Kadett e 1.6i ombouwen naar motorfiets carburateurs

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Kadett e 1.6i ombouwen naar motorfiets carburateurs

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275717
    thijsv
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 July 2014

      Hallo ouwe tuners :D

      Ik ben van plan om mijn e kadett 1.6i om te bouwen naar motorfiets carburateurs. Nu zit ik alleen met het feit wat voor carburateurs ik moet pakken. Bijvoorbeeld van een 600cc of van een 1000cc of meer.

      De bedoeling is ook in de toekomst spaghetti spruitstuk lichter vliegwiel. Andere nokkenas enz.

      Heeft iemand dit al eens gedaan? Of heb je wat info dan is dan zeker welkom!

      Ps reacties met “waarom bouw je geen gsi blok in of iets dergelijks” graag achter wegen laten!!

      #18312669
      Burnin
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 April 2016

        je bedoeld net zo als met weber of Dellorto die weber is nog al wel te vinden op marktplaats en fora

        #18312670
        thijsv
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2014

          Ja het idee van Webers inderdaad. Maar carburateurs van een motorfiets zijn nogal wat goedkoper als Webers dus vandaar. Het gaat me vooral om het feit van het ombouwen en het goed aan het lopen krijgen. Meer voor de ervaring zeg maar. Zat zelf te denken aan Jamaha r1 1000cc carburateurs.

          #18312671
          Burnin
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 April 2016

            @thijsv wrote:

            Ja het idee van Webers inderdaad. Maar carburateurs van een motorfiets zijn nogal wat goedkoper als Webers dus vandaar. Het gaat me vooral om het feit van het ombouwen en het goed aan het lopen krijgen. Meer voor de ervaring zeg maar. Zat zelf te denken aan Jamaha r1 1000cc carburateurs.

            Ohh kijk aan een studie project zeg maar ;-)

            Kwam deze tegen en lijkt mij dat het ook voor een opel wel te gebruiken is inlaad spruitstuk zal je dan zelf moeten maken lijkt mij.
            deze link staat wel veel info over dit onderwerp
            http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=66904

            Hoop dat je er wat aan hebt

            GreetZ
            Burnin

            #18312672
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Vuistregel = diameter gasklep ongeveer gelijk aan diameter inlaatklep. r1 carbs is overkill op een 1.6…..r1 is meer voor een 2.0 16v

              1 tip, maak gebruik van de originele rubbers met flens. Maak die flens ook aan je spruitstuk.
              Die gewone ronde rubbers met een slangklem komen binnen notime los.
              Heb het op 2 wagens gebouwd.
              Bij de laatste heb ik zelf een heel inlaatsysteem gemaakt.
              Ook een stel steunen aan je carburateurs en aan de motor is een goed idee. Door de trillingen komen ze dan niet los.

              #18312673
              thijsv
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 July 2014

                ok bedankt voor de tips. de carburateurs afsteunen naar het blok is zoiezo wel een must denk ik. dan beter kijken voor een setje 600 of 750cc carburateus?

                zit zelf in de techniek ben onderhoudsmonteur dus zelf een spruitstuk maken komt wel goed. de grondplaat laat ik laseren bij mijn broertje op het werk.

                #18312674
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  http://www.totalvauxhall.co.uk/files/legacy/TOV64.tech60697.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  http://www.thecorsa.co.uk/mechanical-tutorials/75-how-c20xe-bike-carbs.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  #18312675
                  thijsv
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 July 2014

                    Hey bedankt voor de links!! Super handig!

                    #18312676
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Ipv die pomp van de motorfiets kun je een lagedrukpomp kopen.
                      Ik had een quinton hazel 0.16 bar als ik me niet vergis.
                      Voordeel van die pompen is dat ze stoppen te pompen als de vlotters vol zitten…erg belangrijk!

                      #18312677
                      thijsv
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 July 2014

                        Aah kijk aan nog een goeie handige tip! Dank je dat neem ik zeker mee.

                        #18312678
                        jobevibe
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 January 2012

                          Thijs,

                          Leuk om je te volgen, ik ben ook aan het bouwen met mukuni carbs op een x20xev

                          #18312679
                          Christian-tsx
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 May 2008

                            ik heb het ook eens gedaan. op een 1.8 8v motor uit een d kadett GTE, origineel injectie met 116pk.
                            heb carburateurs van een R1 gebruikt, zelf inlaatspruitstuk flens laten snijden en hier pijpjes op gelast.
                            en met universele rubbers met slangklemmen de carburateurs gemonteerd.
                            rubbers zo kort mogelijk, dan zitten de carburateurs direct aardig stevig.

                            Heb de originele brandstofpomp gebruikt die bij de R1 hoort, dit is een lagedruk pomp.

                            en heb via internet precisie boortjes gekocht, 1.3 t/m 1.8 mm dacht ik. de motor liep met de originele sproeiers te arm, toen voorzichtig in stapjes opgeboord, totdat ie goed liep.

                            ontsteking bij een 1.8E motor wordt verder niet door de ECU aangestuurd, hier had ik dus geen last van. weet niet hoe dit bij een 1.6i zit?

                            Succes ermee, tis erg leuk werk en loopt best hard en geeft een mooi geluid.

                            #18312680
                            thijsv
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 July 2014

                              Ja daar zat ik dus ook even mee. Ik heb gelezen dat je het gewoon moet kunnen ombouwen. Dat de ecu niet de ontsteking aanstuurd. Er zit gewoon zoon monopoint injectie op.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.