Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa b motor swap
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2016 om 02:48 #17275170
Hallo ik heb hier een vraagje
Ik heb 2x corsa b 1x c12nz en 1x x14szEn ik kan 2dehands een x14xe kopen met alle swap onderdelen er bij
Nu de vraag
Wat heb ik allemaal nodig voor de x14xe in de x14sz te steken want hij kan wel zeggen dat er alles bij is maar wil dit zeker wetenOok wil ik dan de x14sz in de 1200 steken want een vriendin wil die van me kopen maar de 1200 is een beetje te traag
Is dit mogelijk zoja waar moet ik bij opletten en is de kabelboom demonteerbaar enkel in de motor gedeelte of moet ik de hele kabelboom in heel de auto wisselen
Alvast bedankt voor het helpen
26 januari 2016 om 10:12 #18309053Wat heb je nodig
Motor
Versnellingsbak
Steekassen links en rechts
Motorkabelboom
Ecu
Motorsteunen links recht en onder het schudbord
Andere koelslangen van en naar je radiateur
Ik weet niet of ik zo heel het lijstje compleet heb..26 januari 2016 om 11:51 #18309054Motorsteunen kan je met een beetje geluk gewoon behouden
Bak kan je behouden
Steekassen dus ook26 januari 2016 om 12:02 #18309055Zijn de steekassen niet dikker van een x14xe??
26 januari 2016 om 12:07 #18309056@bart-gsi wrote:
Zijn de steekassen niet dikker van een x14xe??
F13 met standaard steekassen en C20XE blijft heel, dit dus ook wel.
Dikte is volgensmij hetzelfde
26 januari 2016 om 12:08 #18309057Ok
26 januari 2016 om 12:17 #1830905826 januari 2016 om 12:17 #18309059@bart-gsi wrote:
Wat heb je nodig
Motor
Versnellingsbak
Steekassen links en rechts
Motorkabelboom
Ecu
Motorsteunen links recht en onder het schudbord
Andere koelslangen van en naar je radiateur
Ik weet niet of ik zo heel het lijstje compleet heb..Motor, Kabelboom en ECu is voldoende.
27 januari 2016 om 09:44 #18309060Oke alvast bedankt
Waarschijnlijk ga ik dit weekend de x14xe halenEven over de kabelboom, moet deze er voledig uit uit heel de wagen of enkel uit de motor compartiment als dit mogelijk is
Grt
27 januari 2016 om 10:00 #18309061Vergeet de benzinepomp niet, je gaat van singlepoint injectie naar multipoint.
27 januari 2016 om 10:12 #18309062Ok dus benzinne pomp moet ik ook van de x14xe hebben?
En van de x14sz naar de 1200?
Grt
27 januari 2016 om 10:55 #18309063Bak gaat ook niet passen
Je moet de f-15 van de sloper hebben
brandstofpomp moet je indd ook mee overnemen van de donor
bij de wissel van 1.2 naar 1.4 mpi hoef je hem niet te wisselen27 januari 2016 om 11:00 #18309064Ok dus van de x14xe naar x14sz moet ik hebben:
Benzinnepomp
Motor
Koelvloeistof darmen
En kabelboom met ecu
Versnelingsbak
En assenEn de dingen die ik dan uit de x14sz haal kan ik direkt in de 1200 steken?
Grt
27 januari 2016 om 11:02 #18309065En moet ik de hele kabelboom uit de wagen halen of is de kabelboom van de motor apart of demonteerbaar van de rest
Zoja waar kan ik hem apart er uithalen of waar zitten de pluggen
Grt
27 januari 2016 om 11:15 #18309066@trashmetal wrote:
Bak gaat ook niet passen
Je moet de f-15 van de sloper hebben
brandstofpomp moet je indd ook mee overnemen van de donor
bij de wissel van 1.2 naar 1.4 mpi hoef je hem niet te wisselenBak past gewoon als je vliegwiel behoud bij de bak.
27 januari 2016 om 16:34 #18309067@Haasje17 wrote:
@trashmetal wrote:
Bak gaat ook niet passen
Je moet de f-15 van de sloper hebben
brandstofpomp moet je indd ook mee overnemen van de donor
bij de wissel van 1.2 naar 1.4 mpi hoef je hem niet te wisselenBak past gewoon als je vliegwiel behoud bij de bak.
Dan komt de starterkrans niet bij de startmotor
Been there, done that…
Vliegwiel van c14sz is ruim 1.5cm kleiner dan van een x14xe
Paar maanden geleden geholpen bij exact de zelfde ombouw
Corsa14slow had bij ombouw naar c14se ook dit probleem
leverde mij een f10 5 bak op voor mn corsa a 1.2sSteekassen zou ik voor de zekerheid meenemen
waarschijnlijk zijn ze uitwisselbaar
maar heb zelf nooit assen uit een f10 in een f15 geprobeerd
dus kan het niet 100% zeggen27 januari 2016 om 17:01 #18309068@Jonathan94 wrote:
Ok dus van de x14xe naar x14sz moet ik hebben:
Benzinnepomp
Motor
Koelvloeistof darmen
En kabelboom met ecu
Versnelingsbak
En assenEn de dingen die ik dan uit de x14sz haal kan ik direkt in de 1200 steken?
Grt
bij ombouw van 1.2 naar 1.4 monopoint kun je de pomp laten zitten
bak en assen zijn ook het zelfde29 januari 2016 om 09:54 #18309069jup, mijn ombouw van c14nz naar c14se paste mijn f10 bak niet meer. andere vliegwiel resulteert op het niet aansluiten van de starterkrans. Een F13 loste het bij mij op.
maar niet alle 14 8v motorens hebben een f10 bak, het zou zo kunnen dat je al een f13 bak hebt. steek assen van een f10 op een f13 past gewoon.
wat en hoe f13 naar f15 weet ik niet… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.