils will damage an engine. When switching from a mineral oil to a synthetic, or vice versa, there is the potential to leave a small amount of residual oil in the engine. That’s perfectly okay because synthetic oil and mineral-based motor oil are, for the most part, compatible with each other. (The exception is pure synthetics. Polyglycols don’t mix with normal mineral oils.)http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html#ixzz1cs12Sicj” onclick=”window.open(this.href);return false;
Is it okay to mix conventional motor oil with Mobil 1™ motor oil?
Yes. Mobil 1 is fully compatible with conventional motor oils, semi-synthetic motor oils and other synthetic motor oils, should it be necessary to mix them. But the superior performance of Mobil 1 will be reduced by diluting it.https://mobiloil.com/en/faq/product-faqs/product-faqs?View=20&Page=1#is-it-ok-to-mix-conventional-motor-oil-with-mobil-1-motor-oil” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.