Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Mistlampen corsa b GSI fase 1
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 november 2015 om 22:53 #17274078
Nu vroeg ik me eigen af heb een b1 GSI corsa b heb op de mistlampen gewoon mistlampen op aan gesloten (zoals t origineel zit) en er extra lampjes bijgezet waar knipperlicht op zit,nu wil ik t dus zo maken dat als ik me mistlampen aan heb en me knipperlicht aanzet ,dat dan me mistlampen uitgaan en alleen me knipperlicht brand en daarna als ik me knipperlicht weer uitzet dat dan me mistlampen gewoon weer gaan branden …..iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
3 november 2015 om 22:57 #18300834http://www.nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/10062/CategoryID/67/Corner-Light-Modules/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
heb je denk ik dit kitje voor nodig.. als je je knipperlicht aan zet of de bocht in stuurt dat je mistlamp aan gaat….
3 november 2015 om 23:04 #18300835is dit ook van toepassing op mijn probleem dan? want ik wil het namelijk zo hebben dat als ik rondrijd ik gewoon me mistlampen aan heb staan en dat als ik dan me knipperlicht aanzet dat dan me mistlamp uitschakelt en ALLEEN mijn knipperlicht gaat knipperen (losse lamp erbij gezet in me gsi mistlampen voorzijden) zodra dat ik dan me knipperlicht weer uitzet dat dat weer me mistlamp gaat branden en zover ik kan lezen is dit alleen van toepassing voor bochtverlichting dus dan heb ik daar toch niks aan?
3 november 2015 om 23:06 #18300836dat kastje waar jij hebt over hebt die zorgt er juist voor dat zodra ik me knipperlichten aanzet dat dan ook me mistlampen erbij gaan branden maar dat is juist nou net wat ik NIET wil hebben
3 november 2015 om 23:12 #18300837aahh op die fiets… dan heb ik je vraag verkeerd verstaan… ik denk dat je dan met een klein kastje moet werken met een spoeltje erin dat je mistlamp geschakeld laat.. en als je spanning door het spoeltje heen gaat en jij je knipperlicht activeert dat de spoel onder spanning de schakel uit elkaar haalt zodat je mistlamp uit gaat.. ( misschien oldskool uit gelegd maar zo ver ik het zie..) maar ik kan hier niet veel over vinden dus ik denk dat de kans groot is dat je zelf aan de tekentafel moet gaan zitten… want de meeste topics die ik vind gaan over mensen die hun mistlamp werkend willen wanneer ze hun richting aanwijzer aan hebben…
4 november 2015 om 07:13 #18300838Zo’n klein kastje noem je een relais.
Als je een ‘altijd aan’ relais neemt zullen de mistlampen blijven branden tot dat er spanning komt op de relais. Alleen zal je met je knipperlichten een wisselende spanning krijgen waardoor je mistlampen ook mee gaan knipperen.Om dit te voorkomen zou je tweede (en derde) kabelboom moeten fabriceren met condensator, relais, enz. om een constante input te geven naar je ‘altijd aan’ mistlamp relais.
Is nu natuurlijk de vraag of je daar zin in hebt… ;)
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
4 november 2015 om 11:33 #18300839@KRSA2000 wrote:
Zo’n klein kastje noem je een relais.
Als je een ‘altijd aan’ relais neemt zullen de mistlampen blijven branden tot dat er spanning komt op de relais. Alleen zal je met je knipperlichten een wisselende spanning krijgen waardoor je mistlampen ook mee gaan knipperen.Om dit te voorkomen zou je tweede (en derde) kabelboom moeten fabriceren met condensator, relais, enz. om een constante input te geven naar je ‘altijd aan’ mistlamp relais.
Is nu natuurlijk de vraag of je daar zin in hebt… ;)
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
de voeding tussen de richtingaanwijzer schakelaar en de relais vandaan halen.. voorbij de schakelaar heb je constant spanning tot de hendel weer terug in de nul positie gaat
dan voor het linker licht op de beneden positie zetten en voor de rechter op de boven positie zetten….
4 november 2015 om 11:54 #18300840En welke pin is dat dan op t relais de constante voeding van hendel naar relais?of kan ik m ook gewoon bij de hendel zelf aftakken dan?
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
4 november 2015 om 12:00 #18300841@ivartje wrote:
En welke pin is dat dan die constante voeding van hendel naar relais?of kan ik m ook gewoon bij de hendel zelf aftakken dan?
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
daar aftakken bedoelde ik ook.. daar heb je constante spanning totdat je hendel op de nul stand gaat
je hebt als het goed is meerdere kabels lopen naar een connector waar je je hendel opschuift/klikt
de zwart witte draad en de zwart groene draad is voor je richting aanwijzer voor zover ik kan vinden.. weet alleen niet welke draad voor welke kant is
http://i120.photobucket.com/albums/o196/mcswfc/Digi%20Dash/DigitalDashWiringLoom.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;staat rechter boven in het plaatje welke draad wat is..
4 november 2015 om 12:16 #18300842Dat zou kunnen…
Je moet je alleen afvragen of je de dunne bedrading van de schakelaar en boompje op die manier extra wil belasten.
Zou niet de eerste keer zijn dat een interieur boom begint te smeulen door dit soort fratsen.4 november 2015 om 14:13 #18300843Nou zijn redelijk dikke kabels hoor als je ziet hoe dun de originele bedrading is achter de stoelverwarming knoppen dan moet dit ook wel lukken maar iig bedankt! Daar kank wat mee!
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
4 november 2015 om 17:06 #18300844Helaas geen enkele draad achter me hendel of me knipperlicht relais gaat de stroom er niet af terwijl ik me hendel gebruik en er komt ook bij geen 1 continue spanning op te staan…op bepaalde kabels komt wel een wisselende stroom o.a op zwart wit wat jij zei maar daar kank niks mee aangezien t geen continue spanning is want me relais knippert vrolijk mee
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
4 november 2015 om 17:06 #18300845Dus vraag ik me eigen af en nu?
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
4 november 2015 om 17:09 #18300846Toch hoe ik het voorstelde…
Als ik dadelijk tijd heb teken ik het schema voor je.4 november 2015 om 18:28 #18300847heb t schema’tje bekeken en zover ik kan zien kan ik er niks mee omdat overal een puls op komt of contineu 12 V maar misschien heb ik erover heen gekeken?
4 november 2015 om 18:48 #18300848Dit moet het worden…
Alleen moet je even uitrekenen welke condensator nodig is.
Te klein, krijg je alsnog dat de mistlampen mee knipperen. Te groot, wordt de delay voordat de mistlampen weer gaan branden te lang.Sent from my SM-P900 using Tapatalk
4 november 2015 om 19:02 #18300849maar jij haalte de + van de voeding knipperlicht maar dat is toch een puls stroom? of maak je dat weer gelijkstroom dmv condensator dan?
4 november 2015 om 21:19 #18300850Alles is DC (gelijk stroom).
Condensator zorgt ervoor dat er nog stroom richting relais gaat terwijl de richtingsaanwijzer ‘uit’ staat (tijdens het knipperen). Hij laadt zich op als de knipperlicht ‘aan’ staat en geeft daarna z’n energie weer af.
De diode zorgt ervoor dat niks richting knipperlicht lekt, anders blijft je richtingsaanwijzer continu branden ipv te knipperen.Sent from my SM-P900 using Tapatalk
4 november 2015 om 21:27 #18300851Maar als ik t nu aansluit zonder condensator dan geeft ie stroom variërend van 4 t/m 6 volt,daardoor gaat me relais ook knipperen als ik het zo aansluit zoals bart-gsi zei maar als ik er een condensator tussen zou zetten dan zou ik een constante stroom hebben dan ?
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
4 november 2015 om 21:31 #18300852maarja los van de aansturing… je zit dan ook met de spanning die naar je mistlamp gaat die via je mistlampschakelaar geschakelt wordt.. dus dan moet die ook onderbroken worden..en via dat relais lopen.. als ik het zo goed heb.. ik zit ook maar mee te lezen want dit is ook nieuw voor mij
4 november 2015 om 22:15 #18300853nee hoor want in rust stand zeg maar dan loopt er spanning van voeding mistlicht (dus vanuit de kabelboom auto/mistlichtknop) naar me mistlamp zodra ik dan me knipperlicht aanzet gaat er een signaaltje naar me relais en gooit ie m om op ander contact waardoor hij dan geen verbinding meer maakt met de + en me mistlampen uitgaan maar goed nu eerst is uitzoeken wat voor relais dat ik nodig heb aangezien me volt varieert tussen de +-: 4 & 6 volt en ik daarmee geen 12 volt relais krijg aangestuurt en ik zal ook moeten uitrekenen hoe groot die condensator moet zijn en hoe ik zoiets uberhaupt uitreken…
4 november 2015 om 22:21 #18300854Waar heb je de spanning gemeten? Op de interieur boom of onder de motorkap?
Op de boom in de motorruimte moet je 12v meten.Sent from my SM-P900 using Tapatalk
4 november 2015 om 22:23 #18300855Ff voor bart:
Uitgekleed versie van stroomschema
Sorry, de interne schema voor een flasher relais past niet in het hokje.
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
4 november 2015 om 22:30 #18300856ja dat begin ik te begrijpen maar als je de voeding onderbreekt bij de mistlamp schakelaar op je dashboard is er geen sturing naar beide mistlampen dus gaan ze bij richting aangeven alle 2 uit…. ik neem aan dat je er 1 uit wilt hebben aan de kant waar je je richtingaanwijzer activeert… dus dan moet je de voeding onderbreken bij de lampen lijkt mij… want je hebt geen 2 schakelaars om de 2 lampen voor aan te zetten… of zit ik nu op het verkeerde spoor te denken??
4 november 2015 om 22:43 #18300857Is een gesimpliceerd schema wat ff gemaakt had.
Maar je zou idd voor ieder mistlamp/knipperlicht combo een aparte boompje met relais moeten maken.
Als ik morgen tijd heb, zal ik hem volledig uit werken. En uitrekenen welke condensators nodig zijn. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.