Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa B c14nz geen fonk en geen benzine?
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 september 2019om 13:25 door rammaz.
-
AuteurBerichten
-
1 november 2015 om 18:12 #17274052
hallo
Ik heb een probleem met mijn corsa B die onder het rijden het in eens niet meer wou.
Naar een beetje zoeken kom ik er achter dat hij geen fonk meer krijgt. :???:
toen heb ik de ontstekingsmodule en de bobine vervangen, maar daar lag het ok niet aan. :hmmz
ik heb het nog niet echt goed onderzocht maar volgens mij krijgt hij ook geen benzine..Kan het de impulsgever zijn ?of heeft iemand enig idee waar de fout zit ?
1 november 2015 om 18:37 #18300581lees je ECU eens uit..
punt A en punt B op je diagnose stekker met contact aan door verbinden.. dan gaat je motormanagement lampje knipperen…
http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm#gm” onclick=”window.open(this.href);return false;in deze engelse link staat de boel uitgelegd… helpt je wel met zoeken…
1 november 2015 om 19:33 #18300582Volgensmij krukassensor. Als het de brandstofpomp was had je vonk moeten hebben.
Of de ECU, maar zou eerst de krukassensor checken.
1 november 2015 om 19:42 #18300583Heeft geen krukassensor.
Toerentalsensor zit in de voet van de ontsteking.
Mooiste is van de sloop een ontsteken
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 november 2015 om 19:43 #18300584met de ontsteking van deze motor kun je ook kijken of de rotor in de verdelerkap nog goed is.. als die een slecht of verbrand contact punt heeft heb je ook geen ontsteking…
1 november 2015 om 19:47 #18300585@wim-v6 wrote:
Heeft geen krukassensor.
Toerentalsensor zit in de voet van de ontsteking.
Mooiste is van de sloop een ontsteken
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ohja natuurlijk klopt ook…
Heb even een draadje opgevist, misschien heeft de topicstarter daar wat aan.
viewtopic.php?f=8&t=180026
Vanaf helft van de pagina ongeveer.Onze Wim weet raad!
1 november 2015 om 19:55 #18300586ok bedankt voor alle antwoorden ;)
maar kan het zijn dat de toerentalsensor stuk is ?
met welke computer kan ik mijn ECU uitlesen ?
het is mijn vriendin zijn auto en ik heb niet echt verstand van opel`s :(bedankt jonges!
1 november 2015 om 19:59 #18300587@erikvk93 wrote:
ok bedankt voor alle antwoorden ;)
maar kan het zijn dat de toerentalsensor stuk is ?
met welke computer kan ik mijn ECU uitlesen ?
het is mijn vriendin zijn auto en ik heb niet echt verstand van opel`s :(bedankt jonges!
ik heb je in het 2e bericht een link gezet..
ik weet niet of er opcom aan kan i.v.m. de leeftijd van de auto maar de ECU is ook uit te lezen met een paperclip…2 november 2015 om 16:56 #18300588goeden avond
heb net de ECU geprobeerd maar lukt niet om hem uit te lesen..
maar hij krijgt wel benzine maar alleen geen vonk :hmmz
kan ik op een of andere manier kontroleren of de toerentalsensor stuk is ?
als ik de auto op kontakt zet komt er 1 vonk van de bobine maar geen vonk als ik hem probeer te starten..heeft iemand enig idee ?
alvast bedankt
2 november 2015 om 17:07 #18300589Paperclip uitlezen of tech1 kan je hem uitlezen.
Ja toerentalsensor is heel goed mogenlijk.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
2 november 2015 om 17:20 #18300590heb hem nu met een paparclip uitgelezen..
dan zegt hij dat het de map sensor is (manifold airpresure sensor)
kan dit het probleem zijn ? het lijkt mij wat raar :hmmz2 november 2015 om 17:48 #18300591Dan moet ie gewoon aanslaan.
Wat is de code dan??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
2 november 2015 om 18:09 #18300592de kode is 33.
2 november 2015 om 18:17 #18300593ik heb de bobine net gemeten maar die is goed volgens een filmpje op youtube :P
vraag mij af of het toch de onstekingsmodule kan zijn.. ik heb een niewe geprobeerd maar weet niet zeker of het de goede type is..
hoe weet ik of ik het goede type heb ?bedankt voor alle antwoorden :)
16 september 2019 om 13:25 #18368746hallo….ik heb ook problemen met mn astra f c14nz motor die ook niet wilt vonken…en zag deze topic …
mijn vraag is welke sensor er nu voor zorgt/ziet wanneer het systeem moet gaan vonken….
ik weet dat deze regeling nu electronisch is ipv de oude contactpuntjes maar de bobines geven net als vroeger pas een vonk wanneer de primaire spoel word onderbroken…
gaat deze sturing nu vanuit de hall-gever onder de verdelerkap?…..ik weet dat de hall gever ook via de ecu de brandstof pomp aanstuurt wanneer de motor ronddraait tijdens starten.
ik zie ook dat er 4 openingen zijn die voorbij de hall-geversensor gaan en dit icm met de 4 contactpunten in de verdeler……hmmmm?
ps heeft iemand nog toevallig een schematische voorstelling van een “ignition module”?rotgezocht op google maar helaas niets kunnen vinden..
ben namelijk geintereseerd in hoe dit “kastje” icm de ecu de boel regelt naar de bobine..
greetz rammaz
enne…correct me if im wrong!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.