Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Elektrische ramen automatich omhoog/omlaag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2015 om 14:19 #17273096
Hallo iedereen,
Als eerst zou ik mezelf even kort voorstellen.
Ben sinds kort eigenaar van een Astra G 1.6 16v Sport, ben 20 jaar oud en woon in de regio Arnhem/Nijmegen.Hier onder een foto van mijn Astra G toen ik hem kocht:
Toevallig heeft een vriend van mij ook een Astra G en die vertelde mij dat het mogelijk was om met de sleutel automatich de ramen te openen/sluiten. Klopt dit of is dat alleen mogelijk bij de nieuwere modellen? :hmmz
Heeft iemand hier ervaring mee?
11 augustus 2015 om 16:13 #18293306Test het volgende eens;
– Zet beide ramen van de auto open
– Doe de auto opslot met de sleutel in de deur (2x tot safe lock)
– Houd de sleutel dan naar rechts gedraaidAls je ramen dan omhoog gaan dan kun je het ook zo maken dat de ramen altijd dicht gaan als je je auto 2x opslot doet met de zender.
Ramen open heb ik verder geen weet van.
11 augustus 2015 om 16:26 #18293307De ramen omhoog doen met de sleutel in de deur dat werkt! Toppie! :thumbup
Nu de zender nog. Kan ik dat zelf doen of moet je ingeleerd worden door iets of iemand?Alvast bedankt!
11 augustus 2015 om 16:29 #18293308@Parqueted wrote:
De ramen omhoog doen met de sleutel in de deur dat werkt! Toppie! :thumbup
Nu de zender nog. Kan ik dat zelf doen of moet je ingeleerd worden door iets of iemand?Alvast bedankt!
Mooi dat het werkt!
Nee dit kun je niet inleren of instellen. Zover ik weet kan je het op 2 manieren doen;
1. zelf een kabel door verbinden, zie topic: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?p=2002540#p2002540″ onclick=”window.open(this.href);return false;
2. een raam module aanschaffen die dit kan dit staat ook wel in het topic wat ik hierboven heb gelinkt.
11 augustus 2015 om 16:49 #18293309Ik ga dat morgen even proberen. Bedankt in ieder geval!
12 augustus 2015 om 20:41 #18293310Mijn ramen gaan nu automatich omhoog zodra ik 2 keer op de sleutel druk. Zou morgen even een foto maken van hoe het er nu uit ziet voor mensen met het zelfde probleem.
12 augustus 2015 om 21:41 #18293311@Parqueted wrote:
Mijn ramen gaan nu automatich omhoog zodra ik 2 keer op de sleutel druk. Zou morgen even een foto maken van hoe het er nu uit ziet voor mensen met het zelfde probleem.
Mooi dat je even meld dat het werkt! Foto’s zijn altijd handig!
13 augustus 2015 om 10:34 #18293312bij mij gaan de ramen wel omhoog met de sleutel maar niet als ik 2x druk…
hoe heb je dat ingesteld??13 augustus 2015 om 10:38 #18293313Hoi, Step-han
Werkt dit ook zo bij een zafira a?, naar je weet?
13 augustus 2015 om 12:34 #18293314Bij deze:
Het blauwe blokje is de connector tussen de kabeltjes.
Let op als je dit zelf wilt doen want er zit verschil tussen bouwjaar 1999 en eerder en 2000 en later voor de Astra G met de kleurtjes van de kabelboom!
Aan de passagierskant boven, waar je je rechtervoet neer zet. Aan die kant moet je het kapje eraf halen en dan kom je bij een kastje met een witte sticker erop. Dit kastje zit vast met 2 moertjes en die moet je dus los draaienDaarna moet je zorgen dat je de ROOD-GELE draad contact laat maken met de BLAUW-ZWARTE draad. Dit geld voor bouwjaar 2000 en later!
Ik heb er zelf een connector tussen gezet, maar je kunt ook de kabel knippen en door middel van een kroonsteentje een extra kabel naar de ander toe doen. Doe moet dan ook geknipt zijn, of gesplits op een of andere manier.Voordat je alles weer terug schroef is het makkelijk om het eerst te testen! :thumbup
13 augustus 2015 om 14:46 #18293315Mooi dat het allemaal gelukt is.
Ik moet het ook nog steeds doen, maar vergeet het net zo hard weer telkens :DZie trouwens dat je in de buurt woont :O , als ik je een keer spot kom je op de foto ;)
14 augustus 2015 om 15:00 #18293305@computerbug wrote:
Hoi, Step-han
Werkt dit ook zo bij een zafira a?, naar je weet?
Ik denk van wel..
1 september 2015 om 23:05 #18293316@Parqueted wrote:
Bij deze:
Het blauwe blokje is de connector tussen de kabeltjes.
Let op als je dit zelf wilt doen want er zit verschil tussen bouwjaar 1999 en eerder en 2000 en later voor de Astra G met de kleurtjes van de kabelboom!
Aan de passagierskant boven, waar je je rechtervoet neer zet. Aan die kant moet je het kapje eraf halen en dan kom je bij een kastje met een witte sticker erop. Dit kastje zit vast met 2 moertjes en die moet je dus los draaienDaarna moet je zorgen dat je de ROOD-GELE draad contact laat maken met de BLAUW-ZWARTE draad. Dit geld voor bouwjaar 2000 en later!
Ik heb er zelf een connector tussen gezet, maar je kunt ook de kabel knippen en door middel van een kroonsteentje een extra kabel naar de ander toe doen. Doe moet dan ook geknipt zijn, of gesplits op een of andere manier.Voordat je alles weer terug schroef is het makkelijk om het eerst te testen! :thumbup
Dit zou ik dus niet doen…
Je kunt namelijk lekstroom krijgen
Zo module is safeEr zijn veel mensen die erop terug zijn gekomen
2 september 2015 om 05:18 #18293317De mensen die erop terug kwamen hadden hem dus niet zo!.
Maar via het normale sluit systeem en dan nog is dat lekstroom gezever, schroef de ecu maar open en kijk maar hoe de print eruit ziet.Volgensmij zou jij genoeg kennis moeten hebben om te beoordelen dat dit gewoon werkt en er geen rare storingen op treden.
2 september 2015 om 10:03 #18293318@Haasje17 wrote:
De mensen die erop terug kwamen hadden hem dus niet zo!.
Maar via het normale sluit systeem en dan nog is dat lekstroom gezever, schroef de ecu maar open en kijk maar hoe de print eruit ziet.Volgensmij zou jij genoeg kennis moeten hebben om te beoordelen dat dit gewoon werkt en er geen rare storingen op treden.
Ik heb dit dus gedaan…
Zoals er werd vermeld draadjes Door verbinden met elkaar ( mooi een goedkope oplossing )
Tja tot de je volgende dag met een lege accu staat…
Kreeg hem voor geen mogelijkheid meer aan
Wegenwacht erbij geweest en met een boost mijn motor weer lopend gekregen ( hij kreeg hem ook niet met gewonne startkabels aan )
Volgende dag exact het zelfde bam acu leeg
Toen besloten dat draadje er tussen uit te halen en had nergens meer last van…
Want je ramen werken dan ook niet meer automatisch bij het openen van dicht doen van je raam bij 1 drukken en los laten..Dat module/schakelaar systeem werkt wel naar behoren
Wat zit er precies de in de module
1x Condensator
1x diode
2x weerstanden
1x transistor2 september 2015 om 14:59 #18293319Ik heb nog geen problemen gehad met het starten of lege accu. Maar toch moet ik je wel gelijk geven over het automatisch omhoog/omlaag gaan van de ramen als je de knop even ingedrukt houd. De ene keer werkt het wel, de andere keer moet in de knop blijven inhouden.
Dit “probleem” is pas gekomen na deze truc.
2 september 2015 om 23:44 #18293320@Parqueted wrote:
Ik heb nog geen problemen gehad met het starten of lege accu. Maar toch moet ik je wel gelijk geven over het automatisch omhoog/omlaag gaan van de ramen als je de knop even ingedrukt houd. De ene keer werkt het wel, de andere keer moet in de knop blijven inhouden.
Dit “probleem” is pas gekomen na deze truc.
Klopt helemaal wat zegt…
Je moet namelijk je knop inhouden…Daarom zou ik gewoon weg zo module kopen ( kost je 15 euro )
3 september 2015 om 04:46 #18293321Zoals op de foto, werkt het via de safelock functie dus 2x op slot doen.
In dat geval kan er eigenlijk nooit lekstroom ontstaan sterker nog, dan gaat die dus niet op safelock, deze detecteerd het stroomverbruik. Laat ik mijn verlichting aan gaat die niet op safelock bijv.Dat openen en sluiten, heb je je ramen al eens opnieuw ingeleerd, knop inhouden naar beneden dan helemaal naar boven en weer inhouden.
Bij mij werkt het prima op deze manier ook ramen zoals normaal.
3 september 2015 om 05:56 #18293322Heb erover zitten denken om dit ook te doen, maar ik vind het juist wel prettig om de ramen een stukje open te laten als ik parkeer met 30 graden buiten. Met de ramen open wil ik ‘m dan juist wel op safelock hebben.
3 september 2015 om 13:20 #18293323@TedMechanic wrote:
Heb erover zitten denken om dit ook te doen, maar ik vind het juist wel prettig om de ramen een stukje open te laten als ik parkeer met 30 graden buiten. Met de ramen open wil ik ‘m dan juist wel op safelock hebben.
TedMechanic
Als ik het goed begrijp!, sluiten de ramen bij de 2e klik toch?
Volgens mij moet dat dan gewoon kunnen, zoals jij dat voorlegt.3 september 2015 om 13:56 #18293324@computerbug wrote:
@TedMechanic wrote:
Heb erover zitten denken om dit ook te doen, maar ik vind het juist wel prettig om de ramen een stukje open te laten als ik parkeer met 30 graden buiten. Met de ramen open wil ik ‘m dan juist wel op safelock hebben.
TedMechanic
Als ik het goed begrijp!, sluiten de ramen bij de 2e klik toch?
Volgens mij moet dat dan gewoon kunnen, zoals jij dat voorlegt.Bij de tweede klik ja, dat is safelock en als ik mijn auto parkeer met de ramen open, dan vind ik safelock juist wel een prettig idee.
3 september 2015 om 14:03 #18293325TedMechanic
Ja!, inderdaad, dringt nu pas tot mijn door! :oops:
3 september 2015 om 14:48 #18293326@computerbug wrote:
TedMechanic
Ja!, inderdaad, dringt nu pas tot mijn door! :oops:
Safelock is dat zodra de auto op slot gaat, ook de binnenkant van de portieren op slot gaat! :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.