Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Problemen 14xep
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2015 om 19:45 #17274657
Hallo
Ik heb mijn collectie van gekochte astras uitgebreid en een H station 14XEP.
Helaas is het begonnen met tot 2 keer toe een drukschakelaar die niet drupte tijdens lekken maar plaste…. (ongeveer 1,5 liter in 50km)
En nu is er een slangetje bij de waterpomp afgebroken omdat net dat stuk van plastic is gemaakt.Vandaar mijn vraag. Ben ik nu bevooroordeeld dat ik nadenk over een andere auto met de hoop dat de motor beter werkt? Zo ja wat voor ervaring hebben andere gebruikers
Zo nee zijn er nieuwere astras met een motor waar ik voor moet uitkijken?21 december 2015 om 19:51 #18305457Tja wat je opnoemt zijn ook net de kwaaltjes, mijn vader rijdt nu al 7 jaar met een Astra H Z14XEP rond, die heeft nu ook z’n 2de oliedruk schakelaar. en een nieuwe distributie ketting.
En het zijn nou ook niet de duurste dingen die je opnoemt.
21 december 2015 om 20:02 #18305458Helaas gebeurde dit in een half jaar tijd en juist net een nieuwere auto gekocht om dit dus in ieder geval de komende vijf jaar niet te krijgen…
21 december 2015 om 20:06 #18305459Ja dat is jammer idd, maar zoals ik al zei zijn deze dingen bekent bij deze motoren.
Ik persoonlijk zou me auto daar niet meteen om weg doen, maar dat is in dit geval aan je zelf.
22 december 2015 om 12:14 #18305460dat plastic tuitje is bij mij ook afgebroken geweest, de latere waterpompen hebben daar een metalen tuitje zitten, ik heb bij mij een nieuwe waterpomp erop laten zetten, gelukkig hoeft daar geen dist. ketting voor af dus de kosten vallen mee.
22 december 2015 om 15:20 #18305461Het gaat mij niet zozeer om de kosten. Het tuitje bij de waterpomp is nu ook vervangen door de goedkoopste waterpomp te halen en daar het tuitje uit te halen. (De makkelijkste en snelste oplossing 1300 km van huis vandaan.)
Waar ik wel mee zit is dat die auto 2 keer bijna total los was geweest als ik niet tussendoor stopte om peil te controleren en 50 km later nog een keer omdat ik raar geluid hoorde. En dan kom ik er achter dat de hele motor onder de zooi zit….
Zijn er manieren om dit te voorkomen zodat ik in kan grijpen als er maar een beetje olie weg is na 500 km?
Het tuitje is nu vervangen met een metalen. Kan ik iets doen aan bijvoorbeeld die carterduk zodat de drukschakelaar weer 2 jaar goed gaat? Zijn er ergens slangetjes verstopt die ik kan controleren ?
22 december 2015 om 20:00 #18305462Druk schakelaars gaan bij alle Z14XEP’s stuk ook bij zijn broertjes.
Je kan hem om de zoveel tijd preventief vervangen.
23 december 2015 om 09:18 #18305463ik heb bij mij geen last gehad van de druk schakelaar en ik rij er toch al verschillende jaren mee en 60K+ km
sterker nog ik zou zo uit mijn hoofd niet eens weten waar die drukschakelaar zit, verbruik kwa olie is nihil.ik heb bij mijn astra enkel de waterpomp laten vervangen, en er is ergens ooit eens een o-ringetje vervangen van 20 cent bij het motorblok, zelf heb ik de schijfremmen voor vervangen, maar dat was normale slijtage, net als olie verversen enz, en ik heb hem verlaagd, maar dat was omdat de stationwagon belachelijk hoog geveerd is.
olie verversen doe ik overigens om de 15.000 km
23 december 2015 om 10:57 #18305464Heb die drukschakelaar bijrijderszijde bovenop het blok ook dit jaar stuk gehad, spontaan na 7 dienst in een Z14XEP Corsa D.
23 december 2015 om 11:15 #18305465Was er bij die lekkage in 50 km zoveel olie kwijt dat er geen olie meer aan de peilstok zat?ook niet nadat de motor was afgekoeld? (2 keer in een half jaar gebeurd. De eerste keer twijfel ik wel of die die is vervangen vanwege andere problemen met die garage…… )
Daar zit ik het meeste mee. Ik rij meer dan 50 km per dag met die auto en het lijkt me van de zotte dat ik dagelijks olie moet controleren. Daarom de vraag of er is gezegd dat er iets is gedaan met de auto behalve schakelaar vervangen23 december 2015 om 21:47 #18305466Die oliedrukschskelaars gaan bij bosjes, maar waarom zou ik niet durven zeggen??
Het is (vrijwel) een zelfde schakelaar als bij de andere opel motoren waarbij deze wel gewoon 15 tot 20jaar of zomaar 250.000km mee gaat.
Maar komt helaas vaak zat voor.
Tuutje waterpomp, tja, soms snap je dat niet, waarom se kunstof op een metaal zetten.
Uitzetting is anders bij warm koud, dat is vrsgen om ellende.
En goeie auto’s:
Hou ouder hoe eenvoudiger; en dus betrouwbaarder.Buiten de slijtage delen zal je minder problemen hebben bij eenzelfde of zelfs gunstiger verbruik, en gunstiger onderdeelprijzen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
29 december 2015 om 20:00 #18305467Ik ben er mee thuis gekomen en kijk het nog even aan.
Als er mensen zijn die ervaring hebben met 1.5 liter olielekkage door de drukschakelaar in 50 km afstand hoor ik dit graag.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.