Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › schakelproblemen senator b
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2015 om 11:53 #17274472
mijn senator b met c30ne moter en volgens mij a/r 25 automaatbak heeft wat kuren vaak bij bijvoorbeeld invoegen op de snelweg doorloopt die de versnellingen mooi tot 4e versnelling schakelt op naar 5 valt daar een soort van gelijk uit en schakelt daarna gelijk weer op en blijft dan wel in de 5e. iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? groet Ronald
6 december 2015 om 12:31 #18303858AnoniemLid sinds:
1 January 1970zit er voldoende olie in de bak???
chekken met draaiende motor ;)
is dit wel het geval dan zou het ook nog het filter kunnen zijn
maar daarvoor moet de “carterpan” onder de bak vandaan..
voor je die kan vervangen..6 december 2015 om 13:02 #183038595 versnellingen? Het is volgens mij een 4 traps automaat. Maargoed, check met draaiende motor het oliepeil. Indien vloeistof op peil is, zou ik meer gaan denken aan het filter van de automaat.
6 december 2015 om 13:11 #18303860Oke bedankt voor de reacties mannen! het oliepeil is netjes op peil, al gecheckt op temperatuur met draaiende moter, het is inderdaad 4traps automaat toch schakeld hij voor mijn gevoel 5 maal al liggen de laatste 2 heel kort op elkaar. bedankt voor de tips, eens kijken of ik ergens een filter kan vinden en dan maar gelijk voorzien van een nieuw olietje.
6 december 2015 om 16:10 #183038615de x is de lockup…
AR bakken hebben een vrij slechte reputatie kwa duurzaamheid.
6 december 2015 om 17:20 #18303862Dat is minder mooi dan dat de ar bakken niet zo duurzaam zijn…het is ook zeker geen nieuwe auto, maar het is zeker geen afgeragde bak, maar een zeer net exemplaar met net 150.000 op de klok, ik ga zeker het filter en de olie vervangen maar wat zou het in ongunstigste geval kunnen zijn?
6 december 2015 om 22:26 #18303863Ik ben geen automaten bak kenner maar op:
http://www.senator-monza.de” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vind je wel het 1 en ander die AR bakken zijn vrij zwak als je misbruikt.
7 december 2015 om 20:18 #18303864bedankt voor de tip gse, ik ben ook geen automatenbak kenner, altijd probleemloos handgeschakeld gereden met mijn vorige opels (ascona b 2.0s Monza a2 3.0e calibra 2.0i) maar in een senator hoort toch wel een beetje een automaat vindt ik. Op het duitse forum kwam ik al gauw wat tegen over de zwaardere maar vergelijkbare broer de ar 35 , mijn duits is niet super maar olie verversen en de boel goed spoelen is toch erg belangrijk voor zo,n bak, dat eerst maar eens proberen en kijken of het dan beter gaat.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.