Ik heb een Z1.8XE met een P130 fout.
De lambda 1 sensor is echter goed. (Ik heb hem voor de zekerheid trouwens ook gewisseld gehad, en ook met DMM gemeten)
Ook de lambda 1 bedrading naar de ECU is doorgemeten en is ok
De motor blijft echter in “Open Loop”, en daardoor kan ik lambda 1 niet uitlezen via mijn OpCom. De waarde wordt namelijk vervangen door 0.41 zolang de motor niet in “Closed Loop” komt. Ook is er dus geen gepulst bedrijf waar te nemen.
Wat ik wel kan zien is dat lambda 2 uitlezing een tijd lang op de startwaarde 0.41 staat, en naar verloop van tijd, en als de motor helemaal is opgewarmd, heel langzaam gaat variëren tussen 0.3 en 0.6
De MAS sensor geeft correcte waarden
Vacuum staat op -23 (maar ik moet bekennen dat ik niet weet wat dat betekend, en wat het hoort te zijn)
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Kan het zijn dat lambda 2 aan vervanging toe is en dat daarom alles in Open Loop bedrijf blijft, en dat daarom lambda 1 niet via de opcom uitgelezen wordt?
Kunnen luchtfilter, of benzinefilter, of bougies de “open loop” veroorzaken? Die zijn namelijk allemaal best wel oud.
Wie kan me helpen, want dit is een echte taai probleem