1.6 8v Loopt erg slecht

Forumindex Forums Modellen Corsa 1.6 8v Loopt erg slecht

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275336
    dtbroel
      Lid sinds:
      9 April 2012

      Een goedenavond,

      Gisteren heb ik ‘n Corsa A opgehaald met een 1.6 8v. Liep eerst helemaal niet, bougie’s waren helemaal nat en zwart. Toen ter plekke ‘frisse bougie’s’ er in gedaan en toen heb ik er mee naar huis kunnen rijden. Daarna liep de auto eigenlijk steeds maar beroerder.. Bougie’s waren ook weer pikzwart en nat.
      Onderin toeren/stationair liep de auto erg beroerd, als de motor wat hoger in toeren komt wil het wel en helemaal boven in toeren wil het ook niet meer.

      Nu zit er de volgende injectorrail op de motor:

      Er zit nergens een brandstofdrukregelaar en geen retour leiding. Kan het zijn dat de auto gewoon veelste veel benzine krijgt en daarom zo slecht loopt? Of heeft iemand nog andere mogelijke oorzaken?
      Van welke motoren zou ik een injectorrail kunnen nemen? Zijn de rails van alle 1.6 8v motoren gelijk? En kan ik eventueel ook een rail van een andere 1.4 motor of iets dergelijks nemen?

      Volgens mij gaat het om een E16SE (rotor ontsteking, luchtweger), heb het onderblok gecheckt maar daar staat niks duidelijks ingeslagen.. :shock:

      Daarnaast zit het gat voor de krukassensor er wel en ook de ‘schijf’ die langs de krukassensor draait zit er ook aan. Zijn een aantal draden van de kabelboom doorgeknipt dus misschien dat die er ook nog een krukassensor bij aan moet? Zou dus ook een C16SEI kunnen zijn.

      #18310224
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        gaat hier om een A corsa?? (motorcode komt mij niet bekend voor voor een B corsa)
        en zijn de bougies zwart met dikke drap eraan?? of zwart van een slechte ontbranding??( dat eerste is als klepseals kapot zijn en olie in de verbrandingskamer komt)

        i.v.m. je krukas positie sensor.. werkt je toerenteller wel??

        #18310223
        KRSA2000
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 February 2009

          Is een A, maar daar klopt helemaal niks van die brandstof/injector rail

          Sent from my SM-P900 using Tapatalk

          #18310225
          dtbroel
            Lid sinds:
            9 April 2012

            Het gaat inderdaad om een A Corsa. Bougie’s zit geen drap aan, zijn zwart door veelste rijk lopen. Ook wel goed om te vermelden dat de Corsa 1:5 liep ofzo toen ik naar huis ben gereden :angel

            Toerenteller zit niet op het dashboard dus dat kan ik niet zeggen

            @KRSA2000 wrote:

            Is een A, maar daar klopt helemaal niks van die brandstof/injector rail

            Inderdaad, ik wil dus gewoon een geschikte rail gaan proberen. Aangezien ze niet heel makkelijk te vinden zijn vroeg ik me af of ik er misschien ook een van een andere motor kan nemen?

            #18310226
            KRSA2000
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 February 2009

              Natte zwarte bougies = te rijk mengsel

              lijkt wel een rail van een z16xe… :wtf

              Sent from my SM-P900 using Tapatalk

              #18310227
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                http://www.turbododgeparts.com/assets/images/plug-oil-fouled.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; bedoelde dit.. maar als het van te rijk lopen is.. dan gaan we voor te rijk lopen :P

                #18310228
                KRSA2000
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 February 2009

                  Zo ver ik weet zijn de brandstof rails voor de e16se echt motortype specifiek
                  Voor de c16se heb je nog evt de c14se die hetzelfde rail gebruikt.

                  Sent from my SM-P900 using Tapatalk

                  #18310229
                  KRSA2000
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 February 2009

                    Misschien moet je wim-v6 een pm sturen, wellicht weet hij een alternatieve rail die zou passen…

                    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

                    #18310230
                    basss27
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 February 2013

                      Timing van distributie al gecontroleerd?
                      Zou ook ff je halgever/rotorontsteking checken of dat allemaal.goed is.

                      Heb wel een opcom liggen die je mag lenen

                      #18310231
                      dtbroel
                        Lid sinds:
                        9 April 2012

                        Bedankt! Heb Wim iig even een PM gestuurd.

                        Verder liep de auto bij een bepaald toerental wel goed dus denk dat de distributie wel goed staat. Verder vonkt ie wel op alle bougie’s en heb ik wat met het tijdstip geprobeerd maar dat veranderd niks.
                        Misschien dat ik al een geschikte rail heb gevonden, maar das nog ff afwachten :thumb

                        #18310232
                        basss27
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 February 2013

                          Als de distributie één of meerdere tandjes verkeerd staat kan die zulke problemen geven als je nu beschrijft hoor.

                          Ontstekingsvolgorde ook goed?

                          #18310233
                          dtbroel
                            Lid sinds:
                            9 April 2012

                            Onstekingsvolgorde is ook goed (helaas)

                            Ik ben weer een stap verder. Heb een rail van een C16SE gevonden en hier zit gelukkig wel een retour aan :-D

                            Ik mis alleen een deel van de vacuum benzinedrukregelaar:

                            Heb het idee dat hij nu alles retour gooit en dat ie daarom nog niet wil lopen. Heb een griptang op de retour gezet en toen sloeg ie wel aan. Nu dus zo’n bezinedrukregelaar fixen en dan loopt ie hopelijk beter..

                            #18310234
                            dtbroel
                              Lid sinds:
                              9 April 2012

                              Nog weer ff een update;
                              In ieder geval bedankt voor alle hulp :thumb

                              Ondertussen een vacuumdrukregelaar geplaatst en hij liep eigenlijk meteen weer. Wel met hakken en stoten maargoed. Toen met plaatjes van ‘t internet proberen uit te vogelen hoe alle vacuumleidingen etc. aangesloten horen te zitten, weinig verschil.. Toen de luchtweger eens bekeken en deze leek erg stroef open en dicht te gaan. Gelukkig hadden we er nog een liggen die het beter leek te doen, deze geplaatst en hij liep weer fatsoenlijk stationair. Nu wil hij alleen niet lekker doortrekken in toeren als ik rij.

                              Aangezien er een originele tank onder zit vermoed ik dat deze pomp (in de tank) gewoon niet voldoende druk/benzine kan leveren, zijn er mensen die wel goede ervaringen hebben met een standaard tank+standaard pomp?

                              #18310235
                              dtbroel
                                Lid sinds:
                                9 April 2012

                                Heb er -om te proberen- een externe pomp bij tussen geplaatst en hij loopt als ‘n trein :D Gelukkig dan toch eindelijk de motor weer goed aan ‘t lopen. Bedankt voor de hulp!

                                #18310236
                                Corsaliefhebber
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 February 2012

                                  mooi dat je het gevonden hebt, :thumb
                                  het probleem was dus uiteindelijk een te lage brandstofdruk?

                                  #18310237
                                  dtbroel
                                    Lid sinds:
                                    9 April 2012

                                    Hij ging stotteren als hij in toeren kwam, dat lag inderdaad aan de brandstofdruk. Maar daarvoor waren ook de luchtweger en de injectierail de problemen :angel

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.