Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Foutcode P1723-04 Gear selector probleem easytronic help!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 november 2015 om 10:54 #17274257
Beste,
Aangezien ik nieuw ben op dit forum zal ik mij even gauw voorstellen. Yves Herveille, eigenaar van een Opel astra H uit 2007.
Sinds twee dagen heb ik last van een schok/tikje/geluidje bij het op-en terug schakelen van mijn auto. Het is een semi automaat bak oftewel een easytronic.
Bij stilstaan en de auto vervolgens in de R zetten geeft de auto een schok. Auto rijd wel nog gewoon en geeft ook geen F aan in de display.Bij de Opel dealer geweest en de bak laten uitlezen hier kwam foutcode P1723-04 te zien. Een gear selector probleem vervolgens de bak laten ontluchtten en verversen echter zonder resultaat. De dealer kijkt een beetje raar en heeft ook niet zo 1 , 2 ,3 een oplossing vandaar dat ik het hier probeer.
Wie heeft enig idee wat met de easytronic aan de hand kan zijn en wat houd deze foutcode precies in?
Mvg,
Yves
18 november 2015 om 12:21 #18302199Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Ze kunnen de bak synchroniseren met de tech-2.
En dan kijken of het is opgelost.
Goed uitlezen is ook een punt. Niet alleen maar fouten uitlezen. Maar gegevens bekijken. Zo kun je waardes vergelijken. Wat moet het zijn en wat is de live waarde.
Easytronic werkt met hydraulica. Zelfde principe als de remmen. Kan zijn dat de remolie niet goed meer is18 november 2015 om 14:13 #18302200Ze hebben de bak uitgelezen bij de dealer en ook het aangrijpingspunt opnieuw ingesteld met tech-2 echter zonder resultaat. Ook de remolie is vervangen dus dit kan het niet zijn.
Is er misschien meer informatie over de foutcode p-1723-04 bekend?
18 november 2015 om 15:31 #18302201hebben ze ook de parameters opnieuw ingeleerd?
18 november 2015 om 15:39 #18302202Hoi Nick, dat klopt die zijn ook opnieuw gedaan. Parameters zijn is toch het aangrijpingspunt e.d. Opnieuw instellen? Opel verteld mij dat de waardes niet kunnen inzien noch vergelijken met hun technologie heb zojuist telefonisch contact gehad.
Naar hun mening is het de koppelingsactuator maar dit lijkt mij vreemd want de auto functioneert nog naar behoren op het iets stroever automatisch schakelen na?
18 november 2015 om 15:46 #18302203Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Wat is de kilometer stand van de auto?
18 november 2015 om 20:24 #18302204@yvesopelastra wrote:
Hoi Nick, dat klopt die zijn ook opnieuw gedaan. Parameters zijn is toch het aangrijpingspunt e.d. Opnieuw instellen? Opel verteld mij dat de waardes niet kunnen inzien noch vergelijken met hun technologie heb zojuist telefonisch contact gehad.
Naar hun mening is het de koppelingsactuator maar dit lijkt mij vreemd want de auto functioneert nog naar behoren op het iets stroever automatisch schakelen na?
aangrijpings punt en aparameters dat zijn 2 aparte dingen die je moet inleren. Parameters dat zijn de schakel momenten
18 november 2015 om 21:52 #18302205Hoi Helmer,
KM stand van de auto is 124.000 en in mijn bezit vanaf 80.000 ook nooit gekke dingen ermee gehad.
18 november 2015 om 21:53 #18302206Hoi Nick,
Dus volgens jou kan het daaraan liggen? Dan zal ik morgen even bellen en navragen of dit ook gedaan is. Nog geen verdere informatie over p1723? Aangezien ik hier op het internet vrij weinig over kan vinden.
19 november 2015 om 11:04 #18302207Heb laatst een meriva gehad weet alleen niet meer welke foutmelding die gaf, maar was ook iets met de selector hendel. Daar zou of de selector hendel of stuurapparaat transmissie kapot zijn, heb toen wel ( om te meten ) stekkers van het stuurapparaat en de hendel eraf gehad en geadviseerd om gewoon te gaan rijden. En tot nu toe niks meer gehoord.
19 november 2015 om 11:13 #18302208@Nick-GSI wrote:
Heb laatst een meriva gehad weet alleen niet meer welke foutmelding die gaf, maar was ook iets met de selector hendel. Daar zou of de selector hendel of stuurapparaat transmissie kapot zijn, heb toen wel ( om te meten ) stekkers van het stuurapparaat en de hendel eraf gehad en geadviseerd om gewoon te gaan rijden. En tot nu toe niks meer gehoord.
Volgens de garage moet ik de koppeling laten vervangen circa €750,- klinkt dit als een logische oplossing? Mijn auto start, rijd en functioneert nog gewoon en dit al plusminus 5 dagen zonder enig probleem. Alleen het knikkende/tikkende geluid als de auto van versnelling naar versnelling gaat en terug op natuurlijk ook.
19 november 2015 om 13:29 #18302209Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Zou wel kunnen. Is natuurlijk afhankelijk van de rijstijl hoe de koppeling er aan toe is. En tegenwoordig met de zelf stellende koppeling. Zie je pas of het versleten is als de boel los is geweest.
€750 is wel een net bedrag lijkt mij. Al met al wel een dag werk19 november 2015 om 14:03 #18302210@Helmer opelfan wrote:
Zou wel kunnen. Is natuurlijk afhankelijk van de rijstijl hoe de koppeling er aan toe is. En tegenwoordig met de zelf stellende koppeling. Zie je pas of het versleten is als de boel los is geweest.
€750 is wel een net bedrag lijkt mij. Al met al wel een dag werkDat klopt, komende donderdag dus over 7 dagen word hij helemaal nagekeken en word zeker gesteld of dit het probleem is. Dit doet de garage voor mij kosteloos dus dat is wel netjes. Rijstijl is toch vrij normaal aangezien het koppelingsproces aangestuurd word door de robotarm in de easytronic dus hier kan ik als bestuurder weinig invloed op hebben toch?
Kan het kwaad om rondom de kerk met de auto nog te rijden de komende dagen? Aangezien ik deze wel nodig heb om van A naar B te komen en in principe niet zonder kan.
19 november 2015 om 18:50 #18302211Je kan er gewoon mee rijden hoor
19 november 2015 om 19:09 #18302212Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Ernstige dingen kunnen zo goed als niet gebeuren. Enkel wanneer de koppeling het zou begeven kun je niet meer rijden
20 november 2015 om 10:44 #1830221326 november 2015 om 14:43 #18302214@Helmer opelfan wrote:
Ernstige dingen kunnen zo goed als niet gebeuren. Enkel wanneer de koppeling het zou begeven kun je niet meer rijden
@Nick-GSI wrote:
Je kan er gewoon mee rijden hoor
Goedemiddag, zojuist bij de garage geweest. Hun geven aan het is de koppeling. Nogmaals de bak ontlucht ververst e.d. maar zonder resultaat.
Volgende week word de koppeling vervangen €850,- kostenplaatje. Mij werd afgeraden om nog met de auto te rijden tot de reparatie. Wat is jullie mening hierover?
26 november 2015 om 21:57 #18302215Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Anders dan bij een handbak. Schakelt jou auto met hydraulic. Zit mijn te bedenken denken dat het goed zou kunnen dat door het bonken het systeem klappen krijgt wat je niet wilt.
Zou niet onverstandig zijn het advies van de garage op te volgen. Dan weet je zeker dat er niks kapot kan gaan -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.