Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › opel laat zijn klant in de kou staan
- Dit onderwerp bevat 60 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 november 2019om 21:37 door Motormuis.
-
AuteurBerichten
-
9 september 2015 om 17:35 #17273467
Bericht richting klanten service
Geachte Opel,Ik ben altijd tevreden geweest met mijn Opel Corsa dus hebben we besloten om ook de nieuwe Corsa te kopen, had ik dit maar niet gedaan. Vanaf dag 1 ben ik al aan het klagen bij mijn Opel dealer Mulder in Culemborg over mijn navigatie ,speciaal dan maar een nieuwe mobiel gekocht Samsung S5 en ook dan weer geen geluid ,dan loop het systeem vast ,dan connect het systeem niet met mijn mobiel ,ook na een update weer geen geluid nu in middels weer wel weer maar is zeer slechte robot stem die vaak slecht te verstaan is en nog steeds stuurt hij mij de verkeerde richting op en staan rotondes en wegen die al meer als een half jaar geleden zijn aangelegd niet op de kaart.
terwijl ik 4 weken geleden een update heeft gehad, zo raakt je zwaar gefrustreerd door het systeem.
Dit is toch niet de bedoeling van Opel om de klant in de kou te laten staan, ik krijg bij Mulder het antwoord wij kunnen er ook niks aan doen het ligt bij Opel, en ik wilt gewoon een goed werkende navigatie systeem is dit teveel gevraagd.
Ik heb nu geen worden meer en mijn bloeddruk stijg ten top.Krijg je antwoord,
Geachte heer Van Batenburg,Wij danken u voor uw reactie op onze e-mail van e-mail van 25 augustus jongstleden.
Daar wij als klantenservice niet technisch onderlegd zijn is het voor ons niet mogelijk u van assistentie te voorzien. Om deze reden hebben wij Opel dealer Mulder benaderd en zij hebben ons geïnformeerd u mee te delen om een afspraak te maken.
Wij adviseren daarom contact met hen op te nemen en te vragen naar de werkplaatsreceptie.
Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.Tom Stins
Opel Klantenservice
Tel: +31 (0)76 5448300
Fax: +31 (0)76 5448821
Opel.Klantenservice@gm.comMijn bericht terug (volgen mij hebben ze oogkleppen op en lezen ze mijn mail niet).
Ik weet niet of u mijn mail heeft gelezen ik ben bij de GARAGE geweest en al meerdere keren deze kunnen mijn niet verder helpen en hebben zelf ook een mail gestuurd naar Opel.
Maar laat maar zitten ik heb op vele forums gelezen dat Opel toch niks doet om klanten te helpen,
Daarom heb ik maar besloten om mijn Opel in te gaan inruilen zodat ik van het probleem bent verlost.Hierop geen enkel bericht meer van Opel gehad, terwijl ze zelf in januari 2016 een nieuw systeem in de Opels gaan plaatsen omdat het oude niet voldoet. triest maar waar koop dit jaar geen Opel meer.
9 september 2015 om 18:05 #18295721Je bent niet de 1e met een navigatie probleem. Ik had een Iphone gekocht die volgens het lijstje van Opel zou moeten functioneren met het intellilink systeem. Bringgo liep vast tijdens het installeren. Ook bij mij wist de Opeldealer geen oplossing. En Bringgo zit niet in Nederland, alleen via e-mail te bereiken in het engels. Toen een nieuwe S4 van samsung gekocht, systeem werkt nu wel!
Blijft natuurlijk een waardeloos systeem deze navigatie….. heb in het handschoenenvakje altijd nog een tomtom liggen!Hiervoor had ik een Zafira Cosmo met navigatie en bleutooth. Meteen bij het instappen al verbinding met mijn telefoon en de navigatie was ook vrij snel aan de gang…… ben nu 3 straten verder voordat mijn telefoon het doet en dan nog de navigatie…….
Echt een blunder van Opel.
Verder is de Corsa een fijne auto.9 september 2015 om 19:31 #18295722Klopt Cees,
In mijn vorige Corsa zat ook een vaste navigatie in en die werkte perfect op 1 ding na dat het opstarten van de navigatie erg lang duurde.
Alleen hebben de koper die dit jaar een Corsa hebben aan geschaft een waardeloos systeem in zijn auto zitten en Opel doet of zijn neus bloed.
En mijn garage houder,tja ik kan je niet helpen stuur wel een mail naar Opel.
http://www.autokopen.nl/autonieuws/2015/mei/38684-opel-start-met-uitrol-android-auto-en-apple-carplay” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ook hier wordt om schreven dat het systeem waardeloos is.
http://www.autozine.nl/text/1260.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar waar kan je als koper terecht als niemand het probleem kan of wilt oplossen.9 september 2015 om 19:44 #18295723je kunt ook een keer als opel geen gehoor geeft naar een advocaat gaan voor een advies gesprek… dit soort dingen lossen ze graag voor je op…..
sommige advocaten hebben een inloop of gratis advies uurtje waar je met je vragen terecht kunt… misschien dat dat je een beetje kan helpen…9 september 2015 om 20:33 #18295724Klaas,
Probeer iemand die bij je in de buurt woont en ook Bringgo heeft of die telefoon het wel doet op jou auto. Kun je uitsluiten waar het probleem zit!9 september 2015 om 21:06 #18295725Alles al geprobeerd eerst met een Sony Ericsson Bringgo crashte niks toen een Samsung galaxy3 wel beeld geen geluid oke gaat de goede kant op.
toen maar een nieuwe Samsung Galaxy S5 gekocht weer geen geluid,hup weer naar de garage toe en na 3 uur later we hebben geluid.
4 weken geleden update gehad en moedeloos weer geen geluid,telefoon helemaal leeg gehaalt met alles wat met bringgo te maken had, op nieuw alles installeren en hebt nu weer geluid.
maar dit is toch niet hoe je om moet gaan met een navigatie,o wat ik ook nog mee maakte ik moest naar een afspraak en we zitten in de auto zo ff navigatie instellen helaas bringgo moet een update krijgen kan niet opstarten hebben we de mobiel van mijn vrouw moeten gebruikt.
dit is echt triest kan het scherm beter zwart schilderen hebt je ook geen frustratie meer10 september 2015 om 05:23 #18295726Grotendeels is weinig te verwijten aan opel nederland, het systeem zal geheid met een aantal telefoons perfect werken.
Door de diversiteit van de telefoon’s en diverse connectie mogelijkheden wordt dit enkel lastiger.
Bluetooth van diverse telefoons is net weer wat anders, iphone doet het met een kabel, allemaal weer wat anders.
Dus het blijft onmogelijk om een systeem te maken dat compatibel is met alle telefoons.Daarbij bringo is enkel de navigatie, nu is de vraag werkt enkel dat niet of het gehele intellilink systeem.
Als enkel bringo niet goed werkt denk ik dat het grotendeels met de compatibiliteit van de telefoon temaken heeft en niet met de opel!10 september 2015 om 05:31 #18295727Daarnaast is bringo GEEEN ap van opel, vastlopen enz. moet je dus voor bij bringo aankloppen niet bij opel. De kwesite over het geluid licht aan de connectie dit is dan weer een probleem waarvoor je eventueel bij opel kunt aankloppen om te kijken of er eventueel een update is voor de bluetooth en usb connecties.
10 september 2015 om 05:56 #18295728Opel levert de auto met het Bringo systeem.
Dan mag je verwachten dat zij ook de problemen moeten oplossen samen met bringo
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
10 september 2015 om 06:19 #18295729Nee wim, opel levert intelilink dat compatible is met diverse aps en volgens opel:
Een bijzonder praktische app voor het IntelliLink systeem is BringGo*, een volledig op GPS gebaseerd navigatiesysteem, met 3D-kaarten en text-to-speech functionaliteit. “Text-to-speech” wordt ondersteund via de smartphone-functionaliteit in plaats van via de radio. BringGo Navigation werkt voor de iPhone via de USB-aansluiting en voor Android-telefoons via Bluetooth® om het display van de telefoon weer te geven op het display van je multimediasysteem.
Ofwel, de meeste verkopers verkopen het als “Opel product” maar het is en blijft niets met opel te maken te hebben.
10 september 2015 om 06:22 #18295730Okeej duidelijk
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
10 september 2015 om 08:07 #18295731Nou, hier ben ik het niet mee eens.
Ik koop een Opel Corsa met navigatie systeem dit zat ook in mijn vorige Opel Corsa speciaal bij de garage om gevraagd systeem koste bij elkaar toch €995,00.
Het probleem is dat Opel mij dwingt om BringGo te gebruiken anders heb je geen navigatie in jou auto.
Dan vindt ik ook dat zij de problemen op moeten lossen.
Ze hebben niet voor niks zo snel van het systeem afscheid genomen en gaan over op android auto.10 september 2015 om 08:50 #18295733@Klaas van Batenburg wrote:
Nou, hier ben ik het niet mee eens.
Ik koop een Opel Corsa met navigatie systeem dit zat ook in mijn vorige Opel Corsa speciaal bij de garage om gevraagd systeem koste bij elkaar toch €995,00.
Het probleem is dat Opel mij dwingt om BringGo te gebruiken anders heb je geen navigatie in jou auto.
Dan vindt ik ook dat zij de problemen op moeten lossen.
Ze hebben niet voor niks zo snel van het systeem afscheid genomen en gaan over op android auto.Inderdaad, als Opel dat verkoopt aan jou en jou dwingt om dat te gebruiken, dan is Opel wel degelijk verantwoordelijk voor een goede werking, ondanks dat het systeem niet van Opel zelf is.
Dat geldt voor alles op en aan de auto wat is ingekocht. Startmotoren, dynamo’s, ECU’s zijn ook allemaal ingekocht bij Bosch, Siemens, Delphi, Hella of wie dan ook, dat betekent niet dat Opel zich dat zomaar van zich af kan schuiven op het moment dat er een storing is. Opel is verantwoordelijk voor alle functionaliteit van de auto, of dat nu ingekocht is of niet.
10 september 2015 om 09:47 #18295732@TedMechanic wrote:
@Klaas van Batenburg wrote:
Nou, hier ben ik het niet mee eens.
Ik koop een Opel Corsa met navigatie systeem dit zat ook in mijn vorige Opel Corsa speciaal bij de garage om gevraagd systeem koste bij elkaar toch €995,00.
Het probleem is dat Opel mij dwingt om BringGo te gebruiken anders heb je geen navigatie in jou auto.
Dan vindt ik ook dat zij de problemen op moeten lossen.
Ze hebben niet voor niks zo snel van het systeem afscheid genomen en gaan over op android auto.Inderdaad, als Opel dat verkoopt aan jou en jou dwingt om dat te gebruiken, dan is Opel wel degelijk verantwoordelijk voor een goede werking, ondanks dat het systeem niet van Opel zelf is.
Dat geldt voor alles op en aan de auto wat is ingekocht. Startmotoren, dynamo’s, ECU’s zijn ook allemaal ingekocht bij Bosch, Siemens, Delphi, Hella of wie dan ook, dat betekent niet dat Opel zich dat zomaar van zich af kan schuiven op het moment dat er een storing is. Opel is verantwoordelijk voor alle functionaliteit van de auto, of dat nu ingekocht is of niet.
Niet mee eens.
Stel, jij koopt een Senseo apparaat en je hebt een probleem met de pads van Douwe Egberts. Ga je dan Philips verwijten dat zij jou dwingen op pads te gebruiken en bij Philips klagen dat ze het probleem moeten oplossen? Die pads worden gemaakt voor Douwe Egberts, niet door Philips. Immers, jij kiest immers voor de aankoop van een Senseo en je wist dat je altijd speciale pads zou moeten kopen. Je zegt ook dat Opel jou “dwingt” om die applicatie te gebruiken. Waar blijkt dit uit? Ik heb ook een nieuwe Corsa met Intellilink en volgens mij heb ik bij de aflevering dan het stuk gemist waar Opel heeft mij heeft gedwongen om die applicatie op mijn telefoon te zetten.
Opel heeft een keuze gemaakt om een navigatie-applicatie te ondersteunen die door een externe leverancier is gemaakt. Bij problemen met die specifieke applicatie zul je dus bij de maker moeten aankloppen en niet bij de fabrikant die er voor kiest om een dergelijke applicatie te ondersteunen. Anders zou je van twee kanten support krijgen. Daarbij, schoenmaker blijf bij je leest. Laat de applicatiebouwers zich maar bekommeren over de applicatie en de autobouwers zich bekommeren over de auto.
10 september 2015 om 11:26 #18295720slechte vergelijking,maar oke dan koop je toch gewoon pads van Kanis en Gunnink of pads van AH
Ik kan geen andere app draaien op dit systeem en dat is nu juist het probleem.
Als Opel dit systeem niet had afgeschermd dan had ik wel mirror link gebruikt met google maps.
Opel blijf hier door verantwoordelijk.10 september 2015 om 11:33 #18295734@Klaas van Batenburg wrote:
slechte vergelijking,maar oke dan koop je toch gewoon pads van Kanis en Gunnink of pads van AH
Ik kan geen andere app draaien op dit systeem en dat is nu juist het probleem.
Als Opel dit systeem niet had afgeschermd dan had ik wel mirror link gebruikt met google maps.
Opel blijf hier door verantwoordelijk.Het gaat om de (vorm van de) pads, niet om het merk ervan.
Opel is verantwoordelijk voor de keuze. Niet voor de werking van de applicatie. Dat de applicatie niet werkt, is verantwoordelijkheid van de ontwikkelaar.
10 september 2015 om 11:42 #18295735Als het zo belangrijk voor je is, waarom heb je het van te voren dan niet getest…tijdens een proefrit of ander bezoek aan de dealer?
Mocht het nou op dat moment nog niet beschikbaar geweest zijn, dan neem je toch zelf het risico dat het niet kan werken?
Feit blijft dat Opel het niet voor je op kan lossen en blijven ze je dus pogingen doen je “zoet” te houden. Die gaan jou echt geen nieuwe auto geven of een ander systeem inbouwen hoor.
10 september 2015 om 11:58 #18295736Nee niet mee eens, Opel is de leverancier van dat product aan ons de klant/consument en vraagt geld voor dat systeem, en is dus volledig verantwoordelijk.
(Staat zelfs zo in de wet consumentenbescherming)
Als ik het goed begrijp kan de klant zelf geen andere App op de intellilink installeren.Wij hebben een koop contract met Opel en niet met die applicatie ontwikkelaar, Opel is dus wel volledig verantwoordelijk voor de werking van dit systeem, net zoals ze verantwoordelijk zijn voor de goede werking van alle onderdelen.
Zij hadden dat gewoon beter moeten testen, en een Samsung S5 is nou niet bepaald een exotisch telefoonmerk, is geen onbekende china kloon mobiel, dus ook geen excuus om te gebruiken van, we kunnen niet alle telefoons testen .
Zou wel even mooi worden als een autoleverancier, bij het falen van een onderdeel de klanten door zou sturen naar de originele fabrikant, dat is de taak van de autoleverancier.
10 september 2015 om 12:14 #18295737@WillemR wrote:
Nee niet mee eens, Opel is de leverancier van dat product aan ons de klant/consument en vraagt geld voor dat systeem, en is dus volledig verantwoordelijk.
(Staat zelfs zo in de wet consumentenbescherming)
Als ik het goed begrijp kan de klant zelf geen andere App op de intellilink installeren.Wij hebben een koop contract met Opel en niet met die applicatie ontwikkelaar, Opel is dus wel volledig verantwoordelijk voor de werking van dit systeem, net zoals ze verantwoordelijk zijn voor de goede werking van alle onderdelen.
Zij hadden dat gewoon beter moeten testen, en een Samsung S5 is nou niet bepaald een exotisch telefoonmerk, is geen onbekende china kloon mobiel, dus ook geen excuus om te gebruiken van, we kunnen niet alle telefoons testen .
Zou wel even mooi worden als een autoleverancier, bij het falen van een onderdeel de klanten door zou sturen naar de originele fabrikant, dat is de taak van de autoleverancier.
Ik heb zelf een nieuwe Corsa dus ik heb het meegemaakt.
Ik heb de BringGo applicatie niet gekocht bij Opel. Mij werd verteld dat ik deze zelf aan diende te schaffen. Wel heb ik een optiepakket bij mij Corsa genomen met een IntelliLink-systeem dat de applicatie BringGo ondersteund. Zie je de nuance? Ik koop bij Opel een systeem dat een applicatie ondersteund en ik koop elders de bijbehorende applicatie. Oftewel, ik koop de Senseo bij de Media Markt en de pads bij de Albert Heijn.
Als je dus de applicatie koopt heb je wel degelijk een “koopcontract” met de applicatie-ontwikkelaar (een mondelinge koopovereenkomst in feite, je tekent niks). Als de applicatie niet werkt, dan ga je naar de ontwikkelaar. Als het systeem niet werkt, ga je naar Opel. Dat zat immers bij de auto en was onderdeel van de koop. Laten we hier de applicatie even los zien van het IntelliLink-systeem.
10 september 2015 om 12:48 #18295738Nee, als je Opel ervoor betaald, is en blijft Opel, de leverancier en dus verantwoordelijk.
Correct me, als ik het fout heb, maar volgens mij kan je die App niet zelf installeren of verwijderen of vervangen door een ander.
Als je een Systeem koopt waarop een App draait die je zelf niet kan vervangen door een ander, dus een gekoppelde verkoop, dan wordt het wettelijk als 1 systeem gezien.
Als Opel geld vraagt voor een systeem, dan is en blijven zij verantwoordelijk voor de goede werking.( wel natuurlijk met inachtneming van verwachte levensduur , slijtage, onderhoud e.d.)
10 september 2015 om 13:07 #18295739Nee willem,
je kan helemaal geen app installeren of verwijderen en zit vast aan bringgo.
Het is bringgo of weer een losse tomtom in je auto hangen.10 september 2015 om 13:34 #18295740Simpele vraag trouwens, als je bringo niet gebruikt in de auto enkel op je telefoon werkt die dan goed?
10 september 2015 om 14:19 #18295741Op mijn mobiel doet hij het prima en hij is er vrij snel.
maar als hij verbinding met mijn auto moet maken duurt het erg lang of je krijgt kan geen verbinding maken probeer het later weer.10 september 2015 om 14:34 #18295742@WillemR wrote:
Nee, als je Opel ervoor betaald, is en blijft Opel, de leverancier en dus verantwoordelijk.
Correct me, als ik het fout heb, maar volgens mij kan je die App niet zelf installeren of verwijderen of vervangen door een ander.
Als je een Systeem koopt waarop een App draait die je zelf niet kan vervangen door een ander, dus een gekoppelde verkoop, dan wordt het wettelijk als 1 systeem gezien.
Als Opel geld vraagt voor een systeem, dan is en blijven zij verantwoordelijk voor de goede werking.( wel natuurlijk met inachtneming van verwachte levensduur , slijtage, onderhoud e.d.)
Lees mijn post eens.
Ik betaal Opel niet als ik BringGo koop, ik betaal de ontwikkelaar van BringGo, in dit geval Engis Technologies Inc. Zij maken de applicatie, Opel niet. En die applicatie is gewoon te koop via internet, via Google Play en via de AppStore. Niet bij Opel.
Er is geen sprake van gekoppelde verkoop.
Dus het is de vraag of het systeem niet werkt, of dat de applicatie niet werkt. Dat moet je los van elkaar zien.
10 september 2015 om 15:58 #18295743En de andere s werken dan wel goed? Muziek?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.