Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G koppeling lijkt te lekken vlak bij nippel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2016 om 20:03 #17275111
Begin november andere motor en bak in mn Astra G gehangen,daarbij meteen de complete koppeling vervangen,nu zo’n 6000 km verder doet de koppeling gek.
Bij de koude start komt ie niet lekker vrij,na een keer of wat pompen doet ie het weer prima,zo gaat dat elke keer. Het wordt nu ook erger,als ik een minuutje of 20 rij en ik trap de koppeling in krijg ik m niet uit de versnelling,2/3 keer pompen en t gaat wel,als je m regelmatig blijft gebruiken geen problemen.
Vanmiddag even onder de kap gekeken,zit op de bak dat (aluminium??) huisje,waar je nippel in zit,een remslang aan de zijkant ingeschroeft zit,en aan de onderzijde de leiding naar het druklager ,dat is wat vettig van de hydraliekolie,enige waar t naar mijn idee kan lekken is de plek waar de leiding ingeklikt zit,nippel en remleiding zitten vast.
Gek is ook,als ik t schoonspuit en dan een keertje of 20 de koppeling intrap er geen lekkage waarneembaar is.
Iemand een idee wat t kan wezen,en wat ik moet bestellen om t op de te lossen?22 januari 2016 om 00:28 #18308634Lekt er na het 20x intrappen van de koppeling ook geen olie/remvloeistof aan de onderzijde van je blok tussen de naad van het blok en koppelingshuis ???
Mocht dat wel het geval zijn dan is of het rubbertje lek die op de leiding gedrukt zit waar dat alu blokje op vast klikt . ( te koop bij de dealer)
Of als je pech hebt lekt hij op de leiding aan sluiting op het druklager of de druklager zelf lekt .
Maar mocht er nergens olie lekken zou het ook kunnen zijn dat hij na montage niet 100% ontlucht is soms wil dat nog wel eens tegen zitten22 januari 2016 om 06:55 #18308635En is dat rubbertje los verkrijgbaar of zit ik dan vast aan het geheel?
22 januari 2016 om 06:58 #18308636Druklager vervangen toen je de koppeling hebt vernieuwd?
Zakt je remvloeistof niveau?En lekt hij niet bij de ontluchtings- nippel.
22 januari 2016 om 07:15 #18308637Druklager is vervangen,remolienivo zakt niet waarneemvaar. Nippel zit vast.
22 januari 2016 om 09:44 #18308638@asconahobbyist wrote:
En is dat rubbertje los verkrijgbaar of zit ik dan vast aan het geheel?
Rubbertje is los verkrijgbaar
22 januari 2016 om 18:31 #18308639Toevallig ook een nummertje? Opel gebeld en die zeggen dat alleen t geheel leverbaar is,a 85 euro. :swear
22 januari 2016 om 19:51 #18308640@asconahobbyist wrote:
Toevallig ook een nummertje? Opel gebeld en die zeggen dat alleen t geheel leverbaar is,a 85 euro. :swear
Uhhh nee geen nummer van was bij opel dealer burg in Zoetermeer binnen gelopen en die hadden hem gewoon los was €4,- kwijt het is een klein T vorm rubbertje
22 januari 2016 om 20:12 #18308641Ik heb m eruit gehaald en het is een rond rubbertje die qua diameter 1 keer verspringt naar iets smaller.
Kortom,even een andere dealer bellen die verder kijkt dan zn neus lang is,thanx man!23 januari 2016 om 14:55 #18308642Ik heb het nummer,hij blijkt voor een corsa c wel los te verkrijgen,en das hetzelfde ding,dus maandag ff opel bellen
23 januari 2016 om 16:38 #18308643Top ook ff check voor montage of er geen oude of stukje rubber nog in het alu blokje zit
23 januari 2016 om 17:59 #18308644Mijn garage had nog wat van die (oude) rubbertjes in een doosje liggen. Als ze nieuwe onderdelen plaatsen halen ze de rubbertjes van de oude af en bewaren die. Het zal wel nuttig zijn ;)
Kosten 0….maar het 2e hands rubbertje was uitstekend :thumb
23 januari 2016 om 18:16 #18308645En….voor alle o ringen kun je ook bij Erics terecht….er zijn allerlei kunststoffen en als je zegt dat je iets wilt dat optimaal is voor loog en zuur en olie en hoge temperatuur dan krijg je het beste materiaal, en krijg je er voor 2 euro wel 10 en die zijn dan ook nog van betere kwaliteit dan het origineel. Ze bestellen de top kwaliteit per stuk. Dat is beter dan wat ze op voorraad hebben liggen. :thumb Kost maar 24 uur wachten
25 januari 2016 om 20:52 #18308646Nieuw rubbertje gemonteerd,maar helaas,het zeikt er gewoon tussen uit als je pompt,alsof er niks tussen zit,snap er nu niks meer van…………
Wat kan je qua montage fout doen,rubbertje op zn plek en het blokje weer terug klikken.26 januari 2016 om 06:44 #18308647Het rubbertje moet met het dikkere deel naar beneden over de leiding vast gedrukt worden moet echt vast plop zeg maar
En de leiding van het druklager naar buiten toe moet goed vast zitten in de hard kunststof doorvoer .
Meer eigenlijk niet :hmmz -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.