Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › 1.6 8v Loopt erg slecht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2016 om 21:26 #17275336
Een goedenavond,
Gisteren heb ik ‘n Corsa A opgehaald met een 1.6 8v. Liep eerst helemaal niet, bougie’s waren helemaal nat en zwart. Toen ter plekke ‘frisse bougie’s’ er in gedaan en toen heb ik er mee naar huis kunnen rijden. Daarna liep de auto eigenlijk steeds maar beroerder.. Bougie’s waren ook weer pikzwart en nat.
Onderin toeren/stationair liep de auto erg beroerd, als de motor wat hoger in toeren komt wil het wel en helemaal boven in toeren wil het ook niet meer.Nu zit er de volgende injectorrail op de motor:
Er zit nergens een brandstofdrukregelaar en geen retour leiding. Kan het zijn dat de auto gewoon veelste veel benzine krijgt en daarom zo slecht loopt? Of heeft iemand nog andere mogelijke oorzaken?
Van welke motoren zou ik een injectorrail kunnen nemen? Zijn de rails van alle 1.6 8v motoren gelijk? En kan ik eventueel ook een rail van een andere 1.4 motor of iets dergelijks nemen?Volgens mij gaat het om een E16SE (rotor ontsteking, luchtweger), heb het onderblok gecheckt maar daar staat niks duidelijks ingeslagen.. :shock:
Daarnaast zit het gat voor de krukassensor er wel en ook de ‘schijf’ die langs de krukassensor draait zit er ook aan. Zijn een aantal draden van de kabelboom doorgeknipt dus misschien dat die er ook nog een krukassensor bij aan moet? Zou dus ook een C16SEI kunnen zijn.
7 februari 2016 om 21:33 #18310224gaat hier om een A corsa?? (motorcode komt mij niet bekend voor voor een B corsa)
en zijn de bougies zwart met dikke drap eraan?? of zwart van een slechte ontbranding??( dat eerste is als klepseals kapot zijn en olie in de verbrandingskamer komt)i.v.m. je krukas positie sensor.. werkt je toerenteller wel??
7 februari 2016 om 21:40 #18310223Is een A, maar daar klopt helemaal niks van die brandstof/injector rail
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
7 februari 2016 om 21:41 #18310225Het gaat inderdaad om een A Corsa. Bougie’s zit geen drap aan, zijn zwart door veelste rijk lopen. Ook wel goed om te vermelden dat de Corsa 1:5 liep ofzo toen ik naar huis ben gereden :angel
Toerenteller zit niet op het dashboard dus dat kan ik niet zeggen
@KRSA2000 wrote:
Is een A, maar daar klopt helemaal niks van die brandstof/injector rail
Inderdaad, ik wil dus gewoon een geschikte rail gaan proberen. Aangezien ze niet heel makkelijk te vinden zijn vroeg ik me af of ik er misschien ook een van een andere motor kan nemen?
7 februari 2016 om 21:41 #18310226Natte zwarte bougies = te rijk mengsel
lijkt wel een rail van een z16xe… :wtf
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
7 februari 2016 om 21:48 #18310227http://www.turbododgeparts.com/assets/images/plug-oil-fouled.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; bedoelde dit.. maar als het van te rijk lopen is.. dan gaan we voor te rijk lopen :P
7 februari 2016 om 22:11 #18310228Zo ver ik weet zijn de brandstof rails voor de e16se echt motortype specifiek
Voor de c16se heb je nog evt de c14se die hetzelfde rail gebruikt.Sent from my SM-P900 using Tapatalk
7 februari 2016 om 22:14 #18310229Misschien moet je wim-v6 een pm sturen, wellicht weet hij een alternatieve rail die zou passen…
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
7 februari 2016 om 22:20 #18310230Timing van distributie al gecontroleerd?
Zou ook ff je halgever/rotorontsteking checken of dat allemaal.goed is.Heb wel een opcom liggen die je mag lenen
8 februari 2016 om 17:40 #18310231Bedankt! Heb Wim iig even een PM gestuurd.
Verder liep de auto bij een bepaald toerental wel goed dus denk dat de distributie wel goed staat. Verder vonkt ie wel op alle bougie’s en heb ik wat met het tijdstip geprobeerd maar dat veranderd niks.
Misschien dat ik al een geschikte rail heb gevonden, maar das nog ff afwachten :thumb8 februari 2016 om 17:52 #18310232Als de distributie één of meerdere tandjes verkeerd staat kan die zulke problemen geven als je nu beschrijft hoor.
Ontstekingsvolgorde ook goed?
17 februari 2016 om 07:43 #18310233Onstekingsvolgorde is ook goed (helaas)
Ik ben weer een stap verder. Heb een rail van een C16SE gevonden en hier zit gelukkig wel een retour aan :-D
Ik mis alleen een deel van de vacuum benzinedrukregelaar:
Heb het idee dat hij nu alles retour gooit en dat ie daarom nog niet wil lopen. Heb een griptang op de retour gezet en toen sloeg ie wel aan. Nu dus zo’n bezinedrukregelaar fixen en dan loopt ie hopelijk beter..
5 maart 2016 om 18:03 #18310234Nog weer ff een update;
In ieder geval bedankt voor alle hulp :thumbOndertussen een vacuumdrukregelaar geplaatst en hij liep eigenlijk meteen weer. Wel met hakken en stoten maargoed. Toen met plaatjes van ‘t internet proberen uit te vogelen hoe alle vacuumleidingen etc. aangesloten horen te zitten, weinig verschil.. Toen de luchtweger eens bekeken en deze leek erg stroef open en dicht te gaan. Gelukkig hadden we er nog een liggen die het beter leek te doen, deze geplaatst en hij liep weer fatsoenlijk stationair. Nu wil hij alleen niet lekker doortrekken in toeren als ik rij.
Aangezien er een originele tank onder zit vermoed ik dat deze pomp (in de tank) gewoon niet voldoende druk/benzine kan leveren, zijn er mensen die wel goede ervaringen hebben met een standaard tank+standaard pomp?
29 maart 2016 om 11:16 #18310235Heb er -om te proberen- een externe pomp bij tussen geplaatst en hij loopt als ‘n trein :D Gelukkig dan toch eindelijk de motor weer goed aan ‘t lopen. Bedankt voor de hulp!
29 maart 2016 om 13:36 #18310236mooi dat je het gevonden hebt, :thumb
het probleem was dus uiteindelijk een te lage brandstofdruk?29 maart 2016 om 13:43 #18310237Hij ging stotteren als hij in toeren kwam, dat lag inderdaad aan de brandstofdruk. Maar daarvoor waren ook de luchtweger en de injectierail de problemen :angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.