Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Koelingskanalen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 augustus 2015 om 07:37 #17273191
Dag iedereen,
Ik ben een Astra g x20xev aan het bouwen om te crossen. Nu hebben we gisteren de blok ontdaan van de aircopomp.nu hebben we gezien dat er een koelingsbuizen naar de gasklep gaan en boven de waterpomp komt er ook een buisje uit.wie kan mij vertellen wat ik mag verwijderen of welke buizen er mogen afgesloten worden.kan ik gewoon van ingang een buis naar radiator laten gaan en eentje aan de voorkant van de blok?of heeft de gasklep echt die koeling nodig?
Mvg Kim
19 augustus 2015 om 08:35 #18293900Gasklep verwarming kan je doorlussen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
19 augustus 2015 om 10:12 #18293901Dank je wel voor de reactie.waarom heb je eigenlijk gasklepverwarming nodig? Er gaat een dunnere buis onder de ontstekingsmodule in de motor.deze hangt mee op ingang.vanachter de motor. Moet ik deze ook blijven gebruiken?en de dunne darm boven de uitgang.moet deze blijven gebruikt worden?
Mvg Kim
19 augustus 2015 om 16:48 #18293902Heeft weer met winter en uitstoot te maken.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
30 augustus 2015 om 11:23 #18293903De aansluiting die onder de ontsteking zit,mag ik deze afsluiten?hij zit mee op het koud circuit die vanuit de radiator komt.zo’n aansluiting zit ook op een c20xe
Mvg kim
30 augustus 2015 om 11:38 #18293904Zou de doorstroom van de cilonderkopniet onderbreken, lijkt me niet verstandig.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
30 augustus 2015 om 11:43 #18293905wat de invloed is van afdoppen van in feite de kachel aansluiting zijn de meningen hierop het forum verdeeld.
vinci heeft in het c20xe deel van het forum uitgetekend hoe de koeling in de kop werkt.
weet niet of je ook een losse kop hebt dan kun je zien of de vloeistof uit de kop komt of
alleen door een kanaal omhoog uit het onderblok.27 januari 2016 om 13:38 #18293906Beetje late reactie, maar gasklepverwarming dient er voor om condensatie van de ingespoten benzinedamp op de wand van de inlaat te voorkomen. Hierdoor loopt bij kouder weer de motor sneller minder rijk, en dus efficienter. Vaak wordt dit traject ook gebruikt voor de zelfontluchting van het systeem, en daar zou ik met het hotseklotsen van een crosser misschien geen concessies mee doen.
Verder kan de verwarming gewoon gebypassed worden inderdaad. Je kan meestal zelfs de uitgang uit de kop ook afdoppen, omdat er bij de distributie onder de thermostaat een retourkanaal naar de pomp loopt. Hierdoor gaat vanuit de pomp eerst onder de koppakking door de vloeistof eerst van cylinder 1 naar cylinder 4, dan in de kop weer terug naar cylinder 1 en via dat kanaal onder de thermostaat weer naar de pomp. Dit werkt efficient genoeg, waardoor de uitgang aan de bakzijde van de kop best afgedopt mag worden. Naarmate de thermostaat opent sluit deze met het kleine onderste klepje het retourkanaal en stroomt de vloeistof naar de radiateur.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.