lagerschalen van een z14xep vervangbaar?

Forumindex Forums Modellen Astra lagerschalen van een z14xep vervangbaar?

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274753
    shutuptrain
      Lid sinds:
      28 December 2015

      Hallo
      Ik heb een astra H 2004 met motor type z14xep.
      Nu de vraag zijn de nokkenas lagerschalen vervangbaar?
      Ik kan ze op internet nergens vinden de lagers zitten ook vast door een soldeer of laspuntje erop zogezegd.
      Iemand enig idee of dat te vervangen is ?
      Of hoe word dit normaal bijn deze blokken opgelost?
      Ik heb een uitgerekte ketting gehad die tegen me carter aangelopen dus heel veel vuil in me olie is gekomen metaaldeeltjes,
      waardoor me oliezeef volledig verstopt zat met nu het gevolg van een olielampje dat brand stationair.

      De hoofdlagers en drijfstang langers zijn er al uit die zagen er zo uit
      http://i64.tinypic.com/szh1ys.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; sommige wat minder soms iets erger. Bij drijfstang zat aan de buitenkanten losse ijzerdeeltjes zitten van inslijten.

      Me nokkenas Heeft ook iets slijtage Vandaar de vraag, dat word de volgende stap indien de oliedruk probleem niet is opgelost.
      ik heb verder geen idee wat voor slijtage nu wel en niet acceptabel is.

      #18306349
      shutuptrain
        Lid sinds:
        28 December 2015

        Hier nog een mooi plaatje wat die verdomde ketting heeft staan doen. http://i64.tinypic.com/30jnw9i.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18306350
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Die heb al een lekker poosie leggen rammelen.

          Zie overigens geen heel ernstige slijtage aan de lagerschalen.

          Zit er niet een oliekanaal verstopt??

          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

          #18306351
          shutuptrain
            Lid sinds:
            28 December 2015

            Wat ik heb kunnen zien niet, wat ik wel wilde doen is de motor flushen om dat maar gelijk me te nemen.
            Het olie lampje brand alleen stationair, en alleen als goed warm is als ik bv heel de tijd rustig stads rij dan gaat ie vaak ook niet aan. Maar als ik flink gas heb gegeven dan gaat lampje pas branden onder de 1300 touren, en dan heb ik een tik in me blok.
            Heel ff klein beetje af laten koelen met motor uit na 5 a 10 min is lampje ook weer uit.
            Dus vandaar na filter vervangen olie vervangen d3 ketting, en de oliepomp nagekeken te hebben.
            Dacht ik laat ik eens naar de lagers kijken deze vervang ik dan ook gelijk.

            #18306352
            opel-mark
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2011

              tja te lage oliedruk, als de pomp goed is verliest hij ergens druk, ik weet niet of bij deze motoren de krukas ook in lagerschalen zit zoals bij oude engelse wagens want daar heb ik al eens lagerschalen van de krukas versleten gehad en die gaf precies hetzelfde probleem.

              #18306353
              shutuptrain
                Lid sinds:
                28 December 2015

                Ik vervang de drijfstang lagers en de hoofdlagers dit zijn beide lagerschalen de lagerschaal op het 1ste plaatje is van het hoofdlager oftewel krukas lager.
                De oliepomp heb ik na laten kijken bij opel hij zei op het oog niks mis mee kan het probleem niet zijn. Ikzelf weet niet wat voor slijtage hij wel of niet mag hebben.
                Dus zal het op zijn woord moeten geloven. Als ik fotos stuur van de oliepomp word je daar wijzer van ?

                #18306354
                shutuptrain
                  Lid sinds:
                  28 December 2015

                  Titel moet eigenlijk anders zijn nokkenas lagerschalen of die vervangenbaar zijn. Mocht bv dit het probleem nog niet verhelpen dan wilde ik de nokkenas lagerschalen meenemen.
                  Maar zoals in eerder bericht weet niet of ze wel te vervangen zijn,

                  #18306355
                  shutuptrain
                    Lid sinds:
                    28 December 2015

                    Oliepomp Foto
                    http://i65.tinypic.com/2h7nbio.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                    http://i65.tinypic.com/swwxhv.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                    http://i65.tinypic.com/ht7bjl.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    #18306356
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Nee die zijn een geheel met de kop

                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                      #18306357
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Ziet er in ieder geval niks ernstigs aan.

                        Wat veel voorkomt bij deze is dichtslippen van olie kanalen door sludge bij korte ritjes en dan te weinig onderhoud.

                        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                        #18306358
                        shutuptrain
                          Lid sinds:
                          28 December 2015

                          Er worden wel veel korte ritjes gemaakt, ik heb een half jaar geleden lekke koppakking gehad toen heb ik nog heel me kleppendeksel schoon gemaakt die was zo smerig als wat.
                          Ik vervang ieder geval al die krukas en hoofdlagers knal ik em volgende week weer in elkaar, en wat is aan te raden gewoon een motor flush uitvoeren? van forte ?
                          Ik heb verder geen ervaring met motor reinigers.

                          #18306359
                          Opeltje17
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 January 2012

                            Carterventilatie goed schoonmaken.

                            Aan te raden is een goed stuk rijden, lekker op ze staart trappen.

                            #18306360
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              @shutuptrain wrote:

                              Er worden wel veel korte ritjes gemaakt, ik heb een half jaar geleden lekke koppakking gehad toen heb ik nog heel me kleppendeksel schoon gemaakt die was zo smerig als wat.
                              Ik vervang ieder geval al die krukas en hoofdlagers knal ik em volgende week weer in elkaar, en wat is aan te raden gewoon een motor flush uitvoeren? van forte ?
                              Ik heb verder geen ervaring met motor reinigers.

                              Die troep zit dus niet alleen in je kleppendeksel, maar door heel je motor.

                              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                              #18306361
                              shutuptrain
                                Lid sinds:
                                28 December 2015

                                Ik heb in iedergeval het motorblok weer in elkaar, en de lagers vervangen heeft zelf nog niet geholpen nog steeds het zelfde probleem nu nog de motor flush uitvoeren.
                                Alleen weer een nieuw probleem, als goed is klein probleemje p0115 de koel tempsensor motor storing lampje brand, Uitgelezen geeft aan -40 graden. Sensor zelf is goed deze heb ik even omgewisseld. Miss slechte masse ofzo? Ik meet iedergeval 5v volt met contact aan motor uit. Ik heb massa op de stekker mogelijk slechte massa ofzo?

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.