Forumindex › Forums › Modellen › Astra › geen vermogen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2016 om 19:34 #17275880
beste ik heb een opel astra g cabrio bertone een 1.8 125 pk van 2002
ik heb nu sinds paar maanden geen vermogen meer ik haal amper 50 km/u
ik heb ondertussen volgende onderdelen vernieuwd:
maar ik weet het nu verder niet meer. zou dit kunnen te maken hebben met de regeling van de kleppen ik weet nu niet of ik automatiesche regelaar heb of manueel moet gebeuren. hopelijk kan er mij hier iemand helpen.
m.v.g. Neal Pille20 maart 2016 om 19:42 #18313796brand er een motorstoringslampje op0 je dashboard??
zoja, uitlezen met opcom
uitlezen is veel effectiever dan zomaar wat vervangenheb je een gaskabel of electronisch gas??
20 maart 2016 om 19:43 #18313797ECU defect , laat die eens checken..
20 maart 2016 om 19:50 #18313798ik heb hem uitgelezen zag zo dat er er een probleem was met de dingen die ik vervangen heb maar heb deze dan uitgewist na vervangen en nog steeds geen vermogen maar deze wagen zit er automatische kleppenregelaar op of moet dit manueel worden afgesteld.
20 maart 2016 om 19:50 #18313799ik heb hem uitgelezen zag zo dat er er een probleem was met de dingen die ik vervangen heb maar heb deze dan uitgewist na vervangen en nog steeds geen vermogen maar deze wagen zit er automatische kleppenregelaar op of moet dit manueel worden afgesteld.
20 maart 2016 om 19:53 #18313800ik heb ook wel recent mijn luchtfilter vervangen door een luchtkelk van k&n
20 maart 2016 om 19:54 #18313801De automatische kleppen verstellers zitten pas op de Z18XER ! Vanaf 2006.
20 maart 2016 om 19:56 #18313802als je een”drive/fly by wire” systeem hebt.. dus geen conventionele gaskabel zoals van ouds.. dan zou je wellicht met liviu2004 en zakhooiTM contact op kunnen nemen dan is er idd wat met je ECU of iets wat met je ECU gerelateerd is.. hun zijn werelds in de Ecu’s en hebben veel mensen hier al op weg geholpen… dus bij hun ben je dan op het juiste adres…
stuur ze eens een PM
20 maart 2016 om 20:05 #18313803beste bard-gsi heb een pm gestuurt
20 maart 2016 om 20:05 #18313804kun je zelf je kleppen regelen of niet
20 maart 2016 om 20:08 #18313805zoals stefanDTI zegt… zitten die er pas later in… dus dit is bij jouw auto niet van toepassing…
20 maart 2016 om 20:26 #18313806ik weet al nie meer kwille gewoon da em weer deftig rijd.
ne sta al 2 maand stil20 maart 2016 om 20:30 #18313807dan hoop ik dat liviu2004 of zakhooi je snel op weg kunnen helpen… een kapotte ECU komt wel vaker voor op dit forum….
20 maart 2016 om 20:33 #18313808Max. 50 km/u, kat is stuck, vol. Eerste lambda uit, kijken met zaklamp.
20 maart 2016 om 20:35 #18313809verstopte katalysator
liviu is there a way to get it flowing again or does he need a cat replacement?? if its constipated
20 maart 2016 om 20:40 #18313810Well, to get it going, cat needs to be emptied. Will get a faultcode for that, but the car will run ok. Then it needs replacement with original cat. To empty the cat, it has to be removed from the engine first, that’s a hell of a job, I did that 2 weeks ago, for different purposes. 4 hours to cut 3 rusted nuts, plus 1 week to get a broken bolt out of the cylinder head.
I’ve seen 2 Zafira’s with Z18XE on the same garage, ACtronics concluded both ecus faulty, been there, cat full, ecu just fine.
20 maart 2016 om 20:45 #18313811ok thx liviu.. will a 200cell weld in cat do the job aswell?? if the cat needs to be replaced anyway
gabberke.. liviu meld dat je de katalysator leeg moet trekken als deze verstopt zit dan krijg je wel een foutcode maar er valt dan mee te rijden.. maar dan dient de kat wel vervangen te worden
20 maart 2016 om 20:53 #18313812http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-ASTRA-CORSA-C-VECTRA-B-C-1-8-Z18XE-16V-EXHAUST-DECAT-MANIFOLD-B66-/140688849066″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=111112&hid=1194&lhid=&lvid=&mid=76″ onclick=”window.open(this.href);return false;dit zou dan een goede oplossing kunnen zijn en een sport cat 100 cell te monteren met de voorpijp na de kat eraan en dan aan je uitlaat te monteren.. is wel goedkoper dan een originele nieuwe kat te kopen en te monteren…
would this be a solution liviu?? so combine these 2 parts to get a new improved exhaust manifolt+cat and use the bottom pipe from the current exhaust manifolt to fit on the current catback system
20 maart 2016 om 21:01 #18313813Don’t know, it is up to suppliers to warrant the APK gas tests, I really have no experience with those. I always go original.
20 maart 2016 om 21:06 #18313814@liviu2004 wrote:
Don’t know, it is up to suppliers to warrant the APK gas tests, I really have no experience with those. I always go original.
the 100 cell cat is valid for MOT use garanteed by M-tech but my idea was to prevent it from constipating to get a better flowing cat
20 maart 2016 om 21:25 #18313795I think the root cause must be found and eliminated. Cat gets stuck from burned oil and too much unburned fuel or too lean mixture (too high exhaust temp).
20 maart 2016 om 21:28 #18313794ok.. so if the topicstart needs a new cat.. where can he order one?? because i cant find one for his engine code
most manifolts with cats are between 800 and 1000 euros…
thats why i was looking for a cheaper alternative -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.