Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › centrale deurvergrendeling achterklep
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 september 2015 om 12:42 #17273460
beste opelforum,
ik heb van het weekend centrale deurvergrendeling ingebouwd in de corsa b van me vriendin,
nu wil ik het ook graag het inbouwen in me achterklep.
nu de vraag hoe doe ik dat. kan ik bv http://link.marktplaats.nl/m954520458″ onclick=”window.open(this.href);return false; kopen en die rechtstreeks aansluiten.
of moet in een aftermarkt actuator. http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/899-shaved-door-kit/” onclick=”window.open(this.href);return false;mvg,
Mathijs
8 september 2015 om 13:29 #18295684Makkelijkste is een corsa op de sloop zoeken en alle kabels en motoren daaruit slopen. Kun je alles inclusief kabels overzetten. Neem je gelijk electische raammotoren en electrische spiegels mee.
8 september 2015 om 13:35 #18295685ik heb zeg maar een cv unit ingebouwd met afstandsbediening, zit functie op voor achterklep. en kabel loopt al naar achteren zijn gewoon een + en – van de unit. nu zoek ik alleen een actuator voor achterklep. ramen en spiegels vind me vriendin overkill, ze is een beetje blond en is al 3 keer vergeten de achter klep op slot te doen.
11 augustus 2016 om 12:26 #18295686beste, ben nieuw op het forum,en heb dezelfde intentie om CV in te bouwen (moet er eerst nog eentje vinden ) Enig idee waar ik misschien visuele tips van deze inbouw kan vinden, stappenplan of dergelijke ? dank
@mathijsoot wrote:
beste opelforum,
ik heb van het weekend centrale deurvergrendeling ingebouwd in de corsa b van me vriendin,
nu wil ik het ook graag het inbouwen in me achterklep.
nu de vraag hoe doe ik dat. kan ik bv http://link.marktplaats.nl/m954520458″ onclick=”window.open(this.href);return false; kopen en die rechtstreeks aansluiten.
of moet in een aftermarkt actuator. http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/899-shaved-door-kit/” onclick=”window.open(this.href);return false;mvg,
Mathijs
11 augustus 2016 om 14:52 #18295687ik heb de deuren gedaan had toch een goedkopere gekocht en deze had helaas geen achterboot knop.
wat ik het vervelendste vond was het uit boren van de de rubber in de deuren. voor de rest niet bang zijn voor solderen. en goed opletten welke je gebruikt. bv de 2 met 4 draaden zijn erg handig om voor te doen als je het handmatig dicht wil doen.
een stappen plan niet echt gevonden.
bij de kit is een schema hoe je het moet aansluiten.
hoe ik het gedaan had.
– deur panelen los maken actuator plaatsen deze testen door middel van accutje van een accu tol of de deur wel op slot en van ze slot kon.
– toen de bedraading neer gelegd zo dat het duidelijk is hoe en wat.
– het rubber los gemaakt in de deur deze uit gehold zo dat er nieuwe kabels door getrokken kunnen worden.
– omdat je de plug heb uit geboord moet je ook nieuwe kabels trekken voor je speakers.
– dan de bekleding aan de bijrijders kant los maken zo dat je bij de door voer kan komen.
– dan de computer plek zoeken bij de ecu. kabels door trekken.
– dan heb ik alle kabels vast gemaakt ( getest) en netjes weg gewerkt naar de computer.
– alles weer dicht gebouwd.ik heb niet me knipperlichten aangesloten vond ik overbodige luxen.
wat joop zij is ook handig als ik de tijd had en beetje makkelijk naar een sloop kan gaan en daar de spullen vandaan kan halen had ik dat nu denk ik ook wel gedaan.
maar zoon kant en klaar setje was ook leuk om te doen. maar meer werk dan ik verwachten11 augustus 2016 om 15:51 #18295688Beste Mathijsoot,
dank vr de snelle respons.Ik drukte me niet goed uit ,ttz ik zou het van een mogelijk beschikbare corsa b overbouwen naar een corsa b die geen CV heeft ,en vroeg me af waar die benodigde zaken allemaal zitten.Ik wist niet dat jij een kitje had gekocht.
mvg
@mathijsoot wrote:
ik heb de deuren gedaan had toch een goedkopere gekocht en deze had helaas geen achterboot knop.
wat ik het vervelendste vond was het uit boren van de de rubber in de deuren. voor de rest niet bang zijn voor solderen. en goed opletten welke je gebruikt. bv de 2 met 4 draaden zijn erg handig om voor te doen als je het handmatig dicht wil doen.
een stappen plan niet echt gevonden.
bij de kit is een schema hoe je het moet aansluiten.
hoe ik het gedaan had.
– deur panelen los maken actuator plaatsen deze testen door middel van accutje van een accu tol of de deur wel op slot en van ze slot kon.
– toen de bedraading neer gelegd zo dat het duidelijk is hoe en wat.
– het rubber los gemaakt in de deur deze uit gehold zo dat er nieuwe kabels door getrokken kunnen worden.
– omdat je de plug heb uit geboord moet je ook nieuwe kabels trekken voor je speakers.
– dan de bekleding aan de bijrijders kant los maken zo dat je bij de door voer kan komen.
– dan de computer plek zoeken bij de ecu. kabels door trekken.
– dan heb ik alle kabels vast gemaakt ( getest) en netjes weg gewerkt naar de computer.
– alles weer dicht gebouwd.ik heb niet me knipperlichten aangesloten vond ik overbodige luxen.
wat joop zij is ook handig als ik de tijd had en beetje makkelijk naar een sloop kan gaan en daar de spullen vandaan kan halen had ik dat nu denk ik ook wel gedaan.
maar zoon kant en klaar setje was ook leuk om te doen. maar meer werk dan ik verwachten11 augustus 2016 om 16:01 #18295689haha, ja dat is een groot verschil. werkplaats handboek?
11 augustus 2016 om 16:12 #18295690indeed, goed idee,kan ik ff naar op zoek.
Ik zie/zag het te 1voudig wschijnlijk,wat electronica ,kabeltjes en motortjes overbouwen
Idem voor het feit dat ik als amateur sleuteraar de hydraulische klepstoters (van diezelfde corsa b ) misschien zou willen overzetten op “rammelende” corsa b, ik bedoel dan dat bij onze huidige Corsa B deze nogal rumoerig zijn, teveel kleine ritjes (condens in de olie) en te lang met zelfde olie gereden volgens de garagist, tja was me niet opgevallen bij de aankoop.De verkoper sprak van “distributieketting beetje aanspannen”..
mvg@mathijsoot wrote:
haha, ja dat is een groot verschil. werkplaats handboek?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.