Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Brandstof probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 augustus 2015 om 13:11 #17273034
Ik heb net mijn motor terug gehangen in mijn astra en na dat ik alles aangesloten heb wil hij niet meer goed lopen.
Het betreft een crossauto dus ik heb de brandstofpomp via een schakelaar geschakeld.
Als ik de pomp aanzet wil hij met geen mogelijkheid starten.
Als ik de pomp uitzet en start slaat hij aan maar als ik dan de pomp aanzet slaat hij ook direct weer af.
Wat zou dit kunnen zijn?Wat ik al vervangen heb,
– brandstofrail met drukregelaar (want er kwam eerst niks uit de retourleiding en nu wel)
– brandstofpomp en filter
– heb de injectoren eruit gehaald en gestart en toen spoten ze gewoon in de goede volgorde in en bleven niet hangen.Wie kan mij hierbij helpen ?
Groeten
Dave5 augustus 2015 om 17:28 #18292790Ik heb precies hetzelfde gehad bij een c20ne. Die liep met de pomp aan ook niet. Bij mij was het toen een KV temp sensor die gaar was, dan houdt de ecu een waarde aan van ik meen -40c. Dus dan gaat die zoveel inspuiten waardoor die verzoop. Maar waarom die nou draaide zonder pomp heb ik nog steeds geen verklaring voor. Alsof die het zelf aanzuigt ofzo. Ik kreeg hem toen ook nauwelijks op toeren ( onbelast ). Want rijden ging helemaal niet.
5 augustus 2015 om 17:30 #18292791Bedankt voor je reactie,
ga ik morgen een nieuwe temp sensor proberen. Heb zelf ook t idee dat de stappenmotor er misschien iets mee te maken kan hebben, zal deze morgen ook eens testen5 augustus 2015 om 17:33 #18292792Zit er geen beveiliging in de ECU dat je de motor niet kunt starten als de ECU denkt dat je motor al draait.. Dus dat je benzine pomp al werkt en dat daarmee de ECU denkt dat je motor al loopt… Is een idee…
9 augustus 2015 om 21:04 #18292793Opgelost of al iets verder?
10 augustus 2015 om 09:54 #18292794Na lang zoeken heb ik het probleem gevonden.
Er zat een breuk in de kabel van de temp. sensor van het koelwater waardoor deze niet werkte.
Nieuwe kabel getrokken en hij startte weer en loopt nu goed.Kan zelf het feit dat hij bleef draaien met de pomp uit nog niet verklaren maar hij loopt nu goed dus ga me daar niet meer druk over maken
10 augustus 2015 om 19:57 #18292795Kijk, dus toch die temp sensor, ;) . In jou geval dan de bedrading maar komt op hetzelfde neer. Mooi dat het is opgelost.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.