High performance bobines

Forumindex Forums Techniek Cih High performance bobines

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274986
    hinterachse
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2012

      hoi Opel-broeders!

      Is er iemand op het forum die ervaring heeft met zgn. High Performance Coils? MSD of Micro Dynamics?

      En zou die persoon dan ook kunnen en willen zeggen wat de bevindingen waren?

      Ik zou het graag eens willen proberen met een 2.2E CIH.

      Na lang stationair draaien slaan mijn bougies matzwart en wil dan op den duur gewoon niet starten.

      #18307833
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        ik heb een keer een msd bobine geprobeert op een corsa.. gaat wel maar ik zou ook betere bougie kabels erbij doen want de standaard kabels zijn er niet tegen bestand ( geprobeert op een c14nz corsa b)

        #18307834
        KRSA2000
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 February 2009

          Deze combo heb ik in mn corsa a c20xe
          Werkt prima, maar zoals bart al zei moet je ook opletten dat je de juiste bougie en bougiekabels gebruikt.

          NB! Zwarte bougies is meestal een teken van te rijk lopen, dat ga je niet zomaar oplossen door een andere bobine te gebruiken.
          Kijk eerst of je mengsel wel klopt.

          Sent from my SM-P900 using Tapatalk

          #18307835
          hinterachse
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 January 2012

            Het geval is dat op mijn 2200 CIH een ingekorte aanzuigbuis zit van een 6-cylinder met open luchtfilter.
            De wagen is een circuitauto en rijdt dus alleen op rallycrosscircuits, 60-70% asfalt, 40-30% aangewalste gravel.
            Omtrek ca. 1km, 4 rondes per manche.
            Het probleem zit hem volgens mij in het te lange wachten voor je uiteindelijk het startgrid op mag.
            Hij draait mijns inziens te lang op een verhoogd toerental (lichtgewicht vliegwiel) zonder fatsoenlijke belasting.

            #18307836
            hinterachse
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 January 2012

              En dat controleren van het mengsel, hoe doe ik dat?

              #18307837
              motormuis012
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 October 2012

                een afr meter of te wel lucht brandstof meter hier mee kun je zien wat de verhouding is tussen lucht en benzine die moet ergens liggen rond 14,7

                #18307838
                hinterachse
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 January 2012

                  Oké, maar hoe werkt dat? Net als bij de keuring met je CO2 of moet ik dan ergens een voorziening maken in mijn uitlaatsysteem om een lambdasonde in te kunnen draaien?
                  Er is immers een groep A uitlaat gemonteerd, en er is geen kat aanwezig. De motor heeft nooit een (geregelde) kat gehad.
                  De computer vraagt er dus ook niet om.

                  En het volgende: hoe stel ik de waardes bij, als het nodig blijkt te zijn?

                  #18307839
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Dat kan je meten met een wideband lambdasensor.
                    Dan kan je hem altijd in de gaten houden tijdens het wachten voor de race.

                    Maar als ik weer eens een circuitauto zou maken dan komt er wel een vrij programeerbaar ecutje aan…Je wilt niet afhankelijk zijn van de “oude” elektronica waar je niets aan stellen kan.
                    Kost wat meer, maar het heeft alleen maar voordelen.

                    #18307840
                    hinterachse
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 January 2012

                      Absoluut. tis alleen dat deze wagen ook op andere vlakken ook nog updates te ondergaan heeft.

                      Poly plaatwerk en uitbouw, lexan rondom, vering, ophanging, nokkenas, versnellingsbakken, diffs, verplaatsen van het

                      koelsysteem, om er maar een paar te noemen.

                      Stap voor stap worden er zaken verandert en uitgeprobeerd. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

                      Maar als ik hem voorlopig netjes kan laten lopen, komt die ecu vroeg of laat vanzelf naar voren.

                      Wil voorlopig de dingen doen met het geen wat ik inmiddels op voorraad heb.

                      Het zou anders zijn, mits er een geldboompje aanwezig was. Tja….

                      Van de andere kant, dit houdt het ook leuk. Met anderen bepaalde zaken opzien te lossen zonder belang en met begrip voor

                      elkaars hobby, toch?

                      #18307841
                      hinterachse
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 January 2012

                        En trouwens, waar plaats ik die “widebandlambdasonde”? Mooi scrabblewoord, trouwens.

                        #18307842
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          je hebt groot gelijk, hobby is al duur zat zo.

                          http://www.biesheuvel.nl/wideband-air-fuel-ratio-meter.html” onclick=”window.open(this.href);return false; innovate met sensor…..kost alleen even 225,- ;)

                          maar dan kan je straks enkel je ontsteking stellen met die msd? wat heb je voor ecu?

                          #18307843
                          hinterachse
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 January 2012

                            Gewoon die, die destijds op de gewone CIH2.2E zat.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.