Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Kadett e 1.6i ombouwen naar motorfiets carburateurs
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 april 2016 om 12:11 #17275717
Hallo ouwe tuners :D
Ik ben van plan om mijn e kadett 1.6i om te bouwen naar motorfiets carburateurs. Nu zit ik alleen met het feit wat voor carburateurs ik moet pakken. Bijvoorbeeld van een 600cc of van een 1000cc of meer.
De bedoeling is ook in de toekomst spaghetti spruitstuk lichter vliegwiel. Andere nokkenas enz.
Heeft iemand dit al eens gedaan? Of heb je wat info dan is dan zeker welkom!
Ps reacties met “waarom bouw je geen gsi blok in of iets dergelijks” graag achter wegen laten!!
10 april 2016 om 12:50 #18312669je bedoeld net zo als met weber of Dellorto die weber is nog al wel te vinden op marktplaats en fora
10 april 2016 om 13:04 #18312670Ja het idee van Webers inderdaad. Maar carburateurs van een motorfiets zijn nogal wat goedkoper als Webers dus vandaar. Het gaat me vooral om het feit van het ombouwen en het goed aan het lopen krijgen. Meer voor de ervaring zeg maar. Zat zelf te denken aan Jamaha r1 1000cc carburateurs.
10 april 2016 om 13:11 #18312671@thijsv wrote:
Ja het idee van Webers inderdaad. Maar carburateurs van een motorfiets zijn nogal wat goedkoper als Webers dus vandaar. Het gaat me vooral om het feit van het ombouwen en het goed aan het lopen krijgen. Meer voor de ervaring zeg maar. Zat zelf te denken aan Jamaha r1 1000cc carburateurs.
Ohh kijk aan een studie project zeg maar
Kwam deze tegen en lijkt mij dat het ook voor een opel wel te gebruiken is inlaad spruitstuk zal je dan zelf moeten maken lijkt mij.
deze link staat wel veel info over dit onderwerp
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=66904Hoop dat je er wat aan hebt
GreetZ
Burnin10 april 2016 om 13:56 #18312672Vuistregel = diameter gasklep ongeveer gelijk aan diameter inlaatklep. r1 carbs is overkill op een 1.6…..r1 is meer voor een 2.0 16v
1 tip, maak gebruik van de originele rubbers met flens. Maak die flens ook aan je spruitstuk.
Die gewone ronde rubbers met een slangklem komen binnen notime los.
Heb het op 2 wagens gebouwd.
Bij de laatste heb ik zelf een heel inlaatsysteem gemaakt.
Ook een stel steunen aan je carburateurs en aan de motor is een goed idee. Door de trillingen komen ze dan niet los.10 april 2016 om 14:28 #18312673ok bedankt voor de tips. de carburateurs afsteunen naar het blok is zoiezo wel een must denk ik. dan beter kijken voor een setje 600 of 750cc carburateus?
zit zelf in de techniek ben onderhoudsmonteur dus zelf een spruitstuk maken komt wel goed. de grondplaat laat ik laseren bij mijn broertje op het werk.
11 april 2016 om 11:27 #18312674http://www.totalvauxhall.co.uk/files/legacy/TOV64.tech60697.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.thecorsa.co.uk/mechanical-tutorials/75-how-c20xe-bike-carbs.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
11 april 2016 om 12:22 #18312675Hey bedankt voor de links!! Super handig!
11 april 2016 om 12:49 #18312676Ipv die pomp van de motorfiets kun je een lagedrukpomp kopen.
Ik had een quinton hazel 0.16 bar als ik me niet vergis.
Voordeel van die pompen is dat ze stoppen te pompen als de vlotters vol zitten…erg belangrijk!11 april 2016 om 15:37 #18312677Aah kijk aan nog een goeie handige tip! Dank je dat neem ik zeker mee.
8 mei 2016 om 09:14 #1831267811 mei 2016 om 21:08 #18312679ik heb het ook eens gedaan. op een 1.8 8v motor uit een d kadett GTE, origineel injectie met 116pk.
heb carburateurs van een R1 gebruikt, zelf inlaatspruitstuk flens laten snijden en hier pijpjes op gelast.
en met universele rubbers met slangklemmen de carburateurs gemonteerd.
rubbers zo kort mogelijk, dan zitten de carburateurs direct aardig stevig.Heb de originele brandstofpomp gebruikt die bij de R1 hoort, dit is een lagedruk pomp.
en heb via internet precisie boortjes gekocht, 1.3 t/m 1.8 mm dacht ik. de motor liep met de originele sproeiers te arm, toen voorzichtig in stapjes opgeboord, totdat ie goed liep.
ontsteking bij een 1.8E motor wordt verder niet door de ECU aangestuurd, hier had ik dus geen last van. weet niet hoe dit bij een 1.6i zit?
Succes ermee, tis erg leuk werk en loopt best hard en geeft een mooi geluid.
19 mei 2016 om 14:25 #18312680Ja daar zat ik dus ook even mee. Ik heb gelezen dat je het gewoon moet kunnen ombouwen. Dat de ecu niet de ontsteking aanstuurd. Er zit gewoon zoon monopoint injectie op.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.