Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Signum V6 3.0CDTI verstuivers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 augustus 2015 om 12:53 #17273335
Hoi,
Ikke weer met een vraagje. Mijn signum 2003 y30dt begint weer wat te mokken. Flink inhouden, zwarte rookpluimpjes. Na een tijdje rijden gaat het wat beter. Brandstofpomp is prima (met opcom gelogd, brandstofdruk blijft niet achter bij de gewenste druk.)
Dus: verstuivers.
Daar ik ook plots een huis moet verbouwen, moet het zo goedkoop mogelijk.De vraag: hoe gaat het vervangen in het kort in zijn werk, zodat mijn monteur het makkelijk afkan.
Is het een kwestie van eruitdraaien en nieuwe erin? Of moeten die dingen geprogrammeerd gaan worden, en zo ja hoe gaat dat? Kan dat met mijn opcom?Alvast dank en groet, ralph.
30 augustus 2015 om 15:17 #18294883AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ligt er aan wat er moet en gaat gebeuren. De Elektronica is zodanig dat iedere verstuiver zijn vaste plaats heeft en dus ook op de zelfde plaats weer terug.
Wat is de bedoeling? Vervangen of reviseren?
Reviseren kan aardig schelen in de kosten. Zou een goede diesel specialist zoeken. Die kan ze uitgebreid testen. Dat zijn de kosten niet. En met de uitkomst bepalen wat verstandig is30 augustus 2015 om 16:22 #18294884Ik zou Cookie hier op het forum even contacten. Verstuivers gaan niet zo vaak stuk… heb je geen turbodruk probleem? Lekke slang oid?
30 augustus 2015 om 19:02 #18294885Turbodruk kan ik nog eens meten, maar de laatste keer dat ik dat gedaan had (maandje of twee geleden) was ie nog prima. Terwijl ie toen ook al eens haperde.
Hij lijkt nu gewoon helemaal dicht te zitten.Mijn hoop was dat als ik gewoon twee verstuivers bestelde, ik die even plug-and-play kon verwisselen.
Ik heb geen echte opelcontacten en mijn monteur is van de oude stempel (geen computers).
Als jullie iemand hier van het forum weten, heel graag.30 augustus 2015 om 19:07 #18294886AnoniemLid sinds:
1 January 1970Stuur cookie een privéberichtje
30 augustus 2015 om 20:28 #18294887Geeft ie geen foutcodes met het uitlezen? Zomäar 2 verstuivers gaan vervangen is gewoon geld weggooien…
30 augustus 2015 om 22:43 #18294888Ok, ik begrijp het. Met verstuivertje wisselen gaat het niet lukken ;). Ik ga morgen nog eens de opcom eraan hangen en de waardes loggen. Ik vermoed dat cookie niet in de buurt woont (niemand woont bij mij in de buurt), maar we gaan kijken.
30 augustus 2015 om 22:48 #18294889Sowieso.. Als je verstuivers het niet doen dan moet opcom/tech 2 dit aangeven.. Met injector # not working of cilinder # not working (# is voor het cilinder nummer)
Als daar dus niks mee is dan zul je het toch elders onder de kap moeten zoeken…
31 augustus 2015 om 09:49 #18294890Verstuivers hoeven geen storing te geven.
Die van mij hebben alle 6 vast gezeten en toch lukte het de auto nog op eigen kracht te starten en te rijden (al dan niet giga rot, verstuivers gaan, als ze kapot gaan vooral kapot door een te arm mengsel, waardoor ze “vast lassen”).
En met uitlezen heb ik altijd 0 foutcodes gehad.Verstuivers testen kost ca 25 euro per verstuiver.
Verstuivers kan je in Duitsland voor ca € 360 per stuk krijgen.
Opel dealer hier in NL vroeg toen voor 1 verstuiver € 1300 excl. btw per stuk.Overigens kan je drukwaarde amper verschillen en toch zo zijn dat je regelaars weer kapot aan het gaan zijn.
Mijne heeft minimale verschillen in gewenst en werkelijk en toch zijn mijn regelaars naar 100.000 kilometer weer kapot aan het gaan.
Ook daar komen geen foutmeldingen uit.31 augustus 2015 om 10:04 #18294891AnoniemLid sinds:
1 January 1970Je kan ook met de op-com uitlezen wat de verstuivers doen en of er 1 of meerdere afwijken. Zo kun je ook druk van de commonrail etc uitlezen. Staat bij de gewenste waarde en wat er live voor druk is
31 augustus 2015 om 10:08 #18294892Inderdaad geen codes vanochtend, en hij reed weer prima. Nog steeds wel wat pluimpjes (die die altijd gehad heeft en waar ik sowieso altijd de verstuivers de schuld van heb gegeven).
Brandstofpomp heb ik vorig jaar laten vervangen. Toen die kapot was reageerde de sigum echt heel anders. Toen was het net of je geen gas gaf, en spoot ie ineens vooruit.
Nu voelt het alsof ie wel volle druk heeft, maar het niet ingespoten krijgt, alsof het gewoon niet de motor ingaat, of niet verbrand wordt. Ook wiebelt de motor vaak bij optrekken, dit duidt toch op minder poten lopen?Na de terugweg vanavond ga ik de logs weer eens bekijken.
31 augustus 2015 om 12:06 #18294893Mijne is nu pas weer net begonnen, lijkt ook af en toe idd alsof ie gewoon ff power kwijt is, maar gaat bij mij weer echt door regelaars.
Zodra je regelaars eraan gaan wordt er veelal een te arm mengsel ingespoten.
Arm mengsel, niet lekker lopen, geen power.Ik heb bij 200.000 km op teller mn drukregelaars laten vervangen op de brandstofpomp, nieuwe setje is nu met 305.000 km opnieuw een feit.
Zelf met EDSL gesproken en die geven ook aan dat dit de slechte pomp is.
Pomp is niet zozeer hetgeen dat kapot gaat, maar die regelaars op de pomp hebben bij hun een verwachting van 70.000/80.000 km voordat ze hun klanten terug zien voor een nieuw setje regelaars.Sent from my iPhone using Tapatalk
31 augustus 2015 om 20:18 #18294894Heb je een idee wat er precies kapot gaat aan die regelaars? Is dat misschien gewoon vastzitten door opgehoopte rotzooi?
En die jongens van EDSL, zijn die goed dus? Ik zie dat die ook een vestiging bij mij in de buurt hebben (Sittard). Met een beetje inzicht in de echte toestand zou ik al wat geholpen zijn.
Ik weet vrij zeker dat ik wel minstens een verrotte verstuiver heb. Soms (bijna altijd) als ik een stroop gas geef, komt er een zwarte wolk, soms een grijze (ziet eruit als pure dieselnevel).
De drukregelaars zullen vast niet optimaal zijn, maar de log ziet er nog prima uit (125 km gereden), en ik merk het nog niet.
De verstuivers kun je volgens mij niks van meten met de opcom, tenminste ik zie niks erbij staan wat erop lijkt.
Wat kan het nog meer zijn denken jullie? luchtmassameter of zo? Toen het donderdag begon, had het nogal heftig geregend, ik dacht dat het daar wel wat mee te maken kon hebben. Ik kwam de autobaan nog niet eens op, zo langzaam ging ie. En hij sprong niet in de noodloop, want na een kwartiertje ging ie weer prima. Wel een paar keer geprobeerd de diesel erdoor te krijgen, en dat ging met en met steeds beter.
1 september 2015 om 07:42 #18294895Geen idee wat precies stuk gaat aan de regelaars, maar ze gaan sowieso geregeld stuk.
EDSL is zeker wel een die zeer bekend is met deze motoren.
De y30dt wagens krijgen ze daar om de haverklap binnen.Ook evt om verstuivers en zaken na te lopen en uit te sluiten kan je daar terecht.
Als je in de buurt woont, kan je x met mijn lmm wisselen en dan ff proefrijden, maar acht die kans klein dat je lmm is.
Sent from my iPhone using Tapatalk
1 september 2015 om 08:29 #18294896Cool thanks, ik hou het in mijn achterhoofd. Vanochtend weer dezelfde problemen. Rustig rijden geen probleem, gas geven is helemaal inkakken. Het regent wel weer ppstelen.
De turbodruk zie ik nu in de logs is een stuk minder dan gevraagd, hij vraagt 108 en hij is 84. Dat ga ik maar het eerste na laten kijken. Gelukkig kan ik vandaag met iemand meerijden ;).
1 september 2015 om 10:57 #18294897tom (c00kie) is zeker aan te raden. momenteel heeft ie wel vakantie dus het kan zijn dat ie wat later reageert
1 september 2015 om 20:01 #18294898Tx, dat is mooi om te weten. Het was me niet duidelijk dat ie anderen uit de brand helpt ;)
1 september 2015 om 20:10 #18294899AnoniemLid sinds:
1 January 1970http://www.c00kie.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
2 september 2015 om 05:40 #1829490015 september 2015 om 10:34 #18294901Fffffffkkkk…. Auto naar de garage gebracht met verdenking van de turbo. Op de heenweg nog even data gelogd en zojuist een grafiekje gezet:
Boven de turbo, onder de dieseldruk. Blauw is gewenst, roze is geleverd…
Gevalletje kimi? Drukregelaars op de pomp toch?
16 september 2015 om 19:55 #18294902Gezien de gewenste en werkelijke zullen idd eerder je drukregelaars de geest aan het geven zijn.
Zijn wel behoorlijke verschillen zeg nondetju…
16 september 2015 om 20:31 #18294903Ja bij de 80 MPa kakken ze gewoon helemaal in.
Dit was wel een kort 5 minuten ritje naar de garage toe, ‘s ochtends, koud en regen. Geprobeerd een paar keer flink op te trekken zodat ik goed kon analyseren wat er gebeurde. Het analyseren is wel gelukt, het optrekken niet ;-).Maar goed, drukregelaars zijn onderweg, monteur staat klaar, pakkingen worden geregeld. Volgende week alles weer toppie!
30 september 2015 om 10:09 #18294904Nu de regelaars vervangen zijn, kan ik weer gas geven jajaja.
30 september 2015 om 16:57 #18294905Mooi werk :thumb
30 september 2015 om 20:04 #18294906 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.