Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › remmen vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2016 om 23:58 #17275576
goedenavond profesoren :)
ik moet op mijn vectra station 2,2 dti uit 2004 nieuwe remmen hebben.
nu was ik van plan om alles voor en achter te vervangen dus remblokken en schijven maar kreeg
van mn monteur te horen dat dit rond de 400 zou kosten zo niet meer .dus heb even gekeken op ebay en daar ben je ongeveer de helft goedkoper uit , maar ik wil geen prut merk erop dus de vraag is wat zijn redelijke merkschijven en remmen en wat is compleet prut..
heb op deze pagina gekeken
http://www.ebay.de/sch/Bremsenkompletts%E4tze-/173511/i.html?_from=R40&mvsub=1&_mcatda=true&selfil=2%2C3%2C1%2C7%2C8&selvel=Opel%7EVectra%2520C%7E2004%7E–%7E2.2%2520DTi%252016V&_nkw=bremsscheiben%20Opel%20Vectra%20C%202004%202.2%20DTi%2016V” onclick=”window.open(this.href);return false;gaarne uw mening …..
27 februari 2016 om 00:26 #18311750https://www.autopartsonline.nl/OPEL/VECTRA/VECTRA+C+Kombi/2.0-16V+DTI/17649/remblokken/r/sort-hc” onclick=”window.open(this.href);return false;
met dit zit je op de zelfde prijs.. alleen heb je het sneller in huis
busje remreiniger en vet voor de blokjes zit erbij27 februari 2016 om 06:35 #18311751Daar kom ik op €340+ uit Bart.
(Remschijven zijn per stuk geprijsd ;) )Link van TS laat een complete set v+a voor €145 zien.
27 februari 2016 om 07:37 #18311752Ok… Nouja hier bestel ik mijn schijven en blokken.. Zeer betrouwbaar ook
27 februari 2016 om 09:21 #18311753Wou zeggen Fremax / Brakemax geen goede ervaringen mee.
Zimmerman is gewoon goed spul.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 februari 2016 om 11:20 #18311754Wist ik daarom had ik ook brembos geselecteerd.. Dat andere is idd niet zo goed
27 februari 2016 om 12:02 #18311755dus brembos ,zimmermans zjn goed en die ate schijven dan ???
27 februari 2016 om 17:42 #18311756Heb er al 3,5 jaar rondom high carbon Bosch schijven zitten, nog steeds perfect en waren bij online aanbieders niet eens zo duur.
Copy paste info
HC-remschijven (High Carbon) met een verhoogd koolstofgehalte. De belangrijkste voordelen van de HC-remschijven zijn een aanzienlijk betere remvertraging en minder geluidsproductie. Bovendien wordt de kans op trillingen gereduceerd in vergelijk met reguliere stalen remschijven, doordat de hogere koolstoffactor een beter dempende werking heeft.28 februari 2016 om 09:37 #18311757AnoniemLid sinds:
1 January 1970ate is ook niets m is mee
leveren ook al jaren remklauwen
ook aan opel ;)28 februari 2016 om 10:14 #18311749Indedaad ATE Brembo Bosch.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
28 februari 2016 om 10:31 #18311758meestal met remkeuzes hangt ook af wat voor rijstijl je zelf hebt.. als je gretig aan je rem hangt met sportief rijden dan kun je als je goed je best doet de schijven en blokken kapot remmen
en merk remt toch weer anders29 februari 2016 om 00:54 #18311759heb een 2.2 diesel dus niet echt geschikt voor het race gedrag van sommige jongere forum leden :)
zit wel te denken aan rondom geperforeerde schijven ivm hitte afwikkeling.
ander vraagje heb nu die 28 cm er oder zitten kan de 30 cm variant er ook in en moet ik dan de remklauwen dan ook aanpassen ??? gwooon omdat ik nieuwschierig ben….
29 februari 2016 om 06:54 #18311760AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat zou je kunnen meten
Of je voldoende ruimte in je klauwen hebt voor n grotere schijf…..Maar met dezelfde klauwen heeft het totaal geen zin
Om n grotere schijf te nemenOmdat je blokken nog steeds op de zelfde plek(afstand vanuit het hart van.de naaf/schijf)
Aangtijpen vergroot dat je remkracht nietOok geboord is onzin voor straat gebruik
Geventileerd is wel goed maar datt zal.er.voor al onder zitten….29 februari 2016 om 17:08 #18311761Inderdaad geboorde remmen hebben totaal geen toegevoegde waarde.
Mijn racewagen (BMW) had groeven voor meer remvertraging (aangrijpen remvoering in de groeven is meer wrijving is meer kremkracht).
Maar daar zijn je blokken wel zo mee versleten.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
29 februari 2016 om 17:49 #18311762Heb ook gegroefde remmen op mn wagen (black diamond).
Is een mooi compromis straat/circuit gebruik.Ik wil niet pietje-precies over komen, maar de groeven gaan de verglazing van de remblokken tegen waardoor de remkracht behouden wordt, niet versterkt wordt.
29 februari 2016 om 18:22 #18311763Dat happen in de blokken schijnt extra remvermogen te geven volgens BMW motorsport, ik ga uit dat hun juiste informatie verstrekken.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
29 februari 2016 om 18:48 #18311764Heb ook geboord gegroefd gehad, veel remstof, veel slijtage en remgeluid, voor mij gewoon oem kwaliteit. Heb je het langste plezier van.
29 februari 2016 om 18:53 #18311765@wim-v6 wrote:
Dat happen in de blokken schijnt extra remvermogen te geven volgens BMW motorsport, ik ga uit dat hun juiste informatie verstrekken.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Klopt een beetje, maar het voornamelijk om het “schoonhouden” van de blokken en afvoer van hete gassen.
Kijk maar op de sites van de fabrikanten…
Voorbeelden:
https://www.apracing.com/products/race_car/formula_student/sae/brake_discs.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.bremboparts.com/en/products/discs-drums/brembo-max” onclick=”window.open(this.href);return false;Sent from my SM-P900 using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.