Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › Verwarming koeling Vivaro
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2016 om 10:04 #17275802
Ik heb een Vivaro uit maart 2015. De 1.600cc diesel met enkele turbo in verlengde uitvoering. Af levering besteld met een dubbel cabine. Nu blijkt dat de cabine niet warm is te krijgen. Op ventilatorstand 4 en de kachel voluit duurt het zeker 25 km voordat de cabine ietwat warm word. Dit bij buitentemperaturen al onder de 2 a 3 grd. Laat staan als het begint te vriezen. In de zomer het omgekeerde, de cabine is bij een beetje zon op de auto en temperaturen rond de 22 grd al niet meer koud te krijgen. Systeem ver onder de maat.
In de garage is onderzocht dat er de standaard airco en verwarming in is gemonteerd. Niet berekend op een dubbele cabine dus.Wie heeft hier ervaring mee……………..en wat nu te doen……
14 maart 2016 om 15:47 #18313288AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nu staan de moderne diesels bekend dat die langzaam en moeilijk warm te krijgen zijn.
Veel vermogen dus hoeft de motor relatief weinig werkt t verzetten.
En in combinatie. Koud weer en gelijk de verwarming op vol. Krijgt de motor haast geen kans om warm te worden. En lage snelheden tm 80 km. Word de motor lastig op temp.
Op snelwegen is het geen probleem.Ik doe zelf pas de verwarming aan als de motor op bedrijfs temp. is.
Ik kan mij wel voorstellen dat zeker een voertuig met dubbele cabine haast niet warm of koud te krijgen is
14 maart 2016 om 16:50 #18313289Vivaro 1.6CDTi met enkele turbo moet best werken om vooruit te komen.
De kleine dieseltjes moeten best werken.
De grote grill bij veel moderne auto’s zit er niet voor niks.
Dubbele kabine:
Meestal worden de busjes met enkele cabine geleverd en later omgebouwd naar dubbele Cabine (veelal door Snoeks).
Mogenlijk hebben deze een kleiner verwarmings systeem en airco systeem??verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
14 maart 2016 om 17:57 #18313290Beste, Heb hetzelfde probleem, ook eerder aangekaart op dit forum, heb wel de 140 pk lange dubbele cabine versie. In feite moesten we of ik toch athans de combi ( 9 zitplaatsen ) gekocht hebben om deze dan te laten aanpassen naar dubbele cabine. Dan heb je ook luchtstromen langs achter ( plafond ) en kan het daar ook geregeld worden. Nu, het is wat het is, ik zet de verwarming op 23 graden ( auto. airco ) en durf soms zelf naar de 24 te gaan. 21 graden ofzo is te koud en dan krijg je dus ook koude lucht. Ik weet niet of het mogelijk is om de sensoren te verwijderen zodat de verwarming blijft warm blazen. Wanneer de sensoren warmen worden dan de ingestelde temperatuur gaat die automatisch kouder beginnen blazen zelfs al is het dan nog te fris in de wagen.
14 maart 2016 om 19:18 #18313291AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kan je het handmatig regelen. Temp op vol en dan handmatig de sterkte van de lucht regelen?
Als die overigens al op 21 graden koude lucht geeft. Werkt de clima dan wel goed?
Is de buiten temp meter goed? Clima werkt samen met de buitentemp meter16 maart 2016 om 08:38 #18313292Ieder alvast dank voor reacties en tips.
De Verwarming en airco in mijn bestelbus is met handbediening. Moet dus aan de knoppen draaien. Capaciteit lijkt te klein door dubbele Cabine met standaard installatie. Verwarmingsknop op max in de winter, ventilator op 4, wordt de bus een beetje warm dan ventilator terug. Bij airco-stand ventilator op 4, knop geheel naar koud, recirculatie aan en maar hopen dat het af gaat koelen.
17 maart 2016 om 19:15 #18313293Mijn Vivaro 140 PK met dubbele cabine en ECC af fabriek heeft daar iig geen problemen mee.
Als het erg warm is geworden moet ik wel beginnen met de ventilator wat hoger omdat de ECC dat niet doet.
Als dan de temperatuur wat aangenamer is druk ik weer op auto en dan houd de ECC alles lekker op temperatuur.
Ook in de koude dagen wordt het snel genoeg warm in de gehele cabine. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.