Motor start niet meer

Forumindex Forums Modellen Kadett Motor start niet meer

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275239
    koen_teepen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2016

      Ik heb een kadett gsi met c20xe gekocht uit ’89. Auto is in goede staat, heeft wel enkele jaartjes stil gestaan.
      Motor startte vrijwel direct. Wat mij opviel is dat de brandstof pomp bleef pompen wanneer het contact erop stond.
      Auto start nu niet meer. Draait wel rond. Brandstofpomp hoor ik nu niet meer. Brandstofpomp is losgekoppeld en doorgemeten. Hier lijkt niks mis mee. Relais onder motorkap tikt wanneer deze erop wordt gezet met het contact ‘aan’. Lijkt mij dat deze dus ook niet stuk is. Ook geen zekeringen doorgebrand.
      Ik zie zowieso iets over het hoofd, maar weet echt niet wat. Heeft iemand op het forum enig idee?

      #18309507
      kadett4x4
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 July 2004

        Zit er een alarm op de auto?
        pompt de pomp wel benzine?
        al een andere pomp geprobeerd?

        groeten.

        #18309508
        GSIwit
          Lid sinds:
          5 July 2004

          Vonkt hij wel?
          Lijkt op mijn probleem en dat bleek de nokkenassensor te zijn.

          #18309509
          kiyamizio
            Lid sinds:
            5 February 2010

            de pomp door gemeten of gemeten of er spanning op de pomp komt?

            kijken of er brandstof uit de retour bij de rail komt en even checken of hij vonk en zo niet wel spanning op de bobine?

            #18309510
            koen_teepen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 January 2016

              Het is gemaakt. Relais is vervangen. Op naar de volgende klus, voordat hij weet de weg op kan. Thnks

              #18309511
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                @koen_teepen wrote:

                Motor startte vrijwel direct. Wat mij opviel is dat de brandstof pomp bleef pompen wanneer het contact erop stond.

                Is dit nu met het nieuwe relais ook niet meer? Als dit wel nog steeds zo is dan is er lekker gebeund, en voor een straatauto levensgevaarlijk. Hert benzinepomp relais heeft twee contacten. De eerste klikt als je hem op contact zet en dan krijgt de ECU en een aantal sensoren in de injectoren spanning. Zodra de motor draait en de ECU krukassignaal ziet, dan trekt de ECU het tweede contact aan om de pomp aan te zetten. Dit is een veiligheidsmaatregel, zodat in het geval van een ongeluk de pomp altijd stopt en niet de hele tank over het asfalt leegpompt!!

                Ik zou dit even goed checken en als het niet zo werkt als origineel dan zou ik dit wel even op de juiste manier aansluiten!

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.