Forumindex › Forums › Techniek › Cih › ditributieketting spanner
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2015 om 18:14 #17273389
Hallo,
Ik heb het volgende probleem: het lijkt net of de distributie ketting van mijn 19 n blok niet meer op spanning gehouden wordt.
Tijdens het rijden leek het eerst als of het blok op 3 cilinders ging lopen kon niets aparts vinden.
Maar als ik de krukas heen en weer draai blijft de nokkenas eerst even stilstaan voor dat hij mee beweegt.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe ik dit het beste weer kan maken?Gr Ton
2 september 2015 om 19:22 #18295221Je moet hem 1 kant op draaien, draai je hem tegen de richting in zal je altijd zien dat je nokkenas even niet mee beweegt
2 september 2015 om 20:13 #18295222om goed te kunnen kijken of de ketting nog goed op spanning licht doe je dat door de ketting omhoog te tillen boven op het tandwiel kun je dit boven de tanden uit kunt tillen is of de spanner kapot of de ketting versleten
3 september 2015 om 09:15 #18295223bedankt voor de reacties,ik zal even proberen of ik de ketting boven de tanden uit kan tillen
3 september 2015 om 17:28 #18295224Kan gewoon met je vingers.
Geen speciaal gereedschap nodig.3 september 2015 om 17:46 #18295225nee geen gereedschap voor nodig kan met je vingers
4 september 2015 om 10:41 #18295226AnoniemLid sinds:
1 January 1970we deden destijds nog wel eens n moertje lassen op de bout die tegen de spanner drukt ;)
4 september 2015 om 11:41 #18295227klopt heb ik ook wel eens gedaan voor al bij mijn manta 400
4 september 2015 om 15:50 #18295228bedankt voor de tips zit inderdaad wat ruimte op de ketting ga volgende week op mijn werk wel wat bij de spanner oplassen dan in de winter maar een nieuwe distributie ketting en geleiders monteren
4 september 2015 om 17:24 #18295229Eng hoor…wat als er wat van je las loskomt?
4 september 2015 om 17:55 #18295230maakt niet uit want de las leg je aan de buiten zijde op de kop van de spanner je moet er ook een gat in boren en dat een lange bout met moer op lassen met de bout zorg je er voor dat de spanner beperkt word in het terug drukken door de ketting .
5 september 2015 om 13:59 #18295231Ik heb ooit het pasvlak waar de dichting op rust een stukje afgedraaid, ik heb ergens de correcte vereiste
afmetingen liggen met tekening maar geef me efkes tijd…6 september 2015 om 18:41 #18295232AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Fearless wrote:
Eng hoor…wat als er wat van je las loskomt?
Tjah je moet wel wat vertrouwen hebben in jezelf…
Heb ook de spanten van m.n huis zelf gelast
Daar wonen we zelfs onder……..Alles wat ik zelf gelast heb kan alleen onze lieve heer nog scheiden…… ;) :jerry
9 september 2015 om 18:34 #18295233vandaag een m 8 moer er op gelast de ketting komt weer op spanning .
iemand nog een idee of er nog een nieuwe ketting en geleiders leverbaar zijn en waar ik ze kan kopen?9 september 2015 om 18:49 #18295234Reproductie zijn ze er…maar de pasvorm is ruk. Daar ben ik wel achter gekomen.
Met goed geluk vond ik bij een Opeldealer nog ergens een stel geleiders.Je kunt die kettingspanners ook instelbaar krijgen.
Heb zelf alles nieuw gekocht, nieuwe ketting met slotje (makkelijk met kop los halen) Spanner/tandwielen/geleiders….Enkel waren dus die geleiders niets waard.
http://www.edelschmiede.com/shop/rep-kit-steuerkette-opel-cih” onclick=”window.open(this.href);return false;
9 september 2015 om 19:00 #18295235even op ebay kijken onder opel oldtimer onderdelen daar worden ze nog wel aangeboden
11 september 2015 om 20:25 #18295236Zie hier de slecht passende imitatie troep…..:
Bij de kettingset van altopelhilfe zitten imitatie kettinggeleiders. Schijnt dat ze na een tijdje broos worden en afbreken. . De kleine geleider past daarbij ook nog eens voor geen streep, en dat zou dan aangepast moeten worden…volgens de verkoper :thumbdown
Origineelnummers…..Hopelijk kun je ze nog ergens vinden.
Past perfect
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.