Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › opcom ecu verschillen v6 vectra b
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2016 om 19:43 #17274948
hey
ik ben een beetje door opcom aan het rond huppelen geweest
een beetje kennis opdoen van het systeem en mijn airbag foutmelding uitlezen
nu heb ik een vraag over een ecu reset verschil tussen de x25xe en de x25xei (irmscher)
maakt dit verschil wat uit met betrekking op een standaard 2.5 v6 of is het x25xei programma beter als je de 3.0 nokkenassen hebt van een omega??
ik ben voor een proefje met beide resets gaan rijden en merkte dat alleen bij de x25xei stationair nogal moeilijk doet…en is het mogelijk om met opcom het gewenste stationair toerental met 50 toeren te verhogen van 750 naar 800?? ik ben hier nog niet helemaal uit dus vandaar de vraag of het mogelijk is
7 februari 2016 om 21:25 #18307587Niet met de opcom, maar waarom zou het stationair hoger willen hebben als ik vragen mag??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 februari 2016 om 21:28 #18307588met de standaard set up schud hij nog steeds en via opcom wilde ik eens weten wat het verschil tussen de x25xe en x25xeI zou zijn..
en heb nu de x25xeI erin staan en daar draait de motor net boven 500 toeren en net op het randje van uitvallen en bij de standaard setup van de x25xe schommelt de motor tussen 700 en 760.. maar bij 800 toeren (terug vallen van een dotje gas geven) zijn de trillingen weg met stationair draaien en loopt de motor erg netjes dus daar zou ik um graag willen houden…7 februari 2016 om 23:52 #18307589De V6 moet trillingsloos 500toeren kunnen draaien, mijn B1 liep standaard 540toeren stationair, echt superstrak.
Mijn loopt nu rommeliger, met de B2 computer op 780 – 800 toeren.
Voel hem veel meer draaien, en de motor hoor je nu ook veel duidelujker draaien.Denk toch dat er iets niet helemaal goed is, mogenlijk stappenmotor of luchtmassameter.
Ook bougies en kabels zijn een zwak punt.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 februari 2016 om 23:58 #18307590ik heb de complete ontsteking 6 maanden geleden vervangen van de bougie tot de bobine…
ik heb nog geen fout meldingen.. op die van de airbags in de stoelen na.. fout zit in de ontstekings module…
maar zoals in het andere topic van mij merkte ik wel dat met wat meer benzine druk de motor wel netjes stationair loopt… ondanks dat hij toen veel te rijk liep -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.