opel laat zijn klant in de kou staan

Forumindex Forums Modellen Corsa opel laat zijn klant in de kou staan

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 61)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273467
    Klaas van Batenburg
      Lid sinds:
      9 September 2015

      Bericht richting klanten service
      Geachte Opel,

      Ik ben altijd tevreden geweest met mijn Opel Corsa dus hebben we besloten om ook de nieuwe Corsa te kopen, had ik dit maar niet gedaan. Vanaf dag 1 ben ik al aan het klagen bij mijn Opel dealer Mulder in Culemborg over mijn navigatie ,speciaal dan maar een nieuwe mobiel gekocht Samsung S5 en ook dan weer geen geluid ,dan loop het systeem vast ,dan connect het systeem niet met mijn mobiel ,ook na een update weer geen geluid nu in middels weer wel weer maar is zeer slechte robot stem die vaak slecht te verstaan is en nog steeds stuurt hij mij de verkeerde richting op en staan rotondes en wegen die al meer als een half jaar geleden zijn aangelegd niet op de kaart.
      terwijl ik 4 weken geleden een update heeft gehad, zo raakt je zwaar gefrustreerd door het systeem.
      Dit is toch niet de bedoeling van Opel om de klant in de kou te laten staan, ik krijg bij Mulder het antwoord wij kunnen er ook niks aan doen het ligt bij Opel, en ik wilt gewoon een goed werkende navigatie systeem is dit teveel gevraagd.
      Ik heb nu geen worden meer en mijn bloeddruk stijg ten top.

      Krijg je antwoord,
      Geachte heer Van Batenburg,

      Wij danken u voor uw reactie op onze e-mail van e-mail van 25 augustus jongstleden.

      Daar wij als klantenservice niet technisch onderlegd zijn is het voor ons niet mogelijk u van assistentie te voorzien. Om deze reden hebben wij Opel dealer Mulder benaderd en zij hebben ons geïnformeerd u mee te delen om een afspraak te maken.

      Wij adviseren daarom contact met hen op te nemen en te vragen naar de werkplaatsreceptie.

      Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

      Met vriendelijke groet,
      GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.

      Tom Stins
      Opel Klantenservice
      Tel: +31 (0)76 5448300
      Fax: +31 (0)76 5448821
      Opel.Klantenservice@gm.com

      Mijn bericht terug (volgen mij hebben ze oogkleppen op en lezen ze mijn mail niet).
      Ik weet niet of u mijn mail heeft gelezen ik ben bij de GARAGE geweest en al meerdere keren deze kunnen mijn niet verder helpen en hebben zelf ook een mail gestuurd naar Opel.
      Maar laat maar zitten ik heb op vele forums gelezen dat Opel toch niks doet om klanten te helpen,
      Daarom heb ik maar besloten om mijn Opel in te gaan inruilen zodat ik van het probleem bent verlost.

      Hierop geen enkel bericht meer van Opel gehad, terwijl ze zelf in januari 2016 een nieuw systeem in de Opels gaan plaatsen omdat het oude niet voldoet. triest maar waar koop dit jaar geen Opel meer.

      #18295721
      cees64
        Lid sinds:
        6 July 2009

        Je bent niet de 1e met een navigatie probleem. Ik had een Iphone gekocht die volgens het lijstje van Opel zou moeten functioneren met het intellilink systeem. Bringgo liep vast tijdens het installeren. Ook bij mij wist de Opeldealer geen oplossing. En Bringgo zit niet in Nederland, alleen via e-mail te bereiken in het engels. Toen een nieuwe S4 van samsung gekocht, systeem werkt nu wel!
        Blijft natuurlijk een waardeloos systeem deze navigatie….. heb in het handschoenenvakje altijd nog een tomtom liggen!

        Hiervoor had ik een Zafira Cosmo met navigatie en bleutooth. Meteen bij het instappen al verbinding met mijn telefoon en de navigatie was ook vrij snel aan de gang…… ben nu 3 straten verder voordat mijn telefoon het doet en dan nog de navigatie…….
        Echt een blunder van Opel.
        Verder is de Corsa een fijne auto.

        #18295722
        Klaas van Batenburg
          Lid sinds:
          9 September 2015

          Klopt Cees,

          In mijn vorige Corsa zat ook een vaste navigatie in en die werkte perfect op 1 ding na dat het opstarten van de navigatie erg lang duurde.
          Alleen hebben de koper die dit jaar een Corsa hebben aan geschaft een waardeloos systeem in zijn auto zitten en Opel doet of zijn neus bloed.
          En mijn garage houder,tja ik kan je niet helpen stuur wel een mail naar Opel.
          http://www.autokopen.nl/autonieuws/2015/mei/38684-opel-start-met-uitrol-android-auto-en-apple-carplay” onclick=”window.open(this.href);return false;
          Ook hier wordt om schreven dat het systeem waardeloos is.
          http://www.autozine.nl/text/1260.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
          Maar waar kan je als koper terecht als niemand het probleem kan of wilt oplossen.

          #18295723
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            je kunt ook een keer als opel geen gehoor geeft naar een advocaat gaan voor een advies gesprek… dit soort dingen lossen ze graag voor je op…..
            sommige advocaten hebben een inloop of gratis advies uurtje waar je met je vragen terecht kunt… misschien dat dat je een beetje kan helpen…

            #18295724
            cees64
              Lid sinds:
              6 July 2009

              Klaas,
              Probeer iemand die bij je in de buurt woont en ook Bringgo heeft of die telefoon het wel doet op jou auto. Kun je uitsluiten waar het probleem zit!

              #18295725
              Klaas van Batenburg
                Lid sinds:
                9 September 2015

                Alles al geprobeerd eerst met een Sony Ericsson Bringgo crashte niks toen een Samsung galaxy3 wel beeld geen geluid oke gaat de goede kant op.
                toen maar een nieuwe Samsung Galaxy S5 gekocht weer geen geluid,hup weer naar de garage toe en na 3 uur later we hebben geluid.
                4 weken geleden update gehad en moedeloos weer geen geluid,telefoon helemaal leeg gehaalt met alles wat met bringgo te maken had, op nieuw alles installeren en hebt nu weer geluid.
                maar dit is toch niet hoe je om moet gaan met een navigatie,o wat ik ook nog mee maakte ik moest naar een afspraak en we zitten in de auto zo ff navigatie instellen helaas bringgo moet een update krijgen kan niet opstarten hebben we de mobiel van mijn vrouw moeten gebruikt.
                dit is echt triest kan het scherm beter zwart schilderen hebt je ook geen frustratie meer

                #18295726
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Grotendeels is weinig te verwijten aan opel nederland, het systeem zal geheid met een aantal telefoons perfect werken.
                  Door de diversiteit van de telefoon’s en diverse connectie mogelijkheden wordt dit enkel lastiger.
                  Bluetooth van diverse telefoons is net weer wat anders, iphone doet het met een kabel, allemaal weer wat anders.
                  Dus het blijft onmogelijk om een systeem te maken dat compatibel is met alle telefoons.

                  Daarbij bringo is enkel de navigatie, nu is de vraag werkt enkel dat niet of het gehele intellilink systeem.
                  Als enkel bringo niet goed werkt denk ik dat het grotendeels met de compatibiliteit van de telefoon temaken heeft en niet met de opel!

                  #18295727
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    Daarnaast is bringo GEEEN ap van opel, vastlopen enz. moet je dus voor bij bringo aankloppen niet bij opel. De kwesite over het geluid licht aan de connectie dit is dan weer een probleem waarvoor je eventueel bij opel kunt aankloppen om te kijken of er eventueel een update is voor de bluetooth en usb connecties.

                    #18295728
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Opel levert de auto met het Bringo systeem.

                      Dan mag je verwachten dat zij ook de problemen moeten oplossen samen met bringo

                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                      #18295729
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        Nee wim, opel levert intelilink dat compatible is met diverse aps en volgens opel:

                        Een bijzonder praktische app voor het IntelliLink systeem is BringGo*, een volledig op GPS gebaseerd navigatiesysteem, met 3D-kaarten en text-to-speech functionaliteit. “Text-to-speech” wordt ondersteund via de smartphone-functionaliteit in plaats van via de radio. BringGo Navigation werkt voor de iPhone via de USB-aansluiting en voor Android-telefoons via Bluetooth® om het display van de telefoon weer te geven op het display van je multimediasysteem.

                        Ofwel, de meeste verkopers verkopen het als “Opel product” maar het is en blijft niets met opel te maken te hebben.

                        #18295730
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Okeej duidelijk

                          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                          #18295731
                          Klaas van Batenburg
                            Lid sinds:
                            9 September 2015

                            Nou, hier ben ik het niet mee eens.
                            Ik koop een Opel Corsa met navigatie systeem dit zat ook in mijn vorige Opel Corsa speciaal bij de garage om gevraagd systeem koste bij elkaar toch €995,00.
                            Het probleem is dat Opel mij dwingt om BringGo te gebruiken anders heb je geen navigatie in jou auto.
                            Dan vindt ik ook dat zij de problemen op moeten lossen.
                            Ze hebben niet voor niks zo snel van het systeem afscheid genomen en gaan over op android auto.

                            #18295733
                            TedMechanic
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2007

                              @Klaas van Batenburg wrote:

                              Nou, hier ben ik het niet mee eens.
                              Ik koop een Opel Corsa met navigatie systeem dit zat ook in mijn vorige Opel Corsa speciaal bij de garage om gevraagd systeem koste bij elkaar toch €995,00.
                              Het probleem is dat Opel mij dwingt om BringGo te gebruiken anders heb je geen navigatie in jou auto.
                              Dan vindt ik ook dat zij de problemen op moeten lossen.
                              Ze hebben niet voor niks zo snel van het systeem afscheid genomen en gaan over op android auto.

                              Inderdaad, als Opel dat verkoopt aan jou en jou dwingt om dat te gebruiken, dan is Opel wel degelijk verantwoordelijk voor een goede werking, ondanks dat het systeem niet van Opel zelf is.

                              Dat geldt voor alles op en aan de auto wat is ingekocht. Startmotoren, dynamo’s, ECU’s zijn ook allemaal ingekocht bij Bosch, Siemens, Delphi, Hella of wie dan ook, dat betekent niet dat Opel zich dat zomaar van zich af kan schuiven op het moment dat er een storing is. Opel is verantwoordelijk voor alle functionaliteit van de auto, of dat nu ingekocht is of niet.

                              #18295732
                              Stender
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                5 April 2009

                                @TedMechanic wrote:

                                @Klaas van Batenburg wrote:

                                Nou, hier ben ik het niet mee eens.
                                Ik koop een Opel Corsa met navigatie systeem dit zat ook in mijn vorige Opel Corsa speciaal bij de garage om gevraagd systeem koste bij elkaar toch €995,00.
                                Het probleem is dat Opel mij dwingt om BringGo te gebruiken anders heb je geen navigatie in jou auto.
                                Dan vindt ik ook dat zij de problemen op moeten lossen.
                                Ze hebben niet voor niks zo snel van het systeem afscheid genomen en gaan over op android auto.

                                Inderdaad, als Opel dat verkoopt aan jou en jou dwingt om dat te gebruiken, dan is Opel wel degelijk verantwoordelijk voor een goede werking, ondanks dat het systeem niet van Opel zelf is.

                                Dat geldt voor alles op en aan de auto wat is ingekocht. Startmotoren, dynamo’s, ECU’s zijn ook allemaal ingekocht bij Bosch, Siemens, Delphi, Hella of wie dan ook, dat betekent niet dat Opel zich dat zomaar van zich af kan schuiven op het moment dat er een storing is. Opel is verantwoordelijk voor alle functionaliteit van de auto, of dat nu ingekocht is of niet.

                                Niet mee eens.

                                Stel, jij koopt een Senseo apparaat en je hebt een probleem met de pads van Douwe Egberts. Ga je dan Philips verwijten dat zij jou dwingen op pads te gebruiken en bij Philips klagen dat ze het probleem moeten oplossen? Die pads worden gemaakt voor Douwe Egberts, niet door Philips. Immers, jij kiest immers voor de aankoop van een Senseo en je wist dat je altijd speciale pads zou moeten kopen. Je zegt ook dat Opel jou “dwingt” om die applicatie te gebruiken. Waar blijkt dit uit? Ik heb ook een nieuwe Corsa met Intellilink en volgens mij heb ik bij de aflevering dan het stuk gemist waar Opel heeft mij heeft gedwongen om die applicatie op mijn telefoon te zetten.

                                Opel heeft een keuze gemaakt om een navigatie-applicatie te ondersteunen die door een externe leverancier is gemaakt. Bij problemen met die specifieke applicatie zul je dus bij de maker moeten aankloppen en niet bij de fabrikant die er voor kiest om een dergelijke applicatie te ondersteunen. Anders zou je van twee kanten support krijgen. Daarbij, schoenmaker blijf bij je leest. Laat de applicatiebouwers zich maar bekommeren over de applicatie en de autobouwers zich bekommeren over de auto.

                                #18295720
                                Klaas van Batenburg
                                  Lid sinds:
                                  9 September 2015

                                  slechte vergelijking,maar oke dan koop je toch gewoon pads van Kanis en Gunnink of pads van AH
                                  Ik kan geen andere app draaien op dit systeem en dat is nu juist het probleem.
                                  Als Opel dit systeem niet had afgeschermd dan had ik wel mirror link gebruikt met google maps.
                                  Opel blijf hier door verantwoordelijk.

                                  #18295734
                                  Stender
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    5 April 2009

                                    @Klaas van Batenburg wrote:

                                    slechte vergelijking,maar oke dan koop je toch gewoon pads van Kanis en Gunnink of pads van AH
                                    Ik kan geen andere app draaien op dit systeem en dat is nu juist het probleem.
                                    Als Opel dit systeem niet had afgeschermd dan had ik wel mirror link gebruikt met google maps.
                                    Opel blijf hier door verantwoordelijk.

                                    Het gaat om de (vorm van de) pads, niet om het merk ervan.

                                    Opel is verantwoordelijk voor de keuze. Niet voor de werking van de applicatie. Dat de applicatie niet werkt, is verantwoordelijkheid van de ontwikkelaar.

                                    #18295735
                                    pascal1109
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 November 2007

                                      Als het zo belangrijk voor je is, waarom heb je het van te voren dan niet getest…tijdens een proefrit of ander bezoek aan de dealer?

                                      Mocht het nou op dat moment nog niet beschikbaar geweest zijn, dan neem je toch zelf het risico dat het niet kan werken?

                                      Feit blijft dat Opel het niet voor je op kan lossen en blijven ze je dus pogingen doen je “zoet” te houden. Die gaan jou echt geen nieuwe auto geven of een ander systeem inbouwen hoor.

                                      #18295736
                                      WillemR
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        17 August 2014

                                        Nee niet mee eens, Opel is de leverancier van dat product aan ons de klant/consument en vraagt geld voor dat systeem, en is dus volledig verantwoordelijk.
                                        (Staat zelfs zo in de wet consumentenbescherming)
                                        Als ik het goed begrijp kan de klant zelf geen andere App op de intellilink installeren.

                                        Wij hebben een koop contract met Opel en niet met die applicatie ontwikkelaar, Opel is dus wel volledig verantwoordelijk voor de werking van dit systeem, net zoals ze verantwoordelijk zijn voor de goede werking van alle onderdelen.

                                        Zij hadden dat gewoon beter moeten testen, en een Samsung S5 is nou niet bepaald een exotisch telefoonmerk, is geen onbekende china kloon mobiel, dus ook geen excuus om te gebruiken van, we kunnen niet alle telefoons testen .

                                        Zou wel even mooi worden als een autoleverancier, bij het falen van een onderdeel de klanten door zou sturen naar de originele fabrikant, dat is de taak van de autoleverancier.

                                        #18295737
                                        Stender
                                        Moderator
                                          Lid sinds:
                                          5 April 2009

                                          @WillemR wrote:

                                          Nee niet mee eens, Opel is de leverancier van dat product aan ons de klant/consument en vraagt geld voor dat systeem, en is dus volledig verantwoordelijk.
                                          (Staat zelfs zo in de wet consumentenbescherming)
                                          Als ik het goed begrijp kan de klant zelf geen andere App op de intellilink installeren.

                                          Wij hebben een koop contract met Opel en niet met die applicatie ontwikkelaar, Opel is dus wel volledig verantwoordelijk voor de werking van dit systeem, net zoals ze verantwoordelijk zijn voor de goede werking van alle onderdelen.

                                          Zij hadden dat gewoon beter moeten testen, en een Samsung S5 is nou niet bepaald een exotisch telefoonmerk, is geen onbekende china kloon mobiel, dus ook geen excuus om te gebruiken van, we kunnen niet alle telefoons testen .

                                          Zou wel even mooi worden als een autoleverancier, bij het falen van een onderdeel de klanten door zou sturen naar de originele fabrikant, dat is de taak van de autoleverancier.

                                          Ik heb zelf een nieuwe Corsa dus ik heb het meegemaakt.

                                          Ik heb de BringGo applicatie niet gekocht bij Opel. Mij werd verteld dat ik deze zelf aan diende te schaffen. Wel heb ik een optiepakket bij mij Corsa genomen met een IntelliLink-systeem dat de applicatie BringGo ondersteund. Zie je de nuance? Ik koop bij Opel een systeem dat een applicatie ondersteund en ik koop elders de bijbehorende applicatie. Oftewel, ik koop de Senseo bij de Media Markt en de pads bij de Albert Heijn.

                                          Als je dus de applicatie koopt heb je wel degelijk een “koopcontract” met de applicatie-ontwikkelaar (een mondelinge koopovereenkomst in feite, je tekent niks). Als de applicatie niet werkt, dan ga je naar de ontwikkelaar. Als het systeem niet werkt, ga je naar Opel. Dat zat immers bij de auto en was onderdeel van de koop. Laten we hier de applicatie even los zien van het IntelliLink-systeem.

                                          #18295738
                                          WillemR
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            17 August 2014

                                            Nee, als je Opel ervoor betaald, is en blijft Opel, de leverancier en dus verantwoordelijk.

                                            Correct me, als ik het fout heb, maar volgens mij kan je die App niet zelf installeren of verwijderen of vervangen door een ander.

                                            Als je een Systeem koopt waarop een App draait die je zelf niet kan vervangen door een ander, dus een gekoppelde verkoop, dan wordt het wettelijk als 1 systeem gezien.

                                            Als Opel geld vraagt voor een systeem, dan is en blijven zij verantwoordelijk voor de goede werking.( wel natuurlijk met inachtneming van verwachte levensduur , slijtage, onderhoud e.d.)

                                            #18295739
                                            Klaas van Batenburg
                                              Lid sinds:
                                              9 September 2015

                                              Nee willem,

                                              je kan helemaal geen app installeren of verwijderen en zit vast aan bringgo.
                                              Het is bringgo of weer een losse tomtom in je auto hangen.

                                              #18295740
                                              Haasje17
                                              Moderator
                                                Lid sinds:
                                                8 September 2009

                                                Simpele vraag trouwens, als je bringo niet gebruikt in de auto enkel op je telefoon werkt die dan goed?

                                                #18295741
                                                Klaas van Batenburg
                                                  Lid sinds:
                                                  9 September 2015

                                                  Op mijn mobiel doet hij het prima en hij is er vrij snel.
                                                  maar als hij verbinding met mijn auto moet maken duurt het erg lang of je krijgt kan geen verbinding maken probeer het later weer.

                                                  #18295742
                                                  Stender
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    5 April 2009

                                                    @WillemR wrote:

                                                    Nee, als je Opel ervoor betaald, is en blijft Opel, de leverancier en dus verantwoordelijk.

                                                    Correct me, als ik het fout heb, maar volgens mij kan je die App niet zelf installeren of verwijderen of vervangen door een ander.

                                                    Als je een Systeem koopt waarop een App draait die je zelf niet kan vervangen door een ander, dus een gekoppelde verkoop, dan wordt het wettelijk als 1 systeem gezien.

                                                    Als Opel geld vraagt voor een systeem, dan is en blijven zij verantwoordelijk voor de goede werking.( wel natuurlijk met inachtneming van verwachte levensduur , slijtage, onderhoud e.d.)

                                                    Lees mijn post eens.

                                                    Ik betaal Opel niet als ik BringGo koop, ik betaal de ontwikkelaar van BringGo, in dit geval Engis Technologies Inc. Zij maken de applicatie, Opel niet. En die applicatie is gewoon te koop via internet, via Google Play en via de AppStore. Niet bij Opel.

                                                    Er is geen sprake van gekoppelde verkoop.

                                                    Dus het is de vraag of het systeem niet werkt, of dat de applicatie niet werkt. Dat moet je los van elkaar zien.

                                                    #18295743
                                                    Haasje17
                                                    Moderator
                                                      Lid sinds:
                                                      8 September 2009

                                                      En de andere s werken dan wel goed? Muziek?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 61)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.