Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa Ventilatie stuk na reparatie, Hulp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2016 om 20:16 #17275023
Hoi allemaal,
een Opel dealer heeft een grote motor schade bij mijn Opel Corsa (1.3 CTDI 95PK ECOF. 111.-EDIT 2010) gerepareerd (distributieketting kapot, dus klepstoter, cilinderkop gereviseerd, en heel veel kleine onderdelen) en een grote beurt uitgevoerd. Toen wij de auto hebben opgehaald deed de ventilatie het helemaal niet meer (er komt op geen stand lucht uit de ventilatie).
Iemand van Opel heeft toen naar de auto gekeken en de ventilatie weer “op gang gebracht”, en werkt weer, maar maakt een best hard, trillend geluid…
Vandaag is de ventilatie ook nog een keer helemaal uitgegaan, ging de hele rit ook niet aan. Bij de volgende rit deed die het ook helemaal niet, maar ineens na 5 minuten weer wel.Wij hebben ook het idee dat bijvoorbeeld het pechlicht iets lichter en het display sneller uitschakelt.
De Opel dealer zegt dat de ventilatie het met de grote beurt nog deed en geen samenhang met de uitgevoerde reparatie kan hebben.
De Opel dealer zegt dat het kan komen doordat de auto (ca.3 weken) stil heeft gestaan.
Voor het vernieuwen van de ventilatiemotor heb een begroting van 400€…
Maar ik vind het heel gek om een auto na een grote beurt en een reparatie van boven 3000 € met een fout terug te krijgen die daarvoor niet aanwezig was…kan iemand mij advies geven?Klopt het dat de ventilatie echt niks met de reparatie kan samenhangen?
Is het realistisch dat dit met een grote beurt niet opgemerkt word/ of pas daarna ontstaat?
Is de begroting realistisch?
Het voelt toch gek dat ik volgens de Opel garage moet accepteren dat de ventilatie in deze staat is en dat ik ervoor zou moeten betalen om de ventilatie in de staat te hebben als het voor de reparatie was. :hmmz
18 januari 2016 om 11:20 #18308019@troyy wrote:
Klopt het dat de ventilatie echt niks met de reparatie kan samenhangen?
Is het realistisch dat dit met een grote beurt niet opgemerkt word/ of pas daarna ontstaat?
Is de begroting realistisch?
Het voelt toch gek dat ik volgens de Opel garage moet accepteren dat de ventilatie in deze staat is en dat ik ervoor zou moeten betalen om de ventilatie in de staat te hebben als het voor de reparatie was. :hmmz
Bij de reparatie van je distri is het wel heel raar als je problemen krijgt met je kachel. De kachel en ventilator zitten in een ander compartiment dan de motor, dus het is niet te verwachten dat het daardoor komt.
Het is wel raar dat het met de grote beurt niet is opgemerkt. De ventilatie is onderdeel van de ontwaseming van de voorruit, en volgens mij is dat een apk-punt. Dus dat dat niet wordt opgemerkt is raar. Je kan natuurlijk navragen of ze de ventilatie wel hebben gecheckt met de grote beurt.
De prijs die ze er voor vragen…. tja, kachels zitten ver weg en onderdelen zijn ook niet gratis. Het verbaast me niet dat ze dat er voor vragen.
Zelf zou ik het er nooit voor uitgeven en het gewoon zelf doen, maarja ik rij dan ook niet in zo’n nieuwerwetse auto ;)18 januari 2016 om 12:36 #18308020Pff, ketting kapot van een vrij nieuwe auto, 3000 euro verder en dan nog bijbetalen voor een defect wat er eerst niet was. Ze mogen zich best wat coulanter opstellen. Voet bij stuk houden.
Klinkt deels als een elektrisch probleem, als je zegt dat display sneller uitschakelt en pechlicht anders is. Misschien is de accu slap geworden?18 januari 2016 om 15:13 #18308021Super bedankt voor de reacties!
ik zal contact met Opel opnemen, volgens hun is de ventilatie inderdaad met de grote beurt gecheckt en was ok, wat ik me niet echt kan voorstellen…
@simpleface: inderdaad een goed punt dat het de accu zou kunnen zijn, ik ga er achteraan…Bedankt!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.