Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Fluitende Egr???? 1.9cdti
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 september 2015 om 10:44 #17273565
Hallo ik heb me nog niet voor gesteld en kom direct met een probleem, dus bij deze ik ben Erik
Wij zitten momenteel in zuid Spanje en de vectra begint onder acceleren te fluiten, komt bij de EGR vandaan.
Vraag is wat te doen???
Heb ook een storing ergens, deze zit er sinds een week/Frankrijk in.
Weet ook niet of het 1 met het ander te maken heeft.
Het fluiten hoor ik pas sinds gisteren, maar dat kan al langer aan de hand zijn.
20 september 2015 om 18:04 #18296585Alleen fluiten of heb je ook problemen met de prestaties van de motor??
20 september 2015 om 18:12 #18296586Heb iets van vermogensverlies voor me gevoel, is niet veel. Maar moeten van de week toch weer terug met de sleurhut er achter.
20 september 2015 om 18:18 #18296587Ik zie op de foto ook een motorstoringslampje…
Misschien dat uitlezen je eerste stap is.. En mogelijk je egr afdoppen met een dichte pakking…20 september 2015 om 18:21 #18296588Motorstoringslampje geeft hij alleen bij reset van service interval, alleen ipv service te resetten komt deze code te voorschijn ipv het auto met sleutel teken te wissen.
Deze gaat alleen aan bij contact en gaat weg zodra motor draait.20 september 2015 om 18:24 #18296589Aahh ok… Je kunt kijken of je egr vervuilt is..ik weet alleen niet of je er zo bij kunt… Maar als je egr vuil is die met remreiniger schoonmaken.. Of een ander sterk middel dat het roet eraf vreet…
20 september 2015 om 18:28 #18296590Zal morgen in ieder geval even een dealer opzoeken om de boel te laten uitlezen en hun ook eens laten luisteren. Egr zit er pas 40.000km in vorige 275.000km. Kan er goed bij heb alleen niet alles bij me om even op me gemak te kunnen sleutelen hier.
20 september 2015 om 18:33 #18296591Maar hiwr op het forum was er nog eentje waar ds inlaat van vervuild was dat de motor er problemen mee kreeg..
Dus jij bent er dan nog optijd bij…
De voor en nadelen van de wervelkleppen verwijderen zijn
Voordeel: wat er niet meer zit kan niet meer kapot
Nadeel: je zult iets van koppel onderin de toeren missen maar niet veel…20 september 2015 om 18:38 #18296592Heb een 8 klepper, dus geen wervelkleppen. Heb ook nooit roetproblemen gehad, deze vectra trekt de helft van zijn jaarlijkse km’s een caravan door europa. Eigenlijk nooit echte problemen koppelingsplaat ging bijvoorbeeld 300.000km mee. Alleen het vliegwiel niet die is al eens eerder vervangen bij 136.000km :thumb
20 september 2015 om 18:43 #18296593En ik kom er nu achter dat ik over de verkeerde motor aan het typen ben.. Idd je hebt geen wervelkleppen…
20 september 2015 om 18:46 #18296594Maar van de inlaat en egr komt vaker voor… Mtech verkoopt dichte pakkingen en ik denk de opel dealer ook…
20 september 2015 om 18:48 #18296595Kon je niet weten had ik namelijk niet vermeld dat het orgineel een 120pk was king:
Mocht het de egr zijn laat ik er hier een nieuwe op zetten en ga ik thuis naar de software jongens en laat hem eruit schrijven.
20 september 2015 om 18:52 #18296596De combinatie (egr )+ inlaat + wervelkleppen komt voor bij de Z17xep twinportjes.
20 september 2015 om 18:54 #18296597Ook bij de 150pk cdti Als ik me niet vergis was dat een 16 klepper
21 september 2015 om 18:38 #18296598Het was inderdaad de EGR heb hem direct laten vervangen plus wat vacuum slangetjes. Rijd weer top en de rekening was ook niet slecht incl. montage
21 september 2015 om 19:01 #18296599graag gedaan :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.