Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › motor blijft lopen als sleutel uit contact is!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2015 om 18:16 #17274748
beste leden,
ik ben in bezit van een opel Vectra b uit ’99
motor type: 1.6 16v x16xel
motor vermogen: 74 kW (101 pk)
transmissie: automaat 5 versnellingen
kleur: Pearledeze opel blijft doordraaien wanneer de sleutel uit het contact is en kan de motor dan zelf stoppen door het rempedaal in te trappen, maar als ik dan de motor eindelijk uit heb gaan bijna alle lampjes van mijn instrumentenpaneel aan (mml blijft de hele tijd knipperen, olie lampje, dynamo lampje en de informatiedisplay van de RDS van de radio waar de tijd en buitentemperatuur op af te lezen is) nou is de auto al op 4 december uitgelezen door de officiële opel dealer in Purmerend en zij kunnen niet achterhalen wat het probleem is!
tussen juli en augustus is de motor uit het compartiment gehaald om er een andere versnellingsbak in te zetten (stuk gelopen andere versnellingsbak) en sinds dien heb ik last van dit probleem ben nu z’n 6 maanden in bezit van deze auto en word er knetter gestoord van!
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met deze auto
met vriendelijke groet ramon
28 december 2015 om 21:06 #18306263Misschien de massakabel van motor naar chassiewas bij mij ook nie
Goed ging ook alles branden28 december 2015 om 21:33 #18306264Hoe start je de auto nu dan? Of werkt je contact slot nog 100% ?
29 december 2015 om 15:05 #18306265beste leden van de reacties,
bedankt voor de reacties, gisteren kwam ik terug van me werk en had netjes de auto weggezet en toen had ik weer hetzelfde probleem zoals hier boven beschreven, alleen nu heb ik de ANWB laten komen en die heb me auto uitgelezen en daar kwam uit dat de immobiliser van de sleutel naar het contact geen goed signaal geeft, dus de ANWB denkt waarschijnlijk dat het elektrisch gedeelte van me contactslot stuk is! maar het zou ook nog het mechanische gedeelte kunnen zijn
nou heeft de ANWB alle foutcodes gewist en nu op het ogenblik heb ik er geen last van
misschien dat jullie je hier in kunnen vinden? hoop op jullie tegenreactie
vriendelijke groet Ramon
29 december 2015 om 19:21 #18306266Wachten tot er weer een foutcode in komt.. En dan aan opcom of tech 2 hangen… En kijken wat het probleem is… Als de fout niet meer terug komt dan kunnen we ervan uit gaan dat het opgelost is
29 december 2015 om 20:05 #18306267beste bart-gsi
helaas is het probleem weer terug gekomen vanmiddag, het begint een beetje een vervelend probleem te worden pfff
groeten ramon
29 december 2015 om 20:15 #18306268Check eerst je massa kabel eens naar je chasis , dan kan je dat al uitsluiten …
29 december 2015 om 22:40 #18306269heb je wel een foutmelding/MML gekregen zodat je je ECU kunt uitlezen??
hoe staat het met je contact slot zelf?? (vals contact)29 december 2015 om 22:42 #18306270@opel vectra b 99′ wrote:
beste leden,
ik ben in bezit van een opel Vectra b uit ’99
motor type: 1.6 16v x16xel
motor vermogen: 74 kW (101 pk)
transmissie: automaat 5 versnellingen
kleur: Pearledeze opel blijft doordraaien wanneer de sleutel uit het contact is en kan de motor dan zelf stoppen door het rempedaal in te trappen, maar als ik dan de motor eindelijk uit heb gaan bijna alle lampjes van mijn instrumentenpaneel aan (mml blijft de hele tijd knipperen, olie lampje, dynamo lampje en de informatiedisplay van de RDS van de radio waar de tijd en buitentemperatuur op af te lezen is) nou is de auto al op 4 december uitgelezen door de officiële opel dealer in Purmerend en zij kunnen niet achterhalen wat het probleem is!
tussen juli en augustus is de motor uit het compartiment gehaald om er een andere versnellingsbak in te zetten (stuk gelopen andere versnellingsbak) en sinds dien heb ik last van dit probleem ben nu z’n 6 maanden in bezit van deze auto en word er knetter gestoord van!
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met deze auto
met vriendelijke groet ramon
Probleem is dat de ecu kan niet zien sleutel contact uit. Officiele Opel dealer heeft schema, wat is nu de probleem voor opel dealer? Kan niet vinden, met schema?
30 december 2015 om 10:31 #18306271Hallo liviu2004,
Ik weet niet wat het probleem is voor de opel dealer? (@bart-gsi) De ANWB heeft gistermiddag de auto uitgelezen terwijl de auto de hele tijd een snel knipperende mml had, nadat hun hem uitgelezen hadden kwamen de fouten met de immobiliser aan het licht waardoor of het elektrische gedeelte stuk is of het mechanisch gedeelte van het contactslot, maar het kan ook de immobiliser van de sleutel zijn die stuk is!!
30 december 2015 om 16:18 #18306272Chip in de sleutel gaat zelde kapot.. Immo is dacht ik een ring om het contactslot waar de sleutel bij in de buurt moet zijn
Die praat met de ecu en geeft een seintje dat de ontsteking geactiveert kan worden als de juiste chip in de buurt is
30 december 2015 om 17:52 #18306273Jep die ring zit bij je contact slot dus zo dicht bij mogelijk je sleutel :thumb Denk dat je het beste kwa kosten een andere sleutel set kunt kopen met chip en zo’n ring eventueel op de sloop kijken voor complete set met ecu er bij.
30 december 2015 om 17:55 #18306274@Maurice89 wrote:
Jep die ring zit bij je contact slot dus zo dicht bij mogelijk je sleutel :thumb Denk dat je het beste kwa kosten een andere sleutel set kunt kopen met chip en zo’n ring eventueel op de sloop kijken voor complete set met ecu er bij.
Andere transponderring kun je ook los doen en dan met opcom of tech 2 inprogrammeren…
30 december 2015 om 19:19 #18306275De imobiliser laat het contact niet uit zetten.
Die lijkt alleen of de sleutel open e goede is bij het starten.Weet niet hoe het kontact werkt bij een b.(nooit los gehad)
Als het mogelijk is haal de stuur kappen eens los als het probleem er is.
En trek eens de stekker van het contact blokje er af.30 december 2015 om 20:20 #18306276Goedendag leden van de reacties,
Het probleem laat zich iedere keer voor doen
( @ arjontje) ik heb de stuurkappen er al afgehaald om te bekijken hoe het eruit ziet! Je heb het metale (mechanische) gedeelte van me contactslot met een zwarte behuizing der om heen wat schijnt het elektrische gedeelte te zijn, maar nou zit er onder me contactslot ook een plat zwart kastje waar SIEMENS ( Een sim zogenoemd hoe ze dat bij de garage noemen) op staat en daar lopen 6 draden in met een blokje wat je kan demonteren! ( als ik tijd heb maak ik foto’s en laat ik het zien wat ik bedoel!)
(@ bart-gsi) ik snap wat je bedoelt maar ik heb geen toegang tot een opcom of tech2, ik weet niet of jij weet in de buurt van purmerend die zo een OBD2 uitleesapparatuur heeft?
30 december 2015 om 20:28 #18306277we hebben een pagina hier op het forum met mensen met opcom die wellicht bij jouw in de buurt wonen.. ik woon zelf in tilburg maar heb wegens omstandigheden even geen opcom…
30 december 2015 om 20:31 #18306278Beste allemaal,
Ik heb net even wat gelezen over de immobiliser wat dat allemaal regelt, de immobiliser is een wegrijblokkering en kan enkeld opgeheven worden met de desbetreffende sleutel die bij de auto is ingeleerd, de immobiliser regelt de dashboard instrumenten, de regelunit van de motor en andere onderdelen (ECU) en de wegrijblokkering zit meestal in de dashboard instrumenten gebouwd waardoor bijv, als het niet goed functioneert de de dadhboard lampen aangaan op je dashboard!
Hierbij de bron vermeld : http://www.gerritspeek.nl/vag-com_immobilizer.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Groeten ramon
30 december 2015 om 20:33 #18306279Hooi bart,
Woon je toevallig in de buurt van het AH DISTRIBUTIE CENTRUM op de pegasusweg op het industrieterrein in tilburg?
Ben vrachtwagen chauffeur voor peter appel en rij voor de AH
30 december 2015 om 21:20 #18306280@opel vectra b 99′ wrote:
Hooi bart,
Woon je toevallig in de buurt van het AH DISTRIBUTIE CENTRUM op de pegasusweg op het industrieterrein in tilburg?
Ben vrachtwagen chauffeur voor peter appel en rij voor de AH
aahh dat is me oude werkgever ^^ ja zit daar wel in de buurt..
31 december 2015 om 13:10 #18306281beste leden ik heb even wat foto’s gemaakt en een filmpje die ik al had voor de opel dealer!
misschien dat jullie er wat wijzer uit worden!
ik weet enkel niet hoe je een foto kan toevoegen op de forum??
31 december 2015 om 15:58 #18306282Ik gebruik photo bucket voor de fotos en dan de [IMG]link in dit teksts venster plakken dan komen de fotos hier terecht. En voor filmpjes op youtube uploaden en dan de link hier zetten van het filmpje
1 januari 2016 om 13:30 #18306283AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het kan heel goed zijn dat je kortsluiting oid in je elektrisch systeem gehad heb. En dat hierdoor je ecu een opdonder heeft gehad. Heb dit probleem eerder een keer voorbij horen komen. Bij deze persoon ging als hij het contact uit zetten de motor hard bokken en zodra de rem ingetrapt werd ging hij helemaal uit. Blijft hij bij jou gewn normaal lopen of gaat hij ook bokken?
M.v.g.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
1 januari 2016 om 16:34 #18306284Hooi t.beentjes
Mijn motor gaat bij gebruik van het rempedaal uit maar als ik geluk heb dan gaat hij af en toe ook niet uit met het rempedaal, maar als ik hem dan eindelijk uit heb met het rempedaal dan gaat hij vanzelf weer aan, dus hij valt uit en meteen weer aan!
Ik weet persoonlijk ook niet wat het is maar het kan nu dan het contactslot zijn of de ECU?
GROETEN RAMON KALF
1 januari 2016 om 16:43 #18306285Een keertje contact opnemen met de ecu tech squad zakhooiTM of liviu… Die kunnen jouw daar vast verxer mee helpen als het de ecu betreft
1 januari 2016 om 17:18 #18306286AnoniemLid sinds:
1 January 1970Moet ik me er zo iets bij voorstellen?? http://youtu.be/Jk56Abvhedc” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit is dan wel in een astra f maargoed idee blijft gelijkVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.