Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Opel kadett E 1989 motor lampje gaat elke keer branden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 augustus 2015 om 19:44 #17273323
Hallo Forum bezoekers
Mijn Opel Kadett E 1.3i van 1989 , heeft het volgende probleem .
s,morgens starten bij lage temperatuur buiten gaat het motor management lampje niet branden .
Na mate de temparatuur buiten om hoog gaat of de auto lang in de zon staat gaat het MM lampje weer aan en nadat je 1 of 2 keer weer start gaat het lampje niet aan .
Wat is er vervangen :
Complete ontstekingsmodule met behuizing en spoel en rotor en kap.
Diverse temperatuur meet dingen .
De map sensor .
Lambda Sonde .
De bougies en Bougie kabels .
Cabarateur is gecleand van binnen .
Ben nu even de weg kwijt wat het wel kan wezen .
Bij de Opel dealer geeft het lees apperaat een module aan die stuk is maar niet wat het is .
Vreemdste vind ik dat het met de temparatuur heeft te maken als deze omhoog gaat overdag .
Wie weet hier een oplossing voor of een Opel monteur die hobby matig hier mee bezig is omgeving Apeldoorn.29 augustus 2015 om 21:46 #18294768Welkom!
Ten eerste als je een 1.3i Kadett hebt dan heb je geen carburateur maar een hele moderne Kadett met monopoint injectie!
Mijn eerste ingeving zegt luchtmassameter al zit ik me meteen te bedenken hoe dat bij deze motoren ook alweer geregeld is….. :hmmz
Ga er nog ff nachtje over slapen.30 augustus 2015 om 08:55 #18294769Heeft geen Lucht Massa Meter.
Je kan deze uitlezen met een metalen paperclip.
Dat moet je als eerste gaan doen.Hierover staat zat geschreven in het how-to gedeelte.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
30 augustus 2015 om 10:11 #18294770Wat is de foutcode van het uitleesapparaat?
30 augustus 2015 om 13:49 #18294771Module defekt , dacht code 42.
Vandaag een rit van 100 km gemaakt diverse keren gestart en geen mm lampje gaat aan .
Auto neer gezet en staat een kwartier in de zon en starten en ja hoor het mm lampje gaat weer .
na nog een keer starten is die weer uit .
Nadeel lampje brandt dan stottert de auto.31 augustus 2015 om 19:48 #18294772@penkie48 wrote:
Module defekt , dacht code 42.
Vandaag een rit van 100 km gemaakt diverse keren gestart en geen mm lampje gaat aan .
Auto neer gezet en staat een kwartier in de zon en starten en ja hoor het mm lampje gaat weer .
na nog een keer starten is die weer uit .
Nadeel lampje brandt dan stottert de auto.Las ergens dat de soldeer punten van de ecu rot kunnen zijn.
Herkent een forum ganger dit.
Vraag is het handig om een ecu aan te schaffen en is dan het probleem opgelost.
Een aantal mensen hebben ook de koperbanen opnieuw doorgesoldeerd , zou dat zelf niet durfen.
Staat op een site een ecu te koop voor 20 euro , zou ik de gok kunnen wagen ????
Er stond ook beschreven om de ecu even te vriezen met een ding met ijs er in .
Met de storing gaan rijden en dan een ijsding tegen de ecu aan houden kijken of de storing weg gaat , zo ja ecu defekt.5 september 2015 om 19:13 #18294773Computer bleek niet de goede te zijn op ebay .
Inmiddels diverse vancuum slangen vervangen .
En de Bobine ook.
Optie wat nu overblijf is het slangetje naar de map sensor , vervangen voor een andere diameter .
Optie 2 is de pakking tussen het luchtfilter , mijn vraag is hoor er daar 1 te zitten
Is er mischien een forum bezoeker die in Gelderland woont om samen eens te kijken wat er loos is .17 oktober 2015 om 11:45 #18294774eindelijk het probleem gevonden .
het lag aan de afstelling van de automatische choke .
waar de gaskabel loopt zit een plastic pijpje met schroefdraad van plastic daar achter zit een metalen plaatje en een plastic stelschroef .
heb deze 4 slagen aangedraaid en de automatische choke sloeg aan en het toerental ging omhoog .
Eindelijk na een jaar zoeken en diverse opel gagarges bezocht te hebben is het gelukt door op een forum te lezen in duitsland.
wat me opviel is dat de opel garages je aan zitten te kijken waar kom je nu mee aan , en weten er geen oplossing voor .17 oktober 2015 om 12:40 #18294775Mooi dat het opgelost is. Niet zo vreemd dat lang niet alle monteurs hier raad mee weten, is toch techniek van een jaartje of 25 geleden he. De meeste auto’s met deze eenvoudige techniek liggen of al lang op de sloop of worden in ieder geval niet naar de Opel garage gebracht voor dergelijk probleem.
17 oktober 2015 om 13:47 #18294776Ben blij dat alle onderdelen van ebay komen .
Allemaal nieuw en goedkoop .
Ook bij een aantal opel oud gediende geweest die keken onder de motorkap en gauw weer dicht .
Ben echt benieuwd of er nog leden op dit forum zijn die op de hoogte zijn van de techniek van de e kadett .
Mijn type de 1.3 i is 1 van de eerste met een injector .
De computer van deze kadett is niet te vinden en de injector ook niet .
Wie weet er een adresje voor deze onderdelen.
Als je geen monteur bent kwa auto techniek zoals ik , kom je een heel eind met het opel handboek om diverse onderdelen te vervangen. :thumbup18 oktober 2015 om 03:59 #18294777Hier in het dorp zit iemand met een grote voorraad Opel onderdelen waaronder een bak vol computers, allemaal van 80er en 90er jaren. Het is goed spul, ik heb er gister nog een ontsteking voor mijn Kadett gehaald.
Als je die man even belt wil die het vast wel even voor je opzoeken, hij wil het graag kwijt.
24 oktober 2015 om 16:46 #18294778In friesland op bezoek geweest bij de genopemde man hier boven.
Andere inspuit injector unit gekocht plus de cabaratuer unit .
wat bleek bij de inbouw van de injector kop was de onderste pakking gescheurd van de ouwe injektor wat benzine lekkega tot gevolg had.
de nieuwe injector unit had de genoemde pakking ook niet , gelukkig had deze man een doosje met pakkingen van rubber rond.
Nieuwe pakking er omheen gedaan en de injector gemonteerd de lekkage was voorbij en de opel starte normaal en de motor draaide vrolijk rond.
Mischien was dit het grote probleem en veroorzaakte ook het motorlampje probleem .
Nu gaat het lampje af en toe aan met starten maar de motor slaat niet meer over .
Word vervolgd . iemand van het forum nog ideen wat het wel kan zijn hoor ik het graag .25 oktober 2015 om 08:09 #18294779Injectienotor met Choke????
Das geheel nieuw denk ik.
Een injectiemotor verhoogd de braf
Dstotoevoer bij koude motor.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.