astra wordt te heet.meter loopt naar boven de 100 !!!
om de temp weer lager te krijgen wordt de verwarming op alles gezet binnen en daalt de temp van de koeling
gecheckt of koelvloeistof lekt :geen lekkage
sensor op de thermostaathuis gecheckt en koelventilator slaat aan opm:wel boven de 90 graden (ik denk normaal voor een bj 2000)
thermostaat vervangen :en toch ontlucht door de expansie dop enige tijd los te draaien ,temp loopt toch op en koelventilator slaat wel aan maar temp loop op.
waterpomp er niet uit gehaald want deze schijnt vervangen te zijn door vorige eigenaar,met het oog lijkt het erop dat distributie nog nieuw is en spanner en waterpomp,maakt ook geen geluid.
radiator lijkt ook vervangen want op het oog lijkt het schoon en bijnaa nieuw,wat kan het nog zijn ???
controle of water circuleert de slang bij thermostaat wordt wel warm de andere blijft koud bijna warm.ook bij andere auto merken zie je dat de koelvloeistof terug loopt naar expansievat maar bij deze auto zie ik dat niet.
vragen :
is de sensor op de thermostaathuis voor de koelventilator of voor de dashboard meter of voor beiden ?zit er ergens anders de sensor voor de koelventilator?
kan het de koppakking zijn ? maar dan zou de koelvloeistof toch moeten borrelen in de expansievat ?
waarom is de dikke slang rechts koud en wordt niet warmer als de slang links die op het thermostaathuis is aangesloten ?
kan het de toch de pomp zijn ? waarom maakt het geen geluid als andere autos bv bmw of golf ?
er is geen sprake van lekkages.
of heeft het te maken mat de kachelradiator ?
iets anders ?
Graag prof opmerkingen.
dank voor het meedenken.