Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel Corsa B 1.7D vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2015 om 22:31 #17274699
Beste,
-Ik ben een trotse eigenaar van een corsa b 1.5 TD uit 1999. Vorige week heb ik per toeval een corsa tegengekomen voor een prijsje van 125 euro met 220.000 km op de teller, bouwjaar 1996 sport uitvoering met elektr ramen, servo stuur, elektrische spiegels enz … meteen gekocht.
Wagen rijd, remt, schakelt perfect, is ook altijd op tijd onderhouden geweest.-Mits mijn corsa 1.5 TD momenteel bijna op 380.000 zit, dacht ik mischien om deze te verkopen en met de 1.7D te rijden.
-Heeft zo een 1.7 platte diesel voordelen of nadelen tegenover een 1.5 TD? Mischien zuiniger en minder kosten?
En heeft deze corsa 1.7d een EGR klep, dit had ik gelezen op een engelse forum.-Ik rij voornamelijk lange afstanden op autostraden 100 km lang, snelheid rond de 120 – 130 Km/h .
24 december 2015 om 22:57 #18305815zijn bij de corsa b alle 2 Isuzu motoren volgens mij dus computerloos… zit dan denk ik geen EGR op maar ik denk dat er niet zo veel verschil in zal zitten.. je kan wel als je leuk vind met wim-v6 contact opnemen aangezien die dieseltjes leuk en simpel op te voeren zijn.. dan maakt het rijden op de snelweg een stukje leuker als je meer vermogen bezit en dan zal je ook wat minder verbruiken omdat je minder gas hoeft te geven om je corsa vooruit te krijgen
24 december 2015 om 23:51 #18305816Ja weldegelijk een EGR op de 1.7D.
En ja, wat zegt die 380.000km.
Mijne rijdt flink opgevoerd (100pk – 191,5nm) nu met 357.000op de klok origineel blok en originele turbo.1.7D zal wat zuiniger zijn, zeker als de 1.5TD niet gekieteld is.
Mijn 1.5TD doet met gewoon verkeer 1op20.
Op een rustige lange rit 1op30.
Ik heb dus de motor flink opgevoerd, hierdoor gaat de turbo ook bij een iets lager toeren zijn werk doen.
Hierdoor kon ik een bak plaatsen met langere overbrengingen.
(F13 versnellingsbak van een Corsa-B 1.7D ECO, met de langere 5e versnelling van een kadett-E 1.6i (niet GT) er tegenaan geplakt).Dese is echt super betrpuwbaar.
Ik heb bij mijn zoektocht naar een 1.5TD meer gare motoren gezien met minder dan 250.000km dan met meer dan 250.000km.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 december 2015 om 23:52 #183058173x 1.5TD met 3x dik 3ton achter de kiezen, en 3x flink opgevoerd.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 december 2015 om 00:31 #18305818@ wim-v6 heeft een EGR geen aansturing van de ECU nodig of is dat bij deze leeftijd bij diesels nog niet van toepassing??
25 december 2015 om 01:08 #18305819Wim en bart, bedankt voor de info.
Kan het zijn dat de egr klep in de 1.7d mechanisch opent/werkt?
Ik zal morgen is een foto plaatsen van de 1.5 td en de 1.7 die ik heb.
3 Mooie corsa’s trouwens Wim. Ik volg al een tijdje uw tuning en nieuws met de corsa b 1.5 td. Zelf heb ik een beetje schrik gehad om dit ook toe te passen op mijn corsa.
25 december 2015 om 01:45 #18305820diesels zijn van zichzelf vrij sterke motoren.. Isuzu sowieso al…
kan idd zijn dat de EGR mechanisch is.. maar daar heb ik dan geen idee van.. ik dacht dat deze aangestuurd werden door de ECU zoals bij vele andere EGR kleppen die je tegenwoordig op opeltjes vind..
25 december 2015 om 09:03 #18305821EGR word aangestuurd door het zelfde kastje dat de gloeiers aanstuurd.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.