Forumindex › Forums › Modellen › Astra › aandachtspuntjes aanschaf opel astra H gtc 1.6 16v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 september 2015 om 20:09 #17273481
Beste opelliefhebbers!
Vandaag heb ik mijn astra g 1998 1.6 16v de deur uit gedaan om volgende week voor een astra h GTC 2005 te gaan kijken. Graag zou ik nog wat puntjes willen weten waar ik zoal op moet letten .
De auto heeft :
157000 gelopen.
15000 km vervangen distributidriem (hoeveel kunnen deze hebben)
Onderhoudsboekjes compleet
Nieuwe banden.
Business uitvoering
Automatisch climaatcontrol
Navigatie cruisecontrol enz enzZijn er nog bepaalde zaken waar ik extra op moet letten buitenom de standaard dingetjes zoals koppeling, remmen, versnellingsbak ect?
Graag hoor ik wat van jullie !
Groet, zeeuwselimburger
11 september 2015 om 20:39 #18295895heb je dan een z16xe of een z16xep ( twinport)
bij de twinport komt soms de rammel in het inlaatspruitstuk naar voren ( los binnenwerk)
de juiste werking van de wervelkleppen ( te zien met uitlezen met opcom of tech 2) merkbaar door vermogen/trekkracht verlies
om verstopping van je inlaat te voorkomen zou je de EGR af kunnen doppen met een blinde pakking.. wil ook nog wel eens voorkomen.. bij een ander topic waren ze hier bij de garage niet achter gekomen en had hij een waslijst aan onnodige kosten moeten maken….ik denk dat meer mensen hier nog wat bij zullen zetten maar tot noch toe.. veel rijplezier met je nieuwe opel
11 september 2015 om 21:39 #18295896Is een Z16XEP, inlaat is idd een probleem, distributie moet om de 150K of 10 jaar.
Let bij de H op roest bij de veerpoten(dopje boven op de schokdempers even loshalen) kijk even of de claxon werkt met ingeschakelde verlichting(is een modificatie voor, klem op de CIM)
13 september 2015 om 07:43 #18295897let op roest op panelen net achter de voorwielen, kijk hoe het subframe eruit ziet (roest)
13 september 2015 om 11:17 #18295898– roest onderkant deuren,
– roest op ophanging
– roest bij achterklep onder de chrome strip
– roest achter de voorwielen (steenslag)
– roest in de bak van reserverwiel
– roestig veerpoot kop (onder motorkap onder kapjes– kijken naar onderhouds boekje naar “vreemde” dingen,
– algemene indruk van de auto, steenslag, lak dofheid, of hij goed schoon is,– distributie gebeurt bij 15.000 neem ik aan? Waterpomp en spanrol meegenomen?
Airco standje max koud, en even 10′ min laten lopen. Kijken of het echt een koelkast wordt.
Wat je al aangaf koppeling, remmen, losse handen remmen enz.Bij aankomst voelen of motor niet warm is.
13 september 2015 om 11:59 #18295899Waterpomp loopt met de multiriem mee, hoeft dus niet vervangen te worden met de distributie.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.