Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Kwaliteit Insignia OPC
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2015 om 15:26 #17274473
Wie kan mij wat meer vertellen over de problemen van de Insignia OPC.
Betreffende de remmen, distributieketting en de Haldex-koppeling.
Als je op Duitse website “Steuerkette” intypt krijg je angst een Insignia te kopen, niks dan ellende. Heeft iemand van jullie negatieve ervaringen gedaan met de Insignia met name de normale 2.8 en OPC. Het is natuurlijk ook zo dat diegene die geen problemen kennen, niks op forums schrijven.6 december 2015 om 16:50 #18303865Remmen zijn duur dat is wat ik weet.
En ketting is probleem tot 2009 tot bepaalde maand die durf ik niet te zeggen.
Voor de rest zijn het goede wagens :thumb6 december 2015 om 18:14 #18303866Ik zou je niet af laten schrikken door alle verhalen op fora. Daar komen 9 v/d 10 mensen naartoe als ze problemen hebben en dan lijkt het al gauw dat ze geteisterd worden door problemen terwijl er veel meer auto’s rondrijden zonder problemen. Dat heb je met elk merk en model wel als je gaat zoeken.
Ik kan alleen over de remmen iets kwijt. Er zijn gevallen waarbij de schijven krom trekken op de Astra J OPC/VXR’s. Remmen zijn hiervan hetzelfde op de Insignia OPC. Ja, dat is een flinke kostenpost om weer originele Brembo schijven erop te zetten. Alhoewel de aantallen best laag zijn die hiermee problemen hebben.
6 december 2015 om 20:29 #18303867Kcperformance kan je waarschijnlijk veel meer informatie geven zei zijn onderandere gespecialiseerd in de v6 motoren van de insignia opc
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
6 december 2015 om 21:59 #18303868Je hoort altijd negatief en nooit positief als je een leuk centje hebt zou ik voor het model na 2010 of jonger gaan.
Ander moet je even op zoeken vanaf welke maand ze in 2009 geen **problemen** meer zouden hebben met de ketting.6 december 2015 om 22:17 #18303869bij de rdw kijken wat de terugroep acties zijn geweest op een insignia.. staat vast wel het een en ander tussen…
https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepregister.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;3 februari 2016 om 18:57 #18303870Om geen nieuw topic te beginnen post ik mijn vraag hier:
Ik heb deze Insignia OPC gezien: http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/284150120?asrc=st|as” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wat vinden jullie van deze wagen? Zijn die motoren nog betrouwbaar aan deze kilometerstand? Waar op letten mocht ik deze gaan bekijken?
Alvast bedankt
26 februari 2016 om 13:07 #18303871De sterkere ketting is ergens vanaf de 2e helft 2011 gemonteerd, dit is vanaf motor code: HN 055 387 en hoger.
De ketting is van beter materiaal en extra gehard. (dit staat zo op meerdere Duitse fora)Ik ben eerlijk gezegt niet zo heel erg bang voor de ketting. Meestal gaan ze problemen geven rond de 55k aan km’s.
Vervangen is kostbaar, maar de broodje aap verhalen dat het blok er uit moet en dat de ketting tussen bak en motor zit
kloppen niet. De ketting zit gewoon aan de rechter buitenkant, waar dus normaal ook de dis.riem te vinden is.Schijven kosten rond de € 1.200,- per set, zonder de blokken. Dit zijn 355mm zwevende Brembo schijven, dubbel geventileerd en
met een aluminium hart (bell). Dat kost nu eenmaal geld…Over de haldex koppeling heb ik niet zoveel gehoord eigenlijk.
26 februari 2016 om 15:52 #18303872Nog even wat onderzoek gedaan naar de haldex koppeling. Dit is wat ik heb kunnen vinden:
De haldex koppeling gaat vaak kapot in de eerste 10.000 tot 20.000 km. Hogere km standen ben ik eigenlijk niet tegen gekomen.
Het lijkt te komen doordat er keringen danwel pakkingen lekken tussen de haldex koppeling en het differentieel. In het diff zit hele andere
olie dan in de haldex koppeling, als dit mengt gaat de boel kapot. Als je er op tijd bij bent dan is een olie verversing met vervanging van alle
keringen en pakkingen voldoende. Zo niet dan moet de haldex koppeling vervangen worden.De haldex koppeling koppeld als het ware de achteras aan de aandrijving (via de cardan as) waardoor de auto dus 4-wielaangedreven wordt.
Als deze kapot is gaat de auto bonken en wringen bij scherpe bochten. Dit omdat de achteras een ander toerental heeft dan de vooras, maar wordt dus niet opgevangen.
Eerste symptomen zouden kunnen zijn dat er een lampje of melding komt voor service aan de achteras dan wel het 4×4.Er lijken veel problemen te zijn en er wordt gezeken op Opel. Maar er zijn er ook heel veel zonder problemen. Las een reactie van iemand
die al 3 Insignia’s met 4×4 had gehad en met geen enkele problemen gehad. Beetje relativeren dus. Ook lijkt het er op dat de problemen zich al
vroeg openbaren bij jonge auto’s met weinig kilometers… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.