Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Help! Slang olie koeler schiet steets los na een lange rit..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2016 om 14:05 #17275262
Heb een astra g opc 1 x20xer. Heb een motor gekocht en deze in de auto gebouwd. heb er 2 dagen leuk mee gereden toen schoot de slang naar de olie koeler ineens los? dacht dat het borgclipje stuk was, maar 2 dagen later gebeurden hetzelfde met als gevolg dat er een brand ontstond door de olie en de warme motor. Gelukkig optijd geblust en geen schade! Maar hoe kan het dat hij iederen keer los schiet ben ten einde raad…..
Hoop dat iemand mij kan helpen!
3 februari 2016 om 14:19 #18309689laat de olie druk eens meten en kijken of de klem voldoet om met de druk te blijven zitten…
zelfde effect met de koeling.. als die te veel druk opbouwt klapt vaak de dop van het expansievat eraf… of bij de oude opeltjes van de radiateur
dus ja het lek ontstaat bij het zwakste punt als er druk bij komt3 februari 2016 om 15:29 #18309690Waar zou die olie druk vandaan kunnen komen?
3 februari 2016 om 15:43 #18309691wat voor klem heb jij gebruikt op de oliekoeler pijp??
ik zit te denken aan een hoge carter druk maar dat is meteen worst case scenario.. en wil niet meteen daarmee met de deur in huis vallen…
ik bedoel dan hiermee.. druk van de oliepomp brengt olie naar de cilinderkop en dat via het cilinderblok naar je oliekoeler loopt en terug naar je carterpan loopt.. maar de carter druk die via de andere kant druk terug voert door je oliekoeler.. maar ik weet niet of dit vergezocht is en of mijn theorie klopt.. dus ik wacht even af op wat een ander hierover zegt…3 februari 2016 om 16:11 #18309692vind die naam borgklipje wel interessant op een slang met een bar of 5 druk.
moet toch een redelijke klem zijn lijkt mij3 februari 2016 om 16:37 #18309693Het is een originele olieslang borgklip, zit er nieuw op kan er als een gek aan trekken maar gaat niet los.
Hoge carterdruk zou toch kunnen ontstaan, als er een zuigerveer stuk is waardoor hij druk verliest het carter in?
Als dat zo is is dit het geval niet, aangezien ik op elke cilinder bijna 14 bar meet of maakt dat niks uit?3 februari 2016 om 16:41 #18309694daarom dat ik al zei niet met worst case scenario in huis te komen vallen… maar aangezien er nog bet veel druk op staat.. de druk moet dan ergens vandaan komen anders klapt die slang er niet vanaf..
dus als die klem normaal op 5 bar moet blijven zitten dan moet de druk dus in theorie hoger zijn dan 5 bar om die slang eraf te laten klappen..3 februari 2016 om 17:01 #18309695Maak eens een foto van de aansluitingen…
3 februari 2016 om 19:14 #18309696Heb de auto hier nu niet staan dus kan er geen foto van maken.
Maar waar zou hij dan zoveel druk kunnen opbouwen?
Reed maar 50 km per uur op een lange weg, daarvoor volgas op de snelweg en was er niks aan de hand.
Lijkt mij ook sterk dat er iets verstopt zit.3 februari 2016 om 21:05 #18309697Kan ik anders met een adapter die tekoop is, de oliekoeler gewoon weglaten of is deze echt noodzakelijk?
3 februari 2016 om 21:22 #18309698Zit er niet voor niks op…
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
3 februari 2016 om 21:23 #18309699olie is niet alleen voor de smering maar ook voor de koeling van je motor.. naast het conventionele koelsysteem van je motor..
met de oliekoeler koel je de olie en daarmee ook een deel van de motor waar de koele olie langs gaat…3 februari 2016 om 21:30 #18309700Okee jaa dat begreep ik al.
Maar ik snap echt niet hoe het kan dat die slang iederen keer losschiet waar zou die druk dan vandaan moeten komen. Of zou het nog iets anders kunnen zijn?3 februari 2016 om 21:32 #18309701waar klapt de slang eraf?? voor of na de oliekoeler?? er voor kan een verstopt oliekoeler zijn.. als die bijvoorbeeld verroest is… (leeftijds dingetje)
3 februari 2016 om 21:35 #18309702Welke type slang heb je gebruikt?
Is ie nog heel? Geen scheurtjes of zo?Sent from my SM-P900 using Tapatalk
3 februari 2016 om 21:36 #18309703Graag een foto van de verbinding want dit is giswerk.
4 februari 2016 om 07:15 #18309704Zal straks een foto maken alleen hoe kan ik die hierop plaatsen? :shock:
4 februari 2016 om 08:28 #183097054 februari 2016 om 08:30 #183097064 februari 2016 om 08:33 #183097074 februari 2016 om 10:13 #18309708Klem valt ook niet helemaal in het sleufje.
Ik denk verkeerde klem of verstopte oliekoeler.
Je kunt ook de ring waarop de oliekoeler slangen zitten verwijderen. En dan filter direct monteren zoals bij de x20xev zonder oliekoeler. Maar als je flink trapt zal de olie flink warmer worden. Nu zit er ook wel flink verschil in merken en type olie welke eerder opwarmen, slechter smeren enzo.
Shell Helix wordt bijvoorbeeld veel sneller warm dan de meeste andere olie en in dat geval heb je je oliekoeler wel nodig.
4 februari 2016 om 10:28 #18309709Olie koeler heb ik eraf gehaald die is niet verstopt, en er zit ook al een nieuw borgklipje op.
Oliekoeler verwijderen zie ik zelf niet zo zitten lijkt mij geen goed idee toch? Maar loopt de olie altijd via de oliekoeler of gaat hij pas open zodra de olie op een bepaalde temperatuur is?
Olie die ik gebruik is across 5W40 Full synthetic 60 liter vat is van het werk.4 februari 2016 om 11:13 #18309710Olie loopt bij bepaalde temperatuur pas via de oliekoeler. Op je foto sluit de klem niet goed he!
4 februari 2016 om 11:58 #18309711Nee weet ik maar heb alles dubbel deze zit zo niet op de auto is voorbeeld. Iemand nog een idee wat het kan zijn :hmmz
4 februari 2016 om 12:30 #18309712Monteer aftermarket oliekoeler met schroef verbinding.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.