Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › opel corsa 1600 gsi
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2016 om 21:05 #17274734
Hallo ik ben dennis en ik heb eenmopel corsa 1600 gsi gekocht.
deze heb ik voor de autocross aangeschaft .
ik heb nu dubbele webers er al voor gekocht en ben nog van plan om spagetti uitlaat er onder te monteren .
Kop is gevlakt door vorige eigenaar .
wat zou ik verder nog kunnen moeten doennom er een snel wagentje van te maken .Tils die ik gekregen heb zijn
halve maantjes uit de kop halen van in en uitlaat.
De klepveren vervangen door die van een 2 liter blok
en onderblok een stukje laten afdraaienMvg dennis
19 januari 2016 om 21:11 #18306141die tips denk ik niet dat dat veel uithaalt..
ik denk dat je beter kunt kijken voor een powerbox, uitlaatspruitstuk en poorten bewerken en betere nokkenassen monteren..
lichter vliegwiel helpt ook wel wat..waarom een powerbox en geen webers… ik zie geen goede combi met zand en carbs… tenzij je daar ook een luchtfilter op hebt… dan kan het wel..
dbilas powerbox komt met een chip.. dus dan kun je ergens rond de 140 a 150 pk mikken.. genoeg om 2.0 16v kadett en astra gsi-tjes in de cross bij te houden
de kop van een corsa gsi x16xe heeft hydraulische klepstoters.. ik weet niet of die zo makkelijk uitwisselbaar zijn met veren zonder stoters van een 2.0 16v
19 januari 2016 om 21:22 #18306142Voor dat we verder gaan…
Is het corsa a of b?19 januari 2016 om 21:34 #18306143Corsa b uit 94 type met 109 pk
19 januari 2016 om 21:37 #18306144aahh.. de zeldzamere c16xe..
19 januari 2016 om 21:45 #18306145Okidoki…
Zoals Bart al een beetje aan gaf
Webers de prullebak in
Dan:
CAI
Powerbox
Kop bewerken
Nokkenassen
4-1 spruitstuk (‘spaghetti’)
Gr. N ‘free flow’ uitlaat
ECU remapKlaar.
19 januari 2016 om 21:49 #18306146En genoeg olie meenemen… de meeste c16xe’s lusten een slok!
19 januari 2016 om 21:56 #18306147volgens mij rijden ze met de cross alleen met een spruitstuk.. ik denk dat er niet veel van een uitlaat overblijft als die corsa op en neer stuitert op het zand
19 januari 2016 om 22:01 #18306148Bij de webers heb ik ook filters erbij zitten hele set compleet heb ik gereviseerd gehaald voor 200
en hoeveel betaal.je voor zon computer want met de computer bereik je net zoveel als met webers tochwant daar mee ging ik naar 140 145 pk en koppel ging van 170 nm naar 200 nm19 januari 2016 om 22:06 #18306149chiptune zit bij dbilas bij de inlaat inbegrepen… anders krijg je een losse tune
20 januari 2016 om 09:33 #18306150En de kop vervangen voor die van een 2000 kan dat of gaat dit niet passen
20 januari 2016 om 10:36 #18306151Past niet, c16xe is een small block
c20xe is een big block20 januari 2016 om 20:10 #18306152Oke en omwisselen van kleppen klepveren stoters enz dat wil.evt wel
20 januari 2016 om 20:19 #18306153Heeft geen zin.
Makkelijkste upgrades zijn:
– Powerbox inlaat. Krijg je leuke winst, onderin de toeren gaat ie iets minder trekken, wel VEEL meer boven de 3500 (Mantzel, mtec, of kloon)
– Spaghetti spruistuk (4-2-1 verdeeld het koppel heel mooi over het hele toerenbereik, 4-1 zorgt ervoor dat ie nog harder trekt in hoge toeren)
– Freeflow uitlaat om de gassen netjes af te voeren (ik weet evt nog een mooi systeem te liggen voor weinig)Daarna laten afstellen op de bank. Zul je rond de 130pk uitkomen.
Ben je bereid het blok open te trekken, kan je scherpere nokkenassen monteren.
Laat je hem daarna mappen met bovenstaande mods, kom je rond de 140-150pk uit.
20 januari 2016 om 20:30 #18306154C20xe heeft grotere kleppen en gaat niet zomaar passen
C16xe in: 31mm uit:27.4mm
C20xe in: 33mm uit:29mmIk moet ff checken of de stem diameter & lengte overeenkomt, ik dacht het niet.
Stoters zijn gelijk, veren durf ik niks over te zeggen… moet ik ook ff nakijken
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
20 januari 2016 om 20:37 #18306155@dennis113 wrote:
Tils die ik gekregen heb zijn
halve maantjes uit de kop halen van in en uitlaat.
De klepveren vervangen door die van een 2 liter blok
en onderblok een stukje laten afdraaienMvg dennis
Welke halve maantjes wordt hier mee bedoeld?
En, wat willen ze van de onderblok afdraaien? Of bedoelen ze de vliegwiel soms?Sent from my SM-P900 using Tapatalk
21 januari 2016 om 04:36 #18306156Wat ik hoorde was niet het vliegwiel maar daar waar de kop aan onderblok gemonteerd wordt dat deed mijn pa eerder ook altijd
en met halve maantjes bedoel ik die in de de kop bij inlaat en uitlaat spruitstuk21 januari 2016 om 04:38 #18306157En kwa trekkracht is de auto toch wel iets nodig omdat we geen rollende start krijgen op de zandcross
21 januari 2016 om 07:23 #18306158Kop (onderblok niet) doen ze extra vlakken om de compressie te verhogen. Maar dit kan je alleen doen als de zuigers vervangen worden voor exemplaren met diepere pockets. Anders sla jij de kleppen na de knoppen.
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
21 januari 2016 om 07:30 #18306159Inlaat heeft geen halve maantjes… dus ik snap niet wat ze bedoelen
Uitlaat heeft uitstulpingen die evt weggefreesd kunnen worden, maar je moet ze ook op het spruitstuk aanpakken.
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
21 januari 2016 om 07:35 #18306160Post anders wat foto’s van je eigen kop en wijs aan wat jij of je tip-gevers bedoelen.
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
21 januari 2016 om 15:37 #18306161@basss27 wrote:
Heeft geen zin.
Makkelijkste upgrades zijn:
– Powerbox inlaat. Krijg je leuke winst, onderin de toeren gaat ie iets minder trekken, wel VEEL meer boven de 3500 (Mantzel, mtec, of kloon)
– Spaghetti spruistuk (4-2-1 verdeeld het koppel heel mooi over het hele toerenbereik, 4-1 zorgt ervoor dat ie nog harder trekt in hoge toeren)
– Freeflow uitlaat om de gassen netjes af te voeren (ik weet evt nog een mooi systeem te liggen voor weinig)Daarna laten afstellen op de bank. Zul je rond de 130pk uitkomen.
Ben je bereid het blok open te trekken, kan je scherpere nokkenassen monteren.
Laat je hem daarna mappen met bovenstaande mods, kom je rond de 140-150pk uit.
En dan zit je ongemonteerd op:
Powerbox 1000 euro
spaghetti 250 euro
uitlaat 500 euro
afstellen op rollenbank 500 euroEn dat t.o.v. de carb set die hij al heeft gekocht voor 200, zie waar jullie advies fout gaat.
21 januari 2016 om 16:07 #18306162Bovenstaande is nog steeds geldig (min powerbox dan…)
Het nadeel van carbs is dat je continue aan het klooien bent om de ideale afstelling te verkrijgen, waar een injectie systeem automatisch aanpast op de weers omstandigheden, hoogte en andere parameters.Is maar wat je wilt… eenmalig wat meer betalen en het goed hebben, of steeds weer je portemonee induiken om het goed te krijgen/houden.
Zie je waar jouw gedachte gang verkeerd is Corsa_GSi?
21 januari 2016 om 17:32 #18306163Wat voor motor zou ik anders het beste er in kunnen gooien dan als een gsi motor
21 januari 2016 om 17:51 #18306164Als je het kan betalen: Stage 3 Z20LET
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.