problemen met starten C2Olet

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) problemen met starten C2Olet

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273106
    blitz krieger
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 July 2005

      hey iedereen,

      Ik heb een C-kadett’tje met een C20let erin. Nu motor slaat onmiddellijk aan bij het starten, maar valt onmiddellijk stil. Na een aantal keer opnieuw proberen en met het spelen van het gaspedaal blijft de motor draaien, echter de eerste minuten is het toerental echt onregelmatig. Soms slaat hij ook af als ik rem.

      Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn.

      Alvast bedankt

      grtz
      Blitzie

      #18293366
      inayat
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 February 2011

        Was in Calibra gedeelte iemand met een turbo die een soort gelijk probleem had.

        “opeens loopt de motor slecht, bij koude start loopt hij 2 sec. normaal en slaat dan af, hou je hem op toeren blijft hij wel doorlopen maar heeft geen kracht, als de motor warm is loopt hij wel stationair maar houd soms ook even in, bij de laatste bougie zat wat rommel tussen de punten, ik heb de bougies inmiddels al vervangen maar heeft niet geholpen.
        het motorstoringslampje brand trouwens niet”

        Bleek luchtmassameter te zijn.
        Kan je kijken of dat het probleem is.

        #18293367
        blitz krieger
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 July 2005

          Ok thanks, zal het eens controleren zé [WINKING FACE]. Eventueel nog andere oorzaken dat jullie eventueel weten?

          Bedankt alvast

          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          #18293368
          Emiel-Manta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 January 2007

            Temp sensor checken,
            15-30 graden een weerstand van 1450 tot 3300 ohm
            80 graden een weerstand van 250 tot 360 ohm

            En gasklep positie sensor wil ook nog eens kapot gaan.

            #18293369
            anoniem
              Lid sinds:
              30 June 2004

              lijkt inderdaad op de luchtmassameter, die van mij had dezelfde simtonen, ook was het vermogen als de motor warm was een stuk minder en liep ook niet mooi rond
              koud was hij bijna niet aan de praat te houden, je moest aardig met het gas spelen.
              Ander probleem is dat er bijna niet meer aan te komen is, de meesten die er nog 1 hebben willen hem niet kwijt maar houden hem op reserve. Ook is hij anders dan die van een gewone 16klepper.
              nieuw zaten ze tussen de 400 en 450 euro, ik heb voor 100 euro 1 uit Coesfeld gehaald, daar zit iemand die enkel Calibra’s sloopt
              Hier in de buurt rijd er iemand met een lmm van een VW 6 cilinder, die zou ongeveer overeenkomen en zijn gemakkelijker aan te komen

              #18293370
              blitz krieger
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 July 2005

                Ivm het vermogen, dat gevoel heb ik ook, dat het minder was.

                Thanks voor de info, weet weer wat te doen [WINKING FACE]

                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                #18293371
                anoniem
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  ik had eerst de temperatuurvoeler (die met twee aansluitingen) in het thermostaathuis vervangen maar toen ik hem er in zette meete ik dezelfde weerstand als de originele dus dat was het ook niet.
                  toen heb ik gekeken wat de weerstand was als hij warm was en dus wel stationair bleef lopen, zo’n weerstand heb ik er tussen gedaan zodat hij ook koud stationair bleef lopen maar nog steeds in hield bij gewoon rijden

                  het verhaal was dat het draadje in de luchtmassameter onderbroken zou zijn en hij op een soort noodloop zou draaien, dus een vast hoeveelheid brandstof in spuiten aan de hand van de stand van de gasschuif
                  met een loep naar het draadje gekeken en zag er wel goed uit en toch maar op de gok de lmm. uit Duitsland gehaald, de verkoper herkende de klachten en was er zeker van dat het de llm. was
                  viewtopic.php?f=7&t=188567&start=150 plaatje halverwege

                  Als je er wel mee gaat rijden zou ik niet te veel gas geven, turbomotoren en een verkeerd mengsel kan wel eens verkeerd aflopen

                  #18293372
                  anoniem
                    Lid sinds:
                    30 June 2004
                    #18293373
                    blitz krieger
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 July 2005

                      @Duurt: enorm bedankt

                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      #18293375
                      anoniem
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        loopt hij al weer goed?

                        #18293374
                        blitz krieger
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 July 2005

                          Hey Duurt, door het werk nog geen tijd gehad, zien dak er volgende week eens werk kan van maken. [WINKING FACE]

                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                          #18293376
                          anoniem
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            we zijn benieuwd

                            #18293377
                            corsaboy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              helemaal met de start problemen die je vermeld denk ik toch ook aan de water temperatuur sensor..
                              Je koud verrijking zorgt ervoor dat je dus verkeerde brandstof verhouding krijgt.

                              Wat je zou kunnen doen is even idd zoals gezegd de sensor doormeten.
                              Of er gewoon eens een tech achter hangen..

                              De live waardes zijn intressant.

                              #18293378
                              blitz krieger
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 July 2005

                                Vandaag eens tijd gemaakt zé, denk dat het de lucht temp sensor in het gaskleppenhuis is, volgens mij zo dood als nen pier. Nieuwe besteld en morgen heb ik hem. Grtz

                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                #18293379
                                anoniem
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  bij een Calibra zou er dan het motorstoringslampje dan gaan branden en kun je via de paperclipmethode uitlezen of de waarde van de sensor buiten het bereik valt.
                                  ik was vorige week in Duitsland bij iemand die allemaal Calibra’s sloopt, daar was iemand met een Tech1 uitlees app. en bij die van hem week de inlaatlucht temperatuurmeter in de luchtmassameter af waardoor hij niet lekker liep
                                  lmm worden daar ook al zeldzamer

                                  ben benieuwd hoe het af loopt :angel

                                  #18293380
                                  blitz krieger
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 July 2005

                                    Hey Duurt, gij hebt precies u connecties [WINKING FACE]. Ook gelezen dat die lmm’s van Bosch nogal gevoelig zijn voor vocht en stof …

                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                    #18293381
                                    anoniem
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      het dunne (gloei)draadje welke er in zit wil ook wel eens onderbreken, die van mij had de zelfde symtonen als die van jou en ging dan in de noodloop, het schijnt dat als je de lmm-stekker los gooit hij ook in noodloop gaat maar heb het nooit uitgeprobeerd.
                                      hier in de buurt rijd er iemand met een lmm. van een Golf v6, komt volgens hem aardig overeen met die van de Turbo
                                      ik denk er zelf over om voor de zekerheid een extra lmm. aan te schaffen omdat ze al aardig schaars worden en je niets met de auto kunt als ie niet goed loopt
                                      in welke omgeving zit je?

                                      #18293382
                                      blitz krieger
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 July 2005

                                        Kom uit België, omgeving Mechelen. Kan je de lmm eigenlijk reviseren?

                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                        #18293383
                                        bd.
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          11 July 2009

                                          @Duurt wrote:

                                          het dunne (gloei)draadje welke er in zit wil ook wel eens onderbreken, die van mij had de zelfde symtonen als die van jou en ging dan in de noodloop, het schijnt dat als je de lmm-stekker los gooit hij ook in noodloop gaat maar heb het nooit uitgeprobeerd.
                                          hier in de buurt rijd er iemand met een lmm. van een Golf v6, komt volgens hem aardig overeen met die van de Turbo
                                          ik denk er zelf over om voor de zekerheid een extra lmm. aan te schaffen omdat ze al aardig schaars worden en je niets met de auto kunt als ie niet goed loopt
                                          in welke omgeving zit je?

                                          mocht je nog een lmm zoeken, ik heb er nog wel 1 op voorraad ;)

                                          #18293384
                                          blitz krieger
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 July 2005

                                            Hoeveel vraag je ervoor? Nog in perfecte staat?

                                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                            #18293385
                                            blitz krieger
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              19 July 2005

                                              Mijne collega da aan vr6’en werkt ook ne keer raadplegen ivm die lmm’s. Ne keer zien wa ze daarvan vragen [WINKING FACE]

                                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                              #18293386
                                              blitz krieger
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 July 2005

                                                En de let draait weer soepel zonder stilvallen, temp sensor in het gaskleppenhuis was het. Turbo kan weer gaan blazen [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

                                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                                #18293387
                                                blitz krieger
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  19 July 2005

                                                  Blijkbaar kunt ge uwe oude lmm binnen brengen en krijgt ge nen gereviseerde in de plaats, wel tegen nen prijs natuurlijk.

                                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                                  #18293388
                                                  anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    mooi dat ie weer goed loopt king: is goedkoper dan nieuwe lmm :thumbup :angel

                                                    #18293389
                                                    anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      in een werkplaatshandboek zag ik een plaatje voorbij komen met een opengewerkte lmm

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.