Beste,
betreft:
Corsa c, juni 2005, 188.xxx gelopen Z12XEP
Ik zit met een probleem in me maag, auto van me maat de c corsa is opeens rook uit de uitlaat gaan geven,
na snel onderzoek, water op de zuiger aan de ketting kant, liep soms ook op 3 cillinders en de koelvloeistof was weg
blokje is redelijk warm geweest, 100/105 graden
Nu heb ik de kop eraf getrokken, kop weggebracht voor te vlakken, opgebouwd met nieuwe koppakking rekbouten en wat pakkingen aan de cillinder kop zelf, nieuwe olie filter en koelvloeistof erin, starten en lopen
tot 20 km verder, WEER rook uit de uitlaat, koelvloeistof weg en weer water op de cillinder bij de ketting,
kop inmiddels weer eraf, hele cillinderkop vol water en mayo onderblok ook!
1:
Ik heb zon goedkoop koppakking setje op ebay gekocht, maakt dit wat uit? want moet je niet een dikkere koppakking erop leggen na t vlakken?
2:
ik zie zo niets aan de kop zelf, haarscheurtjes d8 ik aan, maar hoe kan ik dit het beste testen?
3: de opbouw van de kop heb ik niet zelf gedaan was er wel bij, de aantrekmomenten waren 25nm en 3×60 graden, nu heeft die persoon het zo gedaan, 25m en 2x 90 graden!
mag dit wel???
want nu leek het erop alsof de pakking te dun was want alles zit onder t water, 3 van de 4 cillinders