Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › z22se loopt op 3 cilinders
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2015 om 16:27 #17272867
Hoi allemaal,
Ik rijd alweer een hele tijd met mijn astra op lpg en zit nu rond de 195.000 km. 2 dagen geleden, na een ritje door de wasstraat, reed ik weg en na een paar km merkte ik opeens dat de motor niet meer trok en de hele auto aanvoelde als een tractor. Hij liep op 3 cilinders. Ik heb hem toen geparkeerd bij de dichtstbijzijnde garage (kwikfit). Daar hebben ze 4 (gas)bougies vervangen en hij liep weer prima. Echter na weer een aantal km was het wederom raak, ik had weer een tractor. Dus terug naar de kwikfit. Vandaag kon ik hem ophalen. Ze konden er niets aan doen. Zowel op gas als benzine hetzelfde verhaal. Ze hadden hem uitgebreid getest. Advies was naar een (prins) gasboer te gaan.
Na staat mijn tractor, nog na glimmend van de wasstraat, weer voor de deur en wilde ik u vragen om advies wat ik in deze situatie het beste kan doen. Naar een andere garage, een gasboer of een opel garage opzoeken?
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Bij voorbaat alvast hartelijk dank.Vriendelijke groet,
Robert22 juli 2015 om 16:57 #18291370Ik denk dat je bobinebrug aan vervanging toe is… Dat zwart ding op je kleppendeksel…
Maar kijk eerst eens hoe je bougies eruit zien… Kan zijn dat die er een lange tijd in zitten…22 juli 2015 om 18:15 #18291371Dank voor de reactie. Bougies zijn inmiddels vervangen. Ik heb eigenlijk verder niet zoveel verstand van bobine’s etc. Vraag is eigenlijk of ik hem naar een opel garage moet brengen of naar de lpg installateur. Of dat ik misschien moet concluderen dat dit het begin van het einde is van m’n bakkie. Na bijna 200.000km denk ik niet dat het wijs is om nog heel veel geld in reparatiekosten te steken denk ik. Advies zeer welkom.
Groet, Robert22 juli 2015 om 18:56 #18291372@Roberts wrote:
Dank voor de reactie. Bougies zijn inmiddels vervangen. Ik heb eigenlijk verder niet zoveel verstand van bobine’s etc. Vraag is eigenlijk of ik hem naar een opel garage moet brengen of naar de lpg installateur. Of dat ik misschien moet concluderen dat dit het begin van het einde is van m’n bakkie. Na bijna 200.000km denk ik niet dat het wijs is om nog heel veel geld in reparatiekosten te steken denk ik. Advies zeer welkom.
Groet, Robertde bobinebrug is makkelijk zelf te vervangen.. als je je bougies vervangen hebt heb je het deel dat ik aanduid als bobine brug als los gehad..
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/bobine-opel-astra-g-speedster-vectra-b-vectra-c-z.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
dit deel heb je nodig….
als deze nooit vervangen is zal deze waarschijnlijk de boosdoener zijn..ik weet niet waar je je auto naartoe gebracht hebt.. maar zijn de bougies toen vervangen voor gewone bougies of voor bougies voor LPG gebruik?
ik heb geen tot weinig verstand van LPG installaties.. maar ik weet wel dat er enige verschil in de bougies zit23 juli 2015 om 18:35 #18291373Ik heb hem toen geparkeerd bij de dichtstbijzijnde garage (kwikfit). Daar hebben ze 4 (gas)bougies vervangen
Ik hoop dat ze dat goed hebben gedaan..
De bougies van een Z22SE zijn namelijk “bijzonder”. Deze zijn taps van vorm en moeten daarmee afsluiten, in plaats van door het ringetje wat er normaal op een bougie zit. Ik neem in ieder geval aan dat ze het juiste type erin hebben gezet, maar de kwikfit is natuurlijk niet echt een garage, dus ik hoop het beste voor je..
Daarnaast, al hebben ze de juiste bougies gemonteerd, dan is het met deze vorm van bougies alsnog erg oppassen!! Iets te vast draaien (moet volgens voorschrift Opel en niet zoals je normale bougies vastzet) en je kop scheurt in de lengterichting door. Dit is al vele mensen overkomen en dan kan je de kop weggooien..Over je storing, ik geef het ook een grote kans dat het de bobinebrug en het “computertje” wat er bovenop zit zijn.
Als je mijn advies wilt : laat je niet verleiden een (uiteraard veel goedkoper) imitatiemerk te kopen, ik heb veel voorbeelden gezien, waarbij uiteindelijk alleen originele onderdelen de problemen echt 100% oplosten.
Je kan ook het “computertje” wat er bovenop zit loshalen en er eens onder kijken. Soms laat dat al een berg oxidatie zien in de aansluitingen tussen het “computertje” en de bobinebrug zelf, zeker als iemand met een stoomcleaner onder de motorkap heeft gezeten..Gr,
The Duke -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.