Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Aankoopwaarde van een OPC
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2015 om 16:51 #17273080
Beste Opel-liefhebbers,
Na anderhalf jaar een Astra G 1.6 gereden te hebben, ben ik opzoek naar een leukere en snellere Astra G.
Aangezien een normale sport uitvoering er nog redelijk braaf uitziet, is een OPC haast vereist.Nu vraag ik me een aantal dingen af:
Wat is de gemiddelde aankoopwaarde van een Astra G OPC(2)?
Aangezien het aanbod tot ongeveer 150.000 kilometer redelijk beperkt is, vind ik het moeilijk om te kunnen vergelijken welke vraagprijs nu redelijk is, en welke gewoon echt te duur zijn.Van die uitgebouwde bumpers, ”snelle” luchtfilters en een paar aftermarket velgen moet ik niks hebben.
Liefst zo origineel mogelijk.Ik begrijp dat het auto’s zijn die nieuw €30.000 gekost hebben, maar zijn ze flink in waarde gedaald, of blijven ze waardevast en is een prijs van €5000 niet meer dan normaal?
Ook niet onbelangrijk, wat iemand betaald voor een OPC, is dat ook ongeveer gelijk dagwaarde? Niet dat je zomaar een paar duizend verlies draait wanneer ze ‘m voor de deur weghalen.Laatste vraag, hoe groot is het prijsverschil tussen X20XER en een Z20LET? De laatste is natuurlijk nog zeldzamer.
Alvast bedankt voor het meedenken!
9 augustus 2015 om 17:03 #18293228X20XER ligt in de OPC 1 en heeft geen turbo. Z20LET heeft wel een turbo en is in de OPC 2 geleverd.
9 augustus 2015 om 17:06 #18293229De x20xer is ook zeldzaam aan het worden naar mijn idee, voor een redelijke opc1 x20xer vragen ze 1750-3000
Voor een nette (echte opc ) geen coupe OPC2 Z20let varieert het wel tussen 3000- 6000
maar het probleem is vaak krijg je het er nog voor
9 augustus 2015 om 17:22 #18293230http://www.autotrader.nl/auto/opel-astra/2006/capelle-aan-den-ijssel/6krbw/opel-astra-gtc-20-turbo-sport-navi-xenon/specificaties/?zoekopdracht=opel-astra|kilometerstand-tot-140000|vermogen–150-tot-200-pk-of-200-tot-250-pk|sorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs” onclick=”window.open(this.href);return false;
Een GTC met 170PK is dat wat?
Of zelfs een 1.6 turbo met 180pk:
http://www.autotrader.nl/auto/opel-astra/2008/barneveld/6rhm3/opel-astra-16-turbo-gtc-sport-132kw/?zoekopdracht=opel-astra|kilometerstand-tot-140000|vermogen–150-tot-200-pk-of-200-tot-250-pk|sorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit soort snelle Astra’s zijn beter te vinden dan knappe OPC’s.
9 augustus 2015 om 17:25 #18293231Van die info was ik inderdaad op de hoogte Bas. Het liefst ”wil” ik natuurlijk dus een OPC2.
@ Vannos
Het word sowieso een hatchback, die coupé lijn is niet helemaal wat ik zoek.
Zoals je zegt is de coupé ook met Z20LET geleverd, maar dan is het nog steeds geen echte OPC. Dus de prijs van een Z20LET coupé is ook haast niet te vergelijken met een OPC2?9 augustus 2015 om 17:28 #18293232Bedankt voor je reactie Wagnas.
Echter is een fatsoenlijke H Turbo boven budget, en bovendien ook nog eens duurder in vaste lasten dan een G OPC.
9 augustus 2015 om 17:34 #18293233De coupe turbo,s kan je al kopen van af 2500 dan heb je een redelijke heb je een redelijke opc2 dan ben je toch zeker 3500 kwijt. ik zelf bijvoorbeeld had een nette gekocht met 164.000 km opc2 voor 5000, was compleet origineel als er bij en zo
9 augustus 2015 om 17:42 #18293234Staan er momenteel ook maar weinig te koop zie ik:
Deze in NL, maar heeft wat meer km’s.
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/alles/f_basiskleur-blauw/opel-astra-opc-2-0t-293-pk-xenon-bj-2004-151941609.html/?sr_ab=0&query=opel+astra+g+opc+turbo&local-distance_value=0&max_prijs=10000En een dure in Duitsland. Wel maar met 100.000 km.
http://ww3.autoscout24.de/classified/271352538?asrc=st|as9 augustus 2015 om 18:14 #18293235Die in Duitsland had ik inderdaad ook al gezien, omdat ik gedacht had aan eentje importeren.
Helaas is het aanbod originele OPC’s in Duitsland ook op 2 handen te tellen. Kom je eindelijk een mooie tegen; is die bijna €10.000
Die op Speurders had ik nog niet eerder gezien, waarschijnlijk omdat die waarschijnlijk bijna 2 ton gelopen heeft. Jammer van dat blauwe dashboard, beetje veel van het goede. Lijkt me ook verre van origineel? Nog maar niet te spreken over die 293pk.
9 augustus 2015 om 18:15 #18293236@ Vannos
Dus die €5000 ben ik wel kwijt voor een nette?
Jij als OPC2 rijder kent vast wel de kwaaltjes, waar moet ik extra op letten?
9 augustus 2015 om 20:24 #18293237Ik zou zeggen ja.
Ik heb de mijne (wel opc break dus jammer genoeg al duurder…) iets meer als 5000 betaald, had parkeerschade etc dus heb wel wat werk eraan gehad (cosmetisch) MAAR was bijna geheel origineel en amper 100000 km dus heb het met plezier betaald. Als ik hem zou wegdoen is het toch ook rond de 6 à 7000 euro want dat is ie waard.9 augustus 2015 om 20:46 #18293238Zo’n station OPC vind ik ook hartstikke dik, maar alleen niet echt bruikbaar voor mij.
Maar de prijzen die Vannos aangeeft zouden dus wel kunen kloppen? Dan heb ik tenminste voor mezelf iets om vanuit te gaan.
10 augustus 2015 om 18:14 #18293239Voor een deftige toch rekening houden tussen de 4 en 6000 euro
Of je moest geluk hebben dat er iemand snel vanaf moet10 augustus 2015 om 19:03 #18293240Dat geluk doet zich helaas maar zelden voor, misschien maar gelukkig voor degene die ‘m met flinke tegenzin moeten wegdoen, wegens baanverlies o.i.d.
Dat wens je natuurlijk niemand toe, ook al kan je zelf een auto ”spotgoedkoop” krijgen.Ik zie ook vaker ingevoerde OPC’s voorbij komen. Hoe denken jullie over ingevoerde wagens in het algemeen? Veel schadebakken ertussen? Veel teruggedraaide klokken? Andere dingen die je makkelijk verborgen kunt houden op zo’n manier?
10 augustus 2015 om 19:46 #18293241Prijzen voor een goede opc2 astra g zijn redelijk hoog zijn gewoon unieke auto’s.
Over een tijdje zet ik een grijze opc2 te koop voor vp 5500/6000 heeft 140+ gelopen.
10 augustus 2015 om 19:54 #18293242Grijs vind ik helaas echt een afknapper, nog afgezien van het feit dat een OPC natuurlijk Arden Blue hoort te zijn.
Hierover kunnen de meningen natuurlijk aardig verdeeld zijn; maar ik ben dus blijkbaar nogal kieskeurig aangelegd.Toch bedankt voor je reactie! Zo kan ik alsnog langzaam een beeld vormen van een gemiddelde vraagprijs voor een nette OPC.
10 augustus 2015 om 20:18 #18293243Daarom ben ik blij dat ik een zwarte opc heb ;) Dus helaas niet met je mening eens opc’s zijn er gelukkig in verschillende kleuren
10 augustus 2015 om 20:23 #18293244Haha een zwarte zou ik ook nog acceptabel vinden.
Maar voorkeur blijft een blauwe, zilver/grijs laat ik echt staan.10 augustus 2015 om 20:43 #18293245Voor zover ik weet zijn ze er in 4 kleuren. Arden Blue, zwart, grijs en rood.
Het is ook maar net geluk hebben om er eentje te vinden die ook goed is en niet al 2 ton op de klok heeft staan of afgetrapt is.
Heb de mijne 3 jaar geleden gekocht van de 1e eigenaar met 81.000 op de klok.10 augustus 2015 om 20:46 #18293246Kijk dat is leuk natuurlijk!
Hebben jullie als kenners misschien wat leuke cijfertjes voor me? Denk aan totaal aantal geproduceerde Astra G OPC, turbo en zonder.
Welk aantal van welke kleur, en hoeveel er nog rond rijden?10 augustus 2015 om 20:52 #18293247Er is wel wat aan info ja.
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=84&t=175316&hilit=opc
12 augustus 2015 om 20:05 #18293248Das interessant!
Ik dacht eerst dat de OPC1 én 2 met een maximum van 3000 geproduceerd waren.
Echter dus alleen de OPC1, en onbeperkt aantal 2’s.Hier leer je elke dag :thumb
31 oktober 2015 om 17:54 #18293249Het is maar wat de ”gek” ervoor geeft! :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.