Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Remdruk weg
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2016 om 14:21 #17275333
Goooeeedemiddag,
De remdruk van mijn Opel Corsa B (bj 93) is sinds deze week vrijwel weg.
Door de loop van de week werd de druk steeds minder en nu remt de auto heel licht of alleen bij volledig intrappen van het pedaal.Ik zoek altijd alles op, denk aan de werking van het remsysteem (hoofdremcilinder, rembekrachtiging etc.)
Ik heb er voor de rest totaal geen verstand van, de remblokjes zouden op kunnen zijn maar dat zorgt niet voor geen remdruk neem ik aan.
Wanneer de motor uitstaat geeft het pedaal de normale weerstand, wanneer ik de auto start valt de druk dus volledig weg.Zou dit simpelweg lucht in het systeem kunnen zijn? Of toch wat anders?
7 februari 2016 om 15:08 #18310182uumm volgens mij idd.. hoofdremcilinder ==> verdeler ==> remmen voor en remmen achter… je zou kunnen kijken of er lucht via de nippels van de remmen voor en achter en bij de verdeler binnen komt door onvoldoende sluiting.. en anders zou ik denken het menbraan in de hoofdremcilinder dat versleten is… ik weet niet of daar ooit wat aan vervangen is.. of is er recent geleden wat vervangen aan de remmen in totaal?? remcilinders achter ofzo?? de rembekrachtiger werkt op een vacuüm van de motor.. dus als je met de motor uit pompt en hij bouwt druk op en je houdt met het starten je voet op de rem en je voet zakt naar de bodem zou je eens kunnen kijken of tussen de motor en de bekrachtiger niet je probleem zit..
7 februari 2016 om 15:47 #18310183@bart-gsi wrote:
uumm volgens mij idd.. hoofdremcilinder ==> verdeler ==> remmen voor en remmen achter… je zou kunnen kijken of er lucht via de nippels van de remmen voor en achter en bij de verdeler binnen komt door onvoldoende sluiting.. en anders zou ik denken het menbraan in de hoofdremcilinder dat versleten is… ik weet niet of daar ooit wat aan vervangen is.. of is er recent geleden wat vervangen aan de remmen in totaal?? remcilinders achter ofzo?? de rembekrachtiger werkt op een vacuüm van de motor.. dus als je met de motor uit pompt en hij bouwt druk op en je houdt met het starten je voet op de rem en je voet zakt naar de bodem zou je eens kunnen kijken of tussen de motor en de bekrachtiger niet je probleem zit..
Ahh oke, bedankt voor je reactie. Een jaartje geleden zijn de remblokjes vervangen. Voor de rest niets dus hij reed al n tijdje probleemloos rond.
7 februari 2016 om 16:32 #18310184Remblokken zinn geen deel van het hydraulisch circuit.. Maar je zei dat je wel druk op kan bouwen als je motor uitstaat.. Dus het circuit klinkt dan als gesloten.. Er loopt wel een slang tussen de motor en de rembekrachtiger.. Misschien dat je kunt kijken of de slang nog heel is.. Verder zou ik het zo snel niet weten.. Anders is het als het menbraan versleten is in de hoofdremcilinder.. Dan trap je ook tot je pedaal op de grond hangt al heb ik daar mijn vraagtekens bij want dan zou je ook volledig door moeten trappen als de motor uitstaat
7 februari 2016 om 20:48 #18310185Hoofdremcillinder of een remcillinder op 1 van je achterwielen, maar dan zou je het aan je binnenkant van je velg moeten zien dat die vol remolie zit
7 februari 2016 om 20:55 #18310186@richardschaeks wrote:
Hoofdremcillinder of een remcillinder op 1 van je achterwielen, maar dan zou je het aan je binnenkant van je velg moeten zien dat die vol remolie zit
ook een optie idd…
11 februari 2016 om 16:38 #18310187Topic kan dicht, bedankt allemaal! Het lag aan de hoofdremcilinder
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.