Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Diverse foutcodes Astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 oktober 2015 om 14:00 #17273762
Goedemiddag!
Allereerst zal ik mij even voorstellen. Mijn naam is Jesse, ik kijk al regelmatig mee op het forum.
Nu toch maar geregistreerd :DHet motorelectronica lampje (met moersleutel) van mijn Astra G 1.8 uit 2002 gaat soms branden. Gebeurt heel soms (zeg 1 x in de week). Vaak ook op aparte momenten.
Zo bijvoorbeeld zaterdag, toen ik een noodstop moest maken en hem erna weer wilde starten (koude motor) en twee weken geleden toen ik hem wou starten net nadat ik hem had volgegooid (tank was hiervoor wel helemaal leeg, maar met lege tank starte hij prima). Hij maakt dan als ik hem start plots 1500 toeren en is niet vooruit te branden, noodprogramma dus. De rest van de tijd start en rijdt hij zonder problemen. Ook als ik hem even aan en uit zet doet hij het erna weer zonder problemen. Ook het lampje gaat dan gewoon weer uit. Voor mijn gevoel gaat hij raar doen zodra ik hem met koude motor uit zet en erna weer probeer te starten.Ik heb hem vanmiddag laten uitlezen bij de Opel dealer, deze gaf de volgende foutcodes aan:
P1526
P1550
P1525
P0340Monteur kon niet direct zien waar het probleem zat, hier moet ik een aparte afspraak voor maken.
Had even op internet rondgezocht naar een lijst van astra g codes;
P1526 Throttle Position Adaption Error C-09
P1526 Throttle Position no Adaption C-09
P1526 Limp Home Adaption Error C-09
P1526 Lower Limit Adaption Error C-09P1550 Electronic Throttle Control Reduced Power C-09
P1550 Electronic Throttle Control Forced Idle C-09
P1550 Electronic Throttle Control Power Management C-09
P1550 Electronic Throttle Control Engine Stop C-09P1525 Limp Home Position Error C-09
P0340 Camshaft Position Sensor Circuit No Signal C-13
P0340 Camshaft Sensor Incorrect Signal C-13Heeft iemand een idee in welke hoek ik het moet zoeken? Of ziet iemand een verband met deze foutcodes? :cry :cry
6 oktober 2015 om 15:40 #18298367Dit ziet eruit als defecte ecu. We kunnen proberen met mijn ecus om te zien of fouten verdwijnen.
6 oktober 2015 om 21:04 #18298368Eerst een keer alle fouten wissen. En dan over weekje laten uitlezen.
Had bij mij nog veel meer “domme” fout codes erin staan. Was puur omdat de accu leeg was geweest en kapot was gegaan. Accu vervangen. Alle fouten eruit gewist en krijg er nu nog maar 1 terug van de 2e lambda sensor.
Het is maar een tip natuurlijk! Ik deel even mijn ervaring.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
6 oktober 2015 om 23:17 #18298369@liviu2004 wrote:
Dit ziet eruit als defecte ecu. We kunnen proberen met mijn ecus om te zien of fouten verdwijnen.
Dank voor je reactie! Wat is een ECU precies? Is dat het systeem achter je boordcomputer zeg maar?
6 oktober 2015 om 23:18 #18298370@littlebird wrote:
Eerst een keer alle fouten wissen. En dan over weekje laten uitlezen.
Had bij mij nog veel meer “domme” fout codes erin staan. Was puur omdat de accu leeg was geweest en kapot was gegaan. Accu vervangen. Alle fouten eruit gewist en krijg er nu nog maar 1 terug van de 2e lambda sensor.
Het is maar een tip natuurlijk! Ik deel even mijn ervaring.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Thanks voor je reactie! hij verwijdert alle foutcodes als ik mijn accu eraf haal, of heb ik dat mis? Uitlezen vroegen ze alleen wel 25€ voor :???: dus beetje fanatiek om dat steeds opnieuw te laten doen wellicht..
7 oktober 2015 om 05:32 #18298371@Jessevh wrote:
@liviu2004 wrote:
Dit ziet eruit als defecte ecu. We kunnen proberen met mijn ecus om te zien of fouten verdwijnen.
Dank voor je reactie! Wat is een ECU precies? Is dat het systeem achter je boordcomputer zeg maar?
motor computer.
7 oktober 2015 om 07:14 #18298372@Jessevh wrote:
@littlebird wrote:
Eerst een keer alle fouten wissen. En dan over weekje laten uitlezen.
Had bij mij nog veel meer “domme” fout codes erin staan. Was puur omdat de accu leeg was geweest en kapot was gegaan. Accu vervangen. Alle fouten eruit gewist en krijg er nu nog maar 1 terug van de 2e lambda sensor.
Het is maar een tip natuurlijk! Ik deel even mijn ervaring.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Thanks voor je reactie! hij verwijdert alle foutcodes als ik mijn accu eraf haal, of heb ik dat mis? Uitlezen vroegen ze alleen wel 25€ voor :???: dus beetje fanatiek om dat steeds opnieuw te laten doen wellicht..
Astra G kun je ook zelf uitlezen. Trap je rem en je gaspedaal tegelijk in en zet het contact op stand 2. Je lampje gaat dan knipperen en dan is het een kwestie van tellen toe vaak het lampje knippert (10 keer knipperen is een 0). De foutcodes zijn steeds groepjes van 4 cijfers.
Als je veel foutcodes hebt is het wel irritant om bij te houden, maar het is te doen.
7 oktober 2015 om 09:16 #18298373Als er iemand in je buurt woont met een opcom kan die je misschien wel helpen met uitlezen en eventueel wissen van de codes .
Welke omgeving kom je vandaan ?
8 oktober 2015 om 21:25 #18298374Met de pedaal methode zoals hierboven staat had ik laatst op locatie even gedn laptop bij de hand met software. Even telefoon pakken en gewoon op het stuur leggen en filmen. Kun je rustig het aantal tellen en pauze zetten wanneer je wil. En terugkijken.
Inderdaad bij opel vragen ze een bedrag voor uitlezen. Terwijl iemand met opcom of tech2 ook voor je kan doen en vaak ook voor niks. Omgeving tilburg ‘s-hertogenbosch kan ik uitlezen met opcom.
Succes!Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
8 oktober 2015 om 22:49 #18298375Even via deze link een mede forumlid met een OP-Com of tech2 opzoeken.
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zA2Ve6zZdO40.kw6GaNQ8bGss” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dan even een PM sturen wordt je meestal wel gratis, soms tegen kleine vergoeding geholpen.
9 oktober 2015 om 06:40 #18298376@littlebird wrote:
Met de pedaal methode zoals hierboven staat had ik laatst op locatie even gedn laptop bij de hand met software. Even telefoon pakken en gewoon op het stuur leggen en filmen.
Succes!Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Da’s wel een slim idee ja. Het gaat eigenlijk te snel om fatsoenlijk mee te kunnen schrijven.
9 oktober 2015 om 17:36 #18298377Jessevh wrote:Goedemiddag!Allereerst zal ik mij even voorstellen. Mijn naam is Jesse, ik kijk al regelmatig mee op het forum.
Nu toch maar geregistreerd :DHet motorelectronica lampje (met moersleutel) van mijn Astra G 1.8 uit 2002 gaat soms branden. Gebeurt heel soms (zeg 1 x in de week). Vaak ook op aparte momenten.
Zo bijvoorbeeld zaterdag, toen ik een noodstop moest maken en hem erna weer wilde starten (koude motor) en twee weken geleden toen ik hem wou starten net nadat ik hem had volgegooid (tank was hiervoor wel helemaal leeg, maar met lege tank starte hij prima). Hij maakt dan als ik hem start plots 1500 toeren en is niet vooruit te branden, noodprogramma dus. De rest van de tijd start en rijdt hij zonder problemen. Ook als ik hem even aan en uit zet doet hij het erna weer zonder problemen. Ook het lampje gaat dan gewoon weer uit. Voor mijn gevoel gaat hij raar doen zodra ik hem met koude motor uit zet en erna weer probeer te starten.Ik heb hem vanmiddag laten uitlezen bij de Opel dealer, deze gaf de volgende foutcodes aan:
P1526
P1550
P1525
P0340Monteur kon niet direct zien waar het probleem zat, hier moet ik een aparte afspraak voor maken.
Had even op internet rondgezocht naar een lijst van astra g codes;
P1526 Throttle Position Adaption Error C-09
P1526 Throttle Position no Adaption C-09
P1526 Limp Home Adaption Error C-09
P1526 Lower Limit Adaption Error C-09P1550 Electronic Throttle Control Reduced Power C-09
P1550 Electronic Throttle Control Forced Idle C-09
P1550 Electronic Throttle Control Power Management C-09
P1550 Electronic Throttle Control Engine Stop C-09P1525 Limp Home Position Error C-09
P0340 Camshaft Position Sensor Circuit No Signal C-13
P0340 Camshaft Sensor Incorrect Signal C-13Heeft iemand een idee in welke hoek ik het moet zoeken? Of ziet iemand een verband met deze foutcodes? :
[url]C:UsersuserPicturesPrintout (as Web Page).mht[/url] -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.