Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › Verwarming opel vivaro b
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 februari 2022om 17:21 door GTavenier.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2015 om 19:01 #17274144
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik heb een auto.airco in mijn vivaro zitten maar die blaast zelfs op 24 graden nog een koude lucht…ik moet die bijna op het maximum zetten om warme lucht te voelen uit de blazers. En ja, de motor is ondertussen zeker op bedrijfstemperatuur….
Ik vermoed een defecte thermostaat of zoiets…het probleem is dat ik bijna niet bij de garage geraak dus als ik het zelf kan oplossen dan doe ik het zo…9 november 2015 om 20:54 #18301459Je kan voelen aan de radiateur op de thermostaat open springt als hij op bedrijfs temperatuur is.
Lastiger wordt het als er lucht in je kachelradiator zit, je thermostaat kraam kan het ook zijn en tevens de binnen temperatuur sensor.
Ik zou hem bij de dealer uit laten lezen misschien kunnen ze het zo zien.Ik zal morgen eens kijken bij mijn Vivaro hoelang het duurt voordat je warme lucht waarneemt.
18 januari 2016 om 18:46 #18301460Hallo johnny0503,
Ik heb vorige week mijne nieuwe Vivaro L2 Sportive 120PK ontvangen, en heb ook opgemerkt dat ik de verwarming op 27 moet zetten vooraleer ik echt warmte merk.
Ik heb de ECC en wanneer Auto, komt er bijna niets uit de verwarming.Mijn vorige wagen, een Mercedes ging in Auto naar de gewenste temperatuur (snelle opwarming) en verminderde de kracht van de blazers. Ik verwacht hetzelfde met dit systeem, maar dit lijkt het niet te doen.
Heb jij nog hetzelfde probleem of is het opgelost?
Mvg
18 januari 2016 om 19:06 #18301461Dag tiko85, nee, nog steeds niet opgelost, garage vind het normaal. .., blijkbaar zitten de sensors er vlakbij waardoor het daar wel 23 of 24 graden is en het systeem terug afkoelt. Maar de cabine is nog niet warm…had ik het geweten kocht ik de combi met 9 zitplaatsen en paste dit later aan naar een dubbele cabine. Dan had ik achteraan ook verwarming.
En ohja, wacht maar tot het zomer is en het moet afkoelen…18 januari 2016 om 19:11 #18301462Ik ga de garage bellen morgen en horen wat ze vertellen.
Bedankt & Groeten!
18 januari 2016 om 22:19 #18301463Ik heb hier totaal geen last van met de 140 PK versie.
Tussen de 20 en 22 °C staat de climate control bij mij.
Koelen doet hij ook goed, wel merk ik dat als je in een warme auto stapt de automatische airco niet zo heel erg hard gaat blazen als ik gewend was bij Mercedes.
Ik zet dan gewoon zelf de ventilator wat hoger.19 januari 2016 om 19:15 #18301464Amai, bij 20 a 22 graden? Bij mij begin ik op 23 graden om warm te krijgen, en daarna kan ik soms zelfs nog een paar graden doen. Het is niet zo fijn als er koude lucht uitkomt terwijl er 23 graden op staan…
25 januari 2022 om 17:58 #18454314Dag vriendelijke mensen, zijn jullie ooit achter de oorzaak van dit probleem gekomen?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn Vivaro B TDI uit 2018, de Opel monteurs staan met vraagtekens achter de oren te krabben.
Bij snelweg snelheden komt er koude lucht achter het dashboard aan de bestuurderszijde vandaan, maar ook de verwarming werkt – zelfs op de warmste stand – amper. Bij lagere snelheden begint de verwarming weer voluit te werken. Geen foutcodes en zelfs een rookmachine in de cabine gehad om op lekkages te testen. Ik begin het rijden met een dekentje om de benen en handschoentjes aan wel een beetje beu te worden
5 februari 2022 om 17:21 #18455586In 2017 kocht ik een splinternieuwe Opel Vivaro B met dubbele cabine, het eerste wat ik merkte was dat de climate control duidelijk niet gemaakt is voor de “extra” ruimte. De airco kreeg het maar moeilijk koel en de verwarming kreeg het maar moeilijk warm. Wilde je het een beetje warm krijgen moest je hem inderdaad op hele hoge temperaturen zetten en op temperatuur houden was al helemaal een ramp om nog maar te zwijgen over de dipjes die de blower had… met enige regelmaat sloeg deze “over” en kwam dan weer op “sterkte”. Nooit zijn ze er achter gekomen wat het was en zeiden altijd dat er niets aan de hand was of dat het zo hoorde en ook dat ze het probleem niet onden reproduceren.
Samen met het andere probleem dat ik had met “de navi 80” waar ik grof voor bijbetaald had. Scherm viel uit, of liep vast geen enkele knop reageerde dan meer. Enige mogelijkheid was dan aan de kant, auto uit en op slot 5 – 10 minuten wachten en dan kon je weer door. Ze hebben ook dat nooit opgelost gehad, was al 4x nieuwe head unit in gegaan etc. etc.
Alles bij elkaar genomen kun je wel zeggen dat de Vivaro B er één is met een hoop mankementen waar niet iedereen last van heeft. in de “vriendenkring” hadden er meerdere één gekocht en allemaal zijn we over op de Vivaro C en sommigen een uitstapper naar de Peugeot Expert (zelfde auto). En dat is echt een wereld van verschil. Dingen werken daar namelijk gewoon :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.