Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel astra G 2.2 16v coupe trilt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2016 om 14:04 #17274899
Beste forum leden
Ik heb een probleem met mij Opel Astra G coupe, De auto trilt onder het rijden bij alle snelheden maar dit verschilt bij iedere snelheid.
Dit is voornamelijk het ergste bij 80km/h.
Maar zodra ik het gas loslaat is het weg. soms is het zo erg dat het net lijkt of er een band kapot is.Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
met vriendelijke groeten
Bas6 januari 2016 om 23:40 #18307342Nog niet lang geleden was hier op het forum ook iemand met het bijna zelfde probleem met zijn 2.2
En uiteindelijk bleek het een kapotte motorsteun te wezen die de trillingen veroorzaakte7 januari 2016 om 11:56 #18307343Klopt inderdaad. :thumb
7 januari 2016 om 17:12 #18307344Bedankt voor de reacties,
Ik ga er van het weekend een nieuwe steun inzetten, want ik hem hem vanmiddag op de brug gehad en bleek dat de versnellingsbaksteun gescheurd is.8 januari 2016 om 20:49 #18307345Goed om te horen. Hopenlijk is daarna het probleem van het trillen opgelost. :thumb
9 januari 2016 om 16:32 #18307346Ik heb vanmiddag een nieuwe achterste baksteun ingebouwd maar zonder succes.
Ik merkte al direct toen ik thuis weg reed dat het niet weg was,
De oude steun heb ik nog nagekeken deze was rondom los gescheurd en was heel soepel.
Nu had ik zelf misschien al een paar dingen bedacht wat het kon zijn,
Misschien dat het dubbelmassa vliegwiel kapot is (weet niet zeker of de mijne dit heeft),
Of de kettingspanner van de balansassen maar dan zou hij ook bij stationair toerental moeten schudden of trillen.voor de rest zou ik het niet weten, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
groetjes
Bas9 januari 2016 om 23:20 #18307347Dat is zonde de andere 3 steunen nog wel helemaal inorde?
10 januari 2016 om 16:48 #18307348De voorste baksteun toont wat droogte scheurtjes maar is niet los gescheurd de andere steunen zijn nog in orde,
Maar toen ik vanmorgen gereden had begon de kettingspanner ook steeds meer lawaai te maken.
Misschien dat er toch iets met de balansassen aan de hand is.groetjes
Bas10 januari 2016 om 17:37 #18307349Als je de ketting hoort tijdens het rijden dan is het inderdaad HOGE noodzaak om het blok open te trekken !!! Persoonlijk zou ik er niet meer mee gaan rijden om zeer ernstige schade te voorkomen :vertag
10 januari 2016 om 18:46 #18307350Ik hoor de ketting niet constant alleen rond de 3000 toeren en zo met stationair draaien hoor je ook niets.
En als het dan toch echt moet, moet ik er eerst voor zorgen dat ik een andere Opel klaarmaak zodat ik me in ieder geval kan verplaatsen.groetjes Bas
13 januari 2016 om 20:57 #18307351Ik ben vandaag begonnen met de distributie ketting te vervangen.
Nu is de bevestiging van het rechterbalans as afgebroken.
Wie weet waar ik deze kan vinden?
of is het nie nootzakelijk om deze vast te zetten?13 januari 2016 om 21:33 #18307352Oei net op tijd :thumb
Die bevestiging van de balansas ( balansas lager) is te koop bij de opel dealer en bij M&M Dronten kost ongeveer €86,- die heb je echt nodig !
MAAR pas op welke kant je besteld !!!!
Uitlaatzijde balansas = Rechts
Inlaatzijde balansas = Links
Je moet zeg maar kijken van af de V-bak
Als je de balansas lager eruit haalt staat er op de achterzijde van het lager een R of een L dan weet je het zeker :vertag let daar aub goed op want deze speciaal bestelde onderdelen neemt de Opel dealer niet Retour .14 januari 2016 om 09:49 #18307353pfff jammer dat de nieuwe motersteun niet de oplossing was.
Gelukkig krijg je hier van Clifvxr goede en juiste informatie. Let inderdaad wel goed op voor het juiste onderdeel. Want het is zonde van je geld als je het verkeerd besteld wat ze niet
terug kunnne nemen i.v.m. speciaal onderdeel.Succes met het vervangen van de balansas. :thumb
16 januari 2016 om 10:48 #18307354Ik heb beiden kettingen met tandwielen,geleiders en spanners vernieuwd maar nu komt er een harde tik vanaf de inlaat nokkenas.
wat zou dit kunnen zijn, en ik heb de kettingen nog een keer gecontroleerd of ze op tijd staan. :hmmzgroetjes
Bas17 januari 2016 om 00:29 #18307355Als alles idd op tijd staat dan zou het misschien een kapotte of vast zittende tuimelaar of klepstoter kunnen zijn :hmmz
Er waren geen stukjes van de oude lange ketting geleider afgebroken meestal aan de bovenzijde ,dat er misschien daarvan ergens nog een stukje ligt te rammelen in je blok ??17 januari 2016 om 12:08 #18307356Ik gok zelf ook op een hydraulische stoter die niet goed meer werkt, het komt echt van de inlaat nokkenas af aan de bakzijde dus 4de cilinder.
En ik heb zover ik weet alle stukjes terug gevonden van de geleider.17 januari 2016 om 16:58 #18307357of hebben deze motoren last van kantelende zuigers? :hmmz
17 januari 2016 om 17:54 #18307358@opel bas wrote:
of hebben deze motoren last van kantelende zuigers? :hmmz
Voor zo ver mij bekend niet
17 januari 2016 om 18:02 #18307359Ik ga woensdag het carter er onder uit halen en alles een grondig na kijken.
17 januari 2016 om 23:05 #18307360@opel bas wrote:
Ik ga woensdag het carter er onder uit halen en alles een grondig na kijken.
zou je niet beginnen met de kleppendeksel misschien heb je geluk en ligt er een verloren dopje 10 te rammelen :jerry
20 januari 2016 om 19:46 #18307361Helaas is het geen dopje 10 wat ligt te rammelen.
Ik heb vandaag het carter er onder uit gehaald en heb gevonden dat het drijstanglager van de 3de cilinder is los gekomen en heeft mee gedraaid,
Hierdoor is de lagerkap, de drijfstang en de krukas ligt beschadigd geraakt.
Nu ga ik proberen met heel fijn schuurpapier alles een beetje te fatsoeneren en nieuwe lagerschalen er in zetten.Toch bedankt voor het meedenken :thumbup
groetjes Bas
30 januari 2016 om 14:13 #18307362Ik heb de motor compleet uit elkaar liggen en heb de krukas op laten meten,
Deze is helaas voor weg te gooien :( , de rest van de motor is nog helemaal in orde en binnen de toleranties.Heeft iemand er toevallig nog één liggen voor een Z22SE?
Groetjes Bas
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.