Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Aanschaf Insignia
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2016 om 20:22 #17275671
Beste forumgenoten,
Vanavond ben ik met mijn vader naar brabant gereden om te kijken naar een Insignia 1.4 turbo uit begin 2012. We hebben allebei in de wagen gereden en de eerste ervaring is positief. Op een wat stroeve/plakkende schakelpook na (waar de handelaar naar gaat kijken) ziet de auto er goed uit.
Het is een hoop geld, en we hebben in onze omgeving geen mensen met ervaring met een dergelijke insignia, en daarom was ik benieuwd of jullie nog punten hebben waar we absoluut naar moeten vragen en kijken bij deze auto en of er ‘bijzonder’ onderhoud aan dit model vast zit.
Het is een 1.4 turbo, volgens mij motortype a14net als ik het goed onthouden heb. Onderhoudsboekjes kloppen (leaseauto) en volgens mij is het netjes gedaan, geen gekke schades verder.
Geen reclame voor het bedrijf zelf, maar hier is de advertentie:
http://www.evanboxtelautos.nl/occasions-autos/opel-insignia-sports-tourer-1-4-turbo-cosmo-na/” onclick=”window.open(this.href);return false;Morgenochtend gaat hij er vroeg in, een frisse blik en een nacht geslapen verder en dan wil hij de knoop doorhakken.
Alvast bedankt voor de moeite!
4 maart 2016 om 20:36 #18312350stoelverwarming durft nogal eens vroegtijdig kapot gaan. op het eerste zicht een nette wagen. misschien nog wat van de prijs proberen af te pingelen. toch al wel 144000km. weet wel niet wat de nederlandse richtprijzen zijn. grtn wim.
4 maart 2016 om 20:39 #18312351Hallo wim,
Ik zag in de onderhoudshistorie dat die al eens vervangen is. Hij is bij van vliet onderhouden zolang de eerste eigenaar hem had. De prijs hebben we nog iets mee kunnen doen dmv een wat hogere inruilwaarde voor zijn huidige Astra H.
4 maart 2016 om 20:46 #18312352ik heb net nog een paar gelijkwaardige wagens gegoogeld en het lijkt een eerlijke prijs. in belgie gaan ze van 10000 tot 15000€ . denk er voor gaan. succes.
4 maart 2016 om 21:16 #18312353Prijs is wel goed denk ik. Ik heb recent ook een 1.4 ST gekocht met 115000km. Dat is wel een Cosmo uitvoering met AFL etc en die was wel iets duurder.
Ik rij er nu een half jaar in en heb hem laten tunen omdat het vermogen toch wel erg weinig is. ( nu 160 pk en 250nm. )
Ik heb tot nu toe geen problemen…. nou ja er zit een kapot lager in de versnellingsbak heb ik het vermoeden deze zingt al vanaf 50 km/h. Eind van deze maand wordt het hersteld onder garantie . Ik heb destijds bij autotrust een garantie bijgekocht van 2 jaar! Waardoor ik nu dus safe zit met mijn versnellingsbak. :D
Succes en veel plezier!
4 maart 2016 om 21:23 #18312354Bedankt voor je ervaring Montana,
Dan ben je zeker blij met je garantie! het vermogen houd onderin niet over, en ik denk dat je met 1513kg leeggewicht dan ook een aardig beroep op de turbo doet. Heeft iemand misschien ervaring met deze turbo en het onderhoud hiervan? Moet je hier om de x tijd iets aan laten doen of vereist dat geen speciale behandeling? Olie is uiteraard zeer belangrijk, dus gewoon om safe te spelen een grote beurt (elders) laten doen leek me sowieso wel een goed idee, maar verder?
4 maart 2016 om 21:43 #18312355@FrankvanS wrote:
Bedankt voor je ervaring Montana,
Dan ben je zeker blij met je garantie! het vermogen houd onderin niet over, en ik denk dat je met 1513kg leeggewicht dan ook een aardig beroep op de turbo doet. Heeft iemand misschien ervaring met deze turbo en het onderhoud hiervan? Moet je hier om de x tijd iets aan laten doen of vereist dat geen speciale behandeling? Olie is uiteraard zeer belangrijk, dus gewoon om safe te spelen een grote beurt (elders) laten doen leek me sowieso wel een goed idee, maar verder?
Ik heb bij de eerste bezichtiging even in het boekje gekeken waar hij onderhouden was, deze dealer gebeld en kreeg veel informatie. Alle terug roep acties waren uitgevoerd, oa de automatische kofferklep veren vervangen en nog wat spul. Ook kreeg ik te horen dat de turbo bij 95000 km vervangen was ivm bijgeluiden. De turbo ziet er bij mij ook als nieuw uit ( het aluminium huis in vergelijking met de rest van de motor )
Succes.
4 maart 2016 om 21:46 #18312356Navragen of de versnellingsbak al eens gereviseerd is !!!
Hier zit een M32 6bak in …Google daar maar eens op.
Verder wil de waterpomp van de 1,4turbo motoren voortijdig de geest geven in de vorm van lekkage langs het lager van de poelie.
Verder zit er geen originele stoelverwarming in , dit leer is naderhand ingebouwd zo te zien.
4 maart 2016 om 21:48 #18312357Ik ga meteen googelen Stefan!
Zal hem vertellen dit morgen na te vragen.
Kun je erge problemen verwachten indien niet?4 maart 2016 om 21:51 #18312358Als de bak gemaakt moet worden zit je al gauw aan de 1100€ !
Je kunt de schade van de lagers in de bak herkennen als de versnellingspook bij het weg rijden in de eerste versnelling uit je handen slaat….(heen en weer beweegt)
Of aan een fluitoon in de 3e en 6e versnelling …4 maart 2016 om 22:01 #18312359Ook het lederen interieur is niet origineel maar achteraf bekleed.
Maar als dit netjes en goed gedaan is maakt dat verder natuurlijk niet uit. :D4 maart 2016 om 22:47 #18312360Lederen interieur zag er best netjes uit opzich. Je ziet wel dat er een bestuurder 144k km gereden heeft, maar dat stoort niet.
Het viel me al op dat er, symmetrisch en netjes, ritsen in de achterkant van de bestuurderstoel zaten.Het trillen van de pook, cq bewegen heb ik niets van gemerkt. Hier gaat hij morgen extra op letten. Eerst eens bellen en kijken of ze willen vertellen wat eraan gedaan is.
Wat wel merkbaar was, is dat de versnellingspook tussen de 1 en 2 als het ware wil blijven hangen/plakken.
Je kunt hem wel in het midden zetten, maar hij blijft daar makkelijk zitten.5 maart 2016 om 08:35 #18312361Ik zou toch ook eens kijken naar de zijairbags in de stoelen, of deze er nog zijn na de overtrekking met leder.
En de m32 bak is echt een probleem. zet de pook in het midden in de vrijstand, en hou je vinger op dat punt, wanneer je hem dan links of rechts trekt, moet hij mooi terug op het punt voor je vinger stoppen.
Rij eens rustig in derde versnelling en geef dan eens gas, dan mag de pook niet te veel bewegen naar de vrijstand toe. ( lagerprobleem)5 maart 2016 om 09:32 #18312362Zijairbags gaat ie naar kijken, eveneens naar de pook. Deze valt dus niet netjes terug en de handelaar zegt dat hij daar zorg voor wil dragen. Als leasewagen heeft ie netjes zijn beurten en controlles gehad bij van vliet. Dus opel assisantance zou hij hebben, is dit m32 bak probleem, loopt hier per toeval een terugroepactie op? Of geeft opel garantie op dit euvel? De mensen van van vliet konden dat niet zeggen, maandag is de werkplaats er pas.
5 maart 2016 om 10:13 #18312363Is gewoon een handelaar, bij mij in de buurt overigens,
Werk zelf in de autobranche en heb zo’n 1800 klanten in het Zuiden waarvan ik er vele ken.Toevallig hier persoonlijk ooit geweest, een jaar of 6 terug voor een kennis, moest automaat zijn en reed veel kms
een astra G automaat diesel met echt weinig km op de klok..
de Nap klopte, dichtbij toch kijken, de tie wraps op de wieldoppen vielen op.. tis toch geen politie auto geweest grapte ik nogNee joh, die handel kopen we niet.. kijk in boekjes..naast 1e stempel een stempel van een politiekorps.. t zal wel een ex flits auto geweest zijn, welliswaar niet veel km maar wel 6 jaar lang stationair gedraaid.
Dit is een handelaar geen garagebedrijf, succes ermee7 maart 2016 om 17:31 #18312364zonder dat dit enig afbreuk doet aan de auto, maar wat ze ook zeggen, wat op de foto te zien is is alleszins geen Cosmo !
zie ECC, interieurafwerking, deurklinken, enz.9 maart 2016 om 20:30 #18312365Helemaal vergeten om het eindresultaat nog te melden.
De auto is aangeschaft!Toen mijn vader liet blijken, dankzij jullie, over enige voorkennis te beschikken betreft de versnellingsbak, kwam de verkoper er voor uit dat hij dit wist en dat de bak gereviseerd is door opel.
Na nog een zeer positieve proefrit is hij overgegaan tot aanschaf van de auto!Een nieuwe opel in de familie erbij, en het is een plaatje om te zien!
Na een telefoontje afgelopen maandag met opel kreeg hij de volledige onderhoudshistorie toegestuurd, en dat is geen kattenpis!
Een document van 14 pagina’s, er is letterlijk van alles aan de auto gedaan. Opzich niet negatief, want het is door de erkende dealer gedaan, en sommige zaken zal hij (hopelijk) dan niet meer krijgen.Heb de PDF online gegooid.
Voor diegene die interesse heeft, het is nogal een waslijst. Je zou het bijna een maandagmorgen model noemen.
Iedereen enorm bedankt voor de snelle input, zonder jullie had ik nooit van die M32 bak geweten en het aftermarket lederen interieur!Aanstaande vrijdag gaat hij de auto ophalen, en zondag gaan we er mee op pad. Ik zal aankomende week nog wat foto’s posten van die zondag.
9 maart 2016 om 21:19 #18312366Met zo’n onderhoudshistory zou ik hem ook wel aanschaffen…
Tof dat we je vader hebben kunnen helpen..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.