Forumindex › Forums › Techniek › Cih › motorkeuze. 2 halve 2,0 e blokken welke kiezen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2016 om 18:40 #17275470
hallo,
mijn rekord c met 1.9s is helaas vastgelopen.
nu had ik tijd later een 2.0 e gekocht, maar bleek later dat de drijfstanglagers versleten waren. je kon de kap een 1mm op en neer halen.
nu heb ik weer een motor gekocht die loopt maar komt niet op touren en pruttelt wat. nu vermoed die vorige eigenaar dat de inlaatpakking lekt maar weet dit niet zeker. ook heeft 1 cilinder compressieverschil met de andere cilinders.
nu twijfel ik welke motor ik zal pakken.
geld om 1 te reviseren heb ik op het moment niet en heb de auto zo snel mogelijk nodig.
ook heb ik geen tijd om de motors om te bouwen dus mijn vraag is. kan compressie verschil veel kwaad en kan lagerspeling op de lagers veel kwaad.
is hier nog wel een poos mee te rijden of gaat dit binnen de korste keren weer kapot18 februari 2016 om 19:12 #18311182Ik zou degene die wat pruttelt even controleren.
Ontsteking op tijd controleren en kleppen stellen.
Dan even de carburateur opnieuw afstellen en kijken of die goed loopt.18 februari 2016 om 19:55 #18311183Beide motoren zijn injectie
18 februari 2016 om 20:17 #18311184In dat geval zal pruttelen eerder komen door defecte sensor of ander elektronisch probleem.
Uitlezen en alle onderdelen controleren.18 februari 2016 om 21:14 #18311185die met het lager probleem moet je niet gebruiken die loopt op zeer korte termijn vast op dat lager dan heb je nog meer schade
18 februari 2016 om 21:51 #18311186AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hoeveel verschil zit er in de compressie met.de.overige 3 cilinders….
Als ik.t zo.lees lagerschade
Of 1 cilinder met minder.compressieGoedkoopste.optie n andere.goed.draaiende.tor.kopen…..
19 februari 2016 om 10:40 #18311187is ook mijn gedacht, anders loop je van de ene miserie in de andere :thumbdown
19 februari 2016 om 17:17 #18311188AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zonder die 2 motoren te chekken en repareren/reviseren
Is t de.moeite van inbouwen niet waard als je t mij vraagt….
21 februari 2016 om 12:02 #18311189@Haasje17 wrote:
In dat geval zal pruttelen eerder komen door defecte sensor of ander elektronisch probleem.
Uitlezen en alle onderdelen controleren.een 2.0 cih motor uitlezen .?
:wtf
mijn idee: motor met lagerschade… oud ijzer… onderdelen welke je weer kunt gebruiken, bewaren.
de andere motor. tja pruttelen… wat is pruttelen?
en zoals louwe al vroeg, wat zijn de compressie waarden?
een cih loopt op 3 cilinders nog wel vrij redelijk ;)
maar fijn is het niet, natuurlijk.verwacht meer dat het een kwestie van afstellen is…
met name de klepspeling en ontsteking.suck6
21 februari 2016 om 20:41 #18311190hebben de pruttelende motor gekozen. bleek dat de nokkenas versleten was. 1 nok miste zon 3mm met de rest.
nu andere erin en loopt weer prima
bedankt :thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.