Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra c gts z22se houdt koud in
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2016 om 19:19 #17274752
Hallo,
Ik heb een vectra c gts uit 2002 met een z22se motor erin.
Deze heeft net 200.000 km gelopen.Nu heb ik het gevoel dat hij inhoudt als hij koud is bij wegrijden.
Ook heb ik het idee dat de auto niet meer de 147 pk haalt.
Heb met de op-com uitgelezen en geen storingscodes in de ecu.Heeft wel lichtjes olieverbruik (1 ltr op de 2000 km)
Heb ergens gelezen dat het inhouden enz. Te maken kan hebben met olieverbuik en dat het met flushen opgelost kan worden.Bougies heb ik 15000km geleden vervangen tijdens complete grote beurt.
Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring heeft met het inhouden van de z22se motor en wat het probleem hier van was?
4 januari 2016 om 10:10 #18306320Ben er ook erg benieuwd naar. Mijne heeft het ook af en toe. Ook wanneer de airco aan is houdt deze in.
Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
4 januari 2016 om 11:59 #18306321Ik heb zelf ook een z22se maar heb er zelf geen last van zou dus ook niet kunnen zeggen wat het zou kunnen zijn.
4 januari 2016 om 19:39 #18306322@stephanj1 Ik moet binnenkort toch weer olie verversen dus doe hem dan meteen even flushen, misschien dat het helpt. Laat je dit dan sowieso even weten.
5 januari 2016 om 07:22 #18306323Wat is flushen precies?
Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
5 januari 2016 om 08:10 #18306324Flushen is de motor inwendig reinigen, dat is een toevoeging wat je bij olie doet en dan goed warm rijden.
Deze haalt olieresten weg bij bijv. Zuigerveren.10 juni 2016 om 20:44 #18306325Beste
ik weet niet of jullie nog met dit probleem zitten maar ik heb het zelfde gehad met mijn z22se.
bij mij was het weg nadat ik de egr klep incl. Leidingen zuiver had gemaakt deze zaten nogal vol met rotzooi
mvg het nieuwste lid :afro
11 juni 2016 om 07:16 #18306326Bedankt voor je reactie. Zal er eens even naar kijken. Is dit makkelijk zelf te doen?
Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
12 juni 2016 om 19:14 #18306328Beste
dit is zeer gemakkelijk zelf te doen de egr klep zit met 2 bouten vast en de leiding die naar het gasklephuis loopt zit aan
Spruitstuk kant vast met een veer en aan blokkant met een bout.succes ermee gr pieter
12 juni 2016 om 19:28 #18306327Oke dank je. En als eerste moet ik het nog steeds proberen met zo een flush goedje. Daar nog verschil in qua merk
Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
12 juni 2016 om 20:12 #18306329Bij mij was rond de 200.000 de gasklep aan een schoonmaakbeurt toe. Toen heb ik per vergissing de carter ventilatie opening dichtgesmeert met vuile prut. Toen werd het erger. Toen ik dat oploste door een extra degelijke reinigingsbeurt en door het gaatje wat op te boren was alles perfect in orde. Het probleem was weg.
En daarna eens geflushed……en de hydraulische klepstoters klonken weer alsof de motor nieuw was. Hij reed niet beter door dat laatste, maar vooral veel stiller. :D
En een EGR klep heb ik niet…..daar ben ik blij om, want daar heb ik al heel wat verhalen over gehoord. Die hebben ook vaak reiniging nodig.
13 juni 2016 om 10:58 #18306330Ik kan je vertellen dat mijn Z22se blok helaas veel olie verbruikt. Maar totaal niet inhoud het blok rijd perfect. Alleen het olie verbruik is om te huilen bij mijn blok. Zat tot vorige jaar 1liter olie op 1200 a 1400KM en helaas op dit moment 1 liter olie op 650KM. Heb al forté oil fortifier geprobeerd maar heeft bij mij helaas geen resultaat opgeleverd. Het is bij mijn blok waarschijnlijk de klepstoters die versleten zijn. Maar het blok rijd werkelijk heerlijk soepel.
Succes met jouw probleem.
13 juni 2016 om 11:00 #18306331Bij de Z22se blok kun je niet per ongeluk de certerventilatie opening dichtsmeren dit omdat het bij de Z22se inwendig loopt namelijk tussen cylinder 2/3 naar luchtinlaat. :thumb
@rinus747 wrote:
Bij mij was rond de 200.000 de gasklep aan een schoonmaakbeurt toe. Toen heb ik per vergissing de carter ventilatie opening dichtgesmeert met vuile prut. Toen werd het erger. Toen ik dat oploste door een extra degelijke reinigingsbeurt en door het gaatje wat op te boren was alles perfect in orde. Het probleem was weg.
En daarna eens geflushed……en de hydraulische klepstoters klonken weer alsof de motor nieuw was. Hij reed niet beter door dat laatste, maar vooral veel stiller. :D
En een EGR klep heb ik niet…..daar ben ik blij om, want daar heb ik al heel wat verhalen over gehoord. Die hebben ook vaak reiniging nodig.
15 juli 2016 om 21:09 #18306332Hele tijd niets kunnen doen helaas wegens drukte….
Heb laatst de motor geflushed en dat scheelt iets, niet noemenswaardig helaas alleen het olieverbruik is wel verminderd….
Ik werk zelf bij een dealerbedrijf van een ander merk en hadden daar een injector reinigings apparaat om uit te proberen…. Dit ook gedaan op advies van meneer de verkoper en dit scheelt ook iets….. Gasklep gereinigd omdat deze vol smurrie zat ook dit scheelt…. Het resultaat mag er al zijn maaaaar ben nog steeds niet tevreden…. Dit is allemaal gedaan met producten van Fortron (De concurent van Forte) Ga ook maar eens even kijken op korte termijn hoe mijn egr klep eruit ziet…. En die nog reinigen en hoop dat het dan weer goed is…. Ga namelijk binnenkort met caravan weg en moet dan flink werken…. Ben nu sowieso al rond aan het informeren voor chiptuning zodat ik meer trekkracht heb dat ik nog makkelijker de bergen in kan….
Zal proberen om nu wat sneller te zijn met mijn egr maar laat jullie weten of het merkbaar beter is…16 juli 2016 om 06:55 #18306333Heb ik een EGR of een gasklep op een Z18XER? Ik heb ook bij koude motor haperen en niet goed doortrekken.
16 juli 2016 om 20:41 #18306334Als het goed is zit er bij jou ook beide op… Gasklep sowieso…. Ben niet bekend met deze motoren maar neem aan dat er ook een egr opzit….
Vandaag EGR Klep gereinigd maar merk geen verschil…. Zit er zwaar aan te denken om een blindplaatje te gaan bestellen en de EGR uit te telecoderen…. Vind EGR sowieso maar onzin….
Ook reactie terug voor chiptuning…. Helaas doen bedrijf dit liever niet en heeft het geen zin voor onderin meer power alleen voor hogere toeren omdat het een non-turbo motor is…. Maar daar heeft de mijne genoeg vermogen Dan moet ik er maar mee leren leven dat hij onderin iets trager is helaas :(
16 juli 2016 om 20:48 #18306335@crunch81 wrote:
Heb ik een EGR of een gasklep op een Z18XER? Ik heb ook bij koude motor haperen en niet goed doortrekken.
Ja deze motor heeft ook een egr.
Afdoppen kan niet.Alleen software matig weg schrijven.
16 juli 2016 om 21:03 #18306336Ok, maar het zal dus wel effect hebben als ik de EGR dan schoonmaak?
16 juli 2016 om 21:14 #18306337@crunch81 wrote:
Ok, maar het zal dus wel effect hebben als ik de EGR dan schoonmaak?
Oeps oeps oeps. De z18xer heeft geen egr. :oops:
16 juli 2016 om 21:16 #18306338haha! ok thanks..
18 juli 2016 om 19:21 #18306339Heb er nu de “afdop” pakking tussen zitten en merk nu voelbaar verschil…. Nu is het niet echt koud te noemen buiten dus wacht even af maar het lijkt nu goed te zijn
19 juli 2016 om 06:24 #18306340@Timm, Chiptunen heeft bijna geen nut voor een non turbo blok. Is het geld niet waard wat je er voor terug krijgt waarschijnlijk 8pk erbij en een paar nm erbij. IK heb zelf een Z22se blok maar moet eerlijk zeggen dat het blok ruim voldoende power heeft. Het zou met een caravan ook geen probleem moeten zijn. Maar Wim-V6 heeft dit ook al eerder verteld dat je dan hoger in de toeren moet rijden. ;)
@Tiim wrote:
Hele tijd niets kunnen doen helaas wegens drukte….
Heb laatst de motor geflushed en dat scheelt iets, niet noemenswaardig helaas alleen het olieverbruik is wel verminderd….
Ik werk zelf bij een dealerbedrijf van een ander merk en hadden daar een injector reinigings apparaat om uit te proberen…. Dit ook gedaan op advies van meneer de verkoper en dit scheelt ook iets….. Gasklep gereinigd omdat deze vol smurrie zat ook dit scheelt…. Het resultaat mag er al zijn maaaaar ben nog steeds niet tevreden…. Dit is allemaal gedaan met producten van Fortron (De concurent van Forte) Ga ook maar eens even kijken op korte termijn hoe mijn egr klep eruit ziet…. En die nog reinigen en hoop dat het dan weer goed is…. Ga namelijk binnenkort met caravan weg en moet dan flink werken…. Ben nu sowieso al rond aan het informeren voor chiptuning zodat ik meer trekkracht heb dat ik nog makkelijker de bergen in kan….
Zal proberen om nu wat sneller te zijn met mijn egr maar laat jullie weten of het merkbaar beter is…19 juli 2016 om 16:25 #18306341@Dolby. Klopt,, zie ook mijn vorige post ergens tussen in dat ik reactie terug had….
Kan met caravan ook makkelijk maar zou fijner zijn om in lagere toeren te kunnen klimmen ;)
Ga dit jaar namelijk dezelfde reis als vorig jaar maken dus nu door de dingen die ik heb gedaan weet ik wel of het allemaal verschil heeft gemaakt….19 juli 2016 om 16:28 #18306342@Tiim wrote:
@Dolby. Klopt,, zie ook mijn vorige post ergens tussen in dat ik reactie terug had….
Kan met caravan ook makkelijk maar zou fijner zijn om in lagere toeren te kunnen klimmen ;)
Ga dit jaar namelijk dezelfde reis als vorig jaar maken dus nu door de dingen die ik heb gedaan weet ik wel of het allemaal verschil heeft gemaakt….in hogere toeren rijden met een caravan of bij een klim is altijd beter.. dan werk je motor ook beter.. onderin heeft deze wel koppel maar toch niet voldoende trekkracht… en je zult ook merken dat je motor minder moeite heeft met de dingen die je van hem vraagt.. lage toeren rijden is ook niet alles..
19 juli 2016 om 16:33 #18306343Zeg ook geen lage toeren maar wat lager,, moest vorig jaar ooit tot de 6-6500 door trekken….
Maar goed zie dit jaar of het scheelt…
De vec was ook vrij lui toen…. Nu inmiddels wakkerder dus komt helemaal goed -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.